Auteur Topic: Chico misschien weg????!!!!!!  (gelezen 2123 keer)

chantal

• Gast
Chico misschien weg????!!!!!!
« Gepost op: mei 10, 2007, 12:08:04 pm »
Ik ben net met Richard naar de dokter geweest omdat hij al een half jaar last heeft van zijn keel en zijn neus. Nu denkt de dokter dat ie een allergie heeft voor Chico  :o We hebben gelijk bloed laten prikken en krijgen pas volgende week de uitslag maar wij zijn nu zo bang wat moeten we nu zonder Chico en waar moeten we Chico heen doen  :cry: :cry: Wat zouden jullie doen? Richard wil absoluut  Chico niet weg doen mocht het zo zijn dat ie echt allergies is voor Chico  maar de dokter zegt dat het wel moet mocht het zo zijn  :cry:

Dorian

• Gast
Re: Chico misschien weg????!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2007, 12:13:39 pm »
jeetje wat vervelend nieuws...

menno en ik zijn ook beiden allergisch. maar voor meer dan het gaaies dus wij wisten het al.
wij hebben allebei medicijnen en verder zorgen we wanneer het nodig wordt dat er een luchtreiniger komt.
ons gaaies gaat hierna in een aparte kamer wonen en is dus alleen nog los in de woonkamer als we thuis zijn.

het ligt er natuurlijk aan hoe erg de allergie is, of het haalbaar is voor hem.
ik zou bijvoorbeeld nooit cavia's kunnen hebben, want dan snuit ik een pakje zakdoekjes per 10 minuten leeg.
dan krijg ik geen adem en om de bulten weg te krijgen moet ik om de 10 minuten een douche nemen.
da's niet haalbaar natuurlijk.

nu heb ik af en toe een loopneus, soms kriebel in mijn keel.
van mijn paarden krijg ik dat ook trouwens. als ik dan met mijn handen in mijn ogen wrijf na even geaaid te hebben, krijg ik ook rode ogen.
maar ook die zijn er nog.
je kunt er mee leven, maar je moet zelf kijken in hoeverre het ook te doen is...

sterkte  :-*

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2007, 12:16:36 pm »
Ja ik zou idd eerst proberen of het helpt om Chico heel vaak te douchen. Zodat het stof minder word. En idd een luchtreiniger.  :CENS

Ik hoop voor je dat het mee valt. En ik hoop voor richard dat ze de oorzaak vinden!

chantal

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2007, 12:21:25 pm »
Ik hoop ook echt dat het meevalt en heel iets anders is  :hot: Maar toch schrik je er wel van, en misschien kan je er ook wel wat aan doen mocht het echt zo zijn. Ik zat al een beetje op internet rond te kijken en ik had inderdaad al gelezen over douchen en een luchtreiniger.

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2007, 12:24:33 pm »
Tjee das schrikken, maar eerst eens wachten op de uitslag. En dan kijken wat je er aan kunt doen en er voor wil opbrengen. Heel veel sterkte!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2007, 12:46:47 pm »
Wat een schrik hee
Veel sterkte  :-*

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2007, 12:59:44 pm »
jeee dat is schrikken. Hopen dat het iets anders is. Sterkte in ieder geval  :-*

Pascalle

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2007, 13:27:36 pm »
Wat vervelend zeg!

Hopen op een goede uitslag!
Zou een luchtreiniger etc geen oplossing zijn? En misschien Chico op momenten dat je niet thuis bent en de nacht op een apparte kamer zetten zodat de woonkamer des te schonere lucht heeft??????

Bah vervelend!!!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2007, 13:37:27 pm »
Dat zou wel heel vervelend zijn zeg  :( hopelijk kunnen jullie een goede oplossing vinden als dit nodig is.  :-*

chantal

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2007, 14:16:20 pm »
Bedankt allemaal :-*
Ja ik maak me misschien teveel zorgen maar als je  zoiets hoort dan schrik je toch wel. En misschien is het wel helemaal niets. Maar toch is het spannende tijd en dan duurt een week echt lang :nailbiting: Mocht het wel zo zijn dan gaan we gewoon eerst van alles uitproberen want ik doe Chico echt niet zomaar weg. Ik denk dat we niet eens zonder hem kunnen het is echt ons kindje en hij word steeds leuker nu hij ouder word. En mocht er niks helpen ja wat dan....we zien het wel.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2007, 14:31:42 pm »
oesje chantal,wat vervelend nieuws
maar zoals anderen al aangeven,probeer alles uit wat zou kunnen helpen ,miss dat samen met medicatie maakt het voor richard miss makkelijker weer

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: mei 14, 2007, 18:44:02 pm »
Jemig dat is vervelend!
(ik ben wel een beetje laat, maar lees het nu pas)
Soms kan je bij allergien ook eens in de zoveel maand een injectie halen. Als Richard idd die allergie heeft, vraag daar dan eens na. Misschien valt het met injectie-therapie, een luchtreiniger en veel douchen wel mee. Ik hoop het.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 14, 2007, 18:54:03 pm »
dat is idd effe spanned  :nailbiting: hopen dat jullie de juiste oplossing vinden om Chico toch te kunnen houden! console Ik ben juist door dieren te houden over mijn allergie heen gegroeit.. veel stoffen, die licht reiniger idd en hem elke dag te douchen en de overbodige spullen die stof vast houden (tijdenlijk) ergens anders opbergen scheeld ook al een hoop stof. Maar het zou natuurlijk nog beter zijn als de uitslag iets anders zou zijn dan een allergie voor gaaitjes, zolang het maar niet te veel beperkingen met zich mee brengt natuurlijk  ;) ik duim mee!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #13 Gepost op: mei 14, 2007, 21:41:00 pm »
ik ben ook allergisch voor die stofjes, maar met veel stofzuigen en douchen kom je al een heel eind :thumsup:
ik heb astmatische bronchitus en ik heb ook nog eens hooi koorts dus heb anti allergie medicijnen voor van alles en nog wat,
en ik moet zeggen dat ik op een paar weken per jaar na, een redelijke snotneus heb :)
maar goed, ik kan er mee leven.. als het leefbaar is voor richard zou ik chico niet weg doen hoor,
mocht het nu niet leefbaar gemaakt kunnen worden, door medicijnen of een luchtreiniger wil ik je veel succes en sterkte wensen!
console :-*

ik hoop dat t goedkomt voor je!  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2007, 22:28:44 pm »
ik ben ook allergisch voor die stofjes, maar met veel stofzuigen en douchen kom je al een heel eind :thumsup:
ik heb astmatische bronchitus en ik heb ook nog eens hooi koorts dus heb anti allergie medicijnen voor van alles en nog wat,

en hier heb je er toch niet veel last van gehad hé,5 poezen en 2 gaaien,stof en pluis genoeg  :offtopic: sorry