Wat er tot nu toe allemaal is gebeurt....
1e week was het erg afwachten en toekijken vanaf de bovenste stok.

Langzaam maar zeker worden ze brutaler (en luidruchtiger)

. De machtstrijd is vollop aan de gang. Er word druk aan pootjes gepikt, en vooral in de eerste week wint groen (Jip), maar nu in de 2e week is er af en toe winst voor geel (Sip). Jip lazert dan van boven naar beneden in de kooi. Ik bemoei me er niet mee, hoe hevig er het er ook aan toe gaat. Ik vermoed dat de strijd nog niet is beslist aangezien Sip 3 weken jonger is dan Jip en dus ook wat achterloopt in de ontwikkeling. Maar zolang het alleen bij een hoop gepiep en vleugel geklapper blijft vind ik het best en vechten ze het maar mooi uit.
Naast de kooigevechten vind er ook een hoop liefde plaats over en weer

. Samen een beetje keuvelen/slapen en veertjes schoon poetsen... En er word wat vanaf gepoest!! Niet te geloven ik dacht dat parkieten dit goed konden, nou aga's staan op nummer 1.

Ik ben begonnen om ze uit de kooi te halen en op de grond te zetten... vooral jip is erg wild in het begin en gaat laag liggen met zijn nek veren overeind en begint aan te vallen (in de kooi). Sip is zo mak als een lammetje en volgt Jip in alles. Als Jip éénmaal uit de kooi is dan moet hij eerst even bedaren anders is er niks mee te beginnen (de tijd hiervoor is in de 2 weken minder geworden). Na een paar dagen gingen ze per vergissing als eens op je vinger stappen. Maar nu na bijna 2 weken gaat ook dit erg goed... Buiten de kooi hoef ik ze meestal niet meer te pakken.
Het eten.... tja dat was een verhaal appart. In het begin leken ze erg weinig te eten. Sip moest nog bijgevoerd worden met een lepeltje. Dit ging redelijk maar niet van harte.. Jip snoepte wat mee. Maar zaad eten zag ik ze de 2e dag niet doen. Het zaad had ik op de grond staan in schaaltjes. Dit waren ze gewent vanuit de kweker/fokker.
Word vervolgd.....
Ik heb geen idee of een soort dagboek op prijs gesteld word... Mijn idee was om mensen die ook voor het eerst in aanraking komen met aga's een kleine leidraad krijgen voor de opvoeding van hun beestjes? Zouden de moderators of mensen met erg veel postings (lees ervaring) hier een uitspraak over willen doen?
De planning was om 1x in de zoveel tijd een update te doen.... (geen dagelijkse posting)