Ik zit al een tijdje te peinzen over het volgende. Ik heb 2 aga's, de ene is zeker weten een mannetje. Ik heb op de gok (mbt geslacht) een maatje erbij gekocht en dat is zeer waarschijnlijk ook een mannetje. Nu zou ik dus wel voor elk een popje erbij willen. Maar dat klinkt makkelijker dan het is. het zou dan gaan om een personata-popje en een (wildkleur) fischerie-popje. Bij deze aga's zie je het verschil in geslacht niet (vandaar dat ik 2 mannetjes heb). En het moeten nu echt popjes zijn, anders eindig ik straks ook met een compleet aga-leger en dat is de bedoeling niet. Nu mag het ook wel een ouder popje zijn, maar het liefst tam. Want het lijkt mij best moeilijk een volwassen popje tam te maken. Hoewel ik dat misschien maar gewoon moet gaan proberen. Ik ben overigens benieuwd of dat dan nog gaat, maar ik denk het wel, koppelen op oudere leeftijd.
Maar nu is er nog iets. Ik heb ook nog een edelpapegaai, hij is nog geen jaar oud. Aga's zijn kleine bacterienbommetjes en jonge papegaaien zijn gevoelig voor PBFD (ze worden immers niet voor niets al jong voor verkoop erop getest) Al mijn vogels zijn getest. Maar er is eigenlijk niemand die zijn agaatjes getest heeft. Als ik een aga koop en ik laat m testen, waar laat ik m in de tussentijd en wat als ie positief is, waar laat ik m dan.
Zelf een advertentie plaatsen (op bv vogelarena of mp) voor pbfd vrije aga's, zou dat wat zijn?
Het lijkt zo makkelijk nog 2 agaatjes aanschaffen. Maar ik kom er niet uit.