Auteur Topic: aggressief  (gelezen 1286 keer)

sjoepie

• Gast
aggressief
« Gepost op: mei 05, 2007, 19:14:20 pm »
wat doe je met een aggressieve reactie van je vogel

Onze vogel reageert op zijn naam fluit naar je, vliegt los maar komt niet bij me zitten. Wel bij mijn vriendin op haar hoofd en bij mijn zoontje. Als je met je hand erna toe gaat staat ze al klaar om een uitval naar je te doen of vliegt weg

noa

• Gast
Re: aggressief
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2007, 20:54:06 pm »
als Noa mijn bijt ( dit komt zelde voor) dan zeg ik altijd op een harde boze toon " NOA PAS OP HE".
je zou zeggen dat je dat gedrag moet negeren, maar ik moet zeggen dat dat bij Noa goed helpt.
ze kijkt dan gelijk heel zielig en gaat met der kopje naar beneden ( wil ze gekriebeld worden) dat doe ik dan niet hoor, ik kijk haar alleen heel boos aan.
afentoe doe ik dat ook als ze heel erg aan het schreeuwen is, en ze is daarna dus echt wel stil.
ze weet dus dondersgoed dat ze dan fout bezig is

ik weet niet of je aan mijn verhaal wat hebt hoor. of misschien wel ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2007, 09:21:46 am »
Ik neem aan dat het om een aga gaat?
Zoek eens op bijten in de zoekfunctie.
Daarnaast heeft Janina een topic over het tammaken van aga's.
Ik denk dat je daar een heel eind mee komt namelijk.

Je vogel hoeft ook niet op te stappen als hij al gebeten heeft naar je?
Want dan is het aangeleerd gedrag...
Kan de vogel opstappen, kent hij dat wel?

Ik wens je veel succes. Bijten is niet leuk, maar er is genoeg aan te doen...

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2007, 10:29:56 am »
Bijten is idd niet leuk. Je moet proberen dat hij niet zijn zin krijgt door het bijten. Dus als je wilt dat hij opstapt en hij bijt dan moet hij toch opstappen. Want anders denkt hij: mooi als ik bijt dan hoeft het niet meer.

En veel geduld hebben!

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2007, 12:56:30 pm »
Bijten is idd niet leuk. Je moet proberen dat hij niet zijn zin krijgt door het bijten. Dus als je wilt dat hij opstapt en hij bijt dan moet hij toch opstappen. Want anders denkt hij: mooi als ik bijt dan hoeft het niet meer.

En veel geduld hebben!

en een hooge pijn grens   :P 

ede

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2007, 12:59:46 pm »
  ;D

Ja ik kan het ook niet hoor. Maar ik weet wel zeker dat het helpt.   :cry:

..ingrid..

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2007, 14:01:20 pm »
Mischien een opstatp touw? voorkomt veel pijn  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2007, 16:32:19 pm »
Een aga leren opstappen terwijl ie niet wil en makkelijk kan wegvliegen, is een hele klus. Heel konsekwent oefenen en veel geduld hebben.
Daarnaast denk ik dat de aga vooral moet leren dat handen leuk zijn. Dus biedt hem veel lekkers aan vanuit je handen, zonnepitjes of bolletjes trosgierst (wel heel klein, want je moet meerdere keren kunnen doen). (is helemaal niet zo erg als ie dan een beetje hongerig is) Als dat een beetje gaat, ook speelgoed in je handen, misschien heb je een kapot kettinkje ofzo, dat is voor aga's meestal onweerstaanbaar als ze daar fijn aan mogen knabbelen en plukken.
Een aga die op je hoofd zit, voelt zich vaak dominant, omdat ie het hoogste plekje heeft.