Auteur Topic: Gevonden: Grijsje in Baarlo (Limburg)  (gelezen 1154 keer)

qliqi

• Gast
Gevonden: Grijsje in Baarlo (Limburg)
« Gepost op: mei 15, 2007, 11:38:31 am »
Dit berichtje trof ik aan op een ander forum

Afgelopen vrijdagochtend in een weiland van Baarlo (limburg) zag ik dat een van mijn duitse doggen dames aan het spelen was met iets wat op een vogel leek.....toen ik dichterbij kwam bleek het een grijze roodstaart te zijn. Ik heb het diertje toen gepakt en na laten kijken door een dierenarts (gelukkig had hij niets) en de desbetreffende instanties ingelicht, maar die doen verder niets dan een notie maken.
Ik heb voor hem/haar (want dat weet ik dus niet) een papagaaienkooi gekocht op marktplaats....beestje moet er toch goed bij zitten dus meteen.
En heb de nodige speeltjes en voer gekocht voor hem/haar.
In de tussentijd is hij/zij een stuk rustiger geworden en eet erg goed van de pallets, zaadjes, groente en fruit. Hij/zij wast zich erg goed en veel.

De grijze roodstaart is toch redelijk tam, want basis dingen zoals op de stok stappen om in en uit de kooi te halen kan hij/zij goed en snapt het ook. Uit de hand eten doet hij/zij ook.

De vogel heeft dus geen vaste ring om....dus daar begint het al mee. Dan heeft hij niet eens een chip, tenminste het afleesapparaat vond er geen.

Ik heb vanavond een aantal mensen gebeld die er een vermissen, maar allemaal hadden ze een ander nummer dan dat ik hier heb zitten. Er waren er natuurlijk wel een aantal slimme bij die wilde dat ik begon te lezen.....nee dus.  Alleen de echte eigenaar weet het nummer en als ik dat ga rondbazuinen welk nummer hij/zij hier thuis heeft dan kan iedereen zeggen dat die eigenaar is.

Maar ja ik moet eerlijk bekennen dat ik al aardig gehecht ben aan hem/haar.....mocht er een eigenaar komen dan zal het wel effe slikken worden als die wordt afgehaald....

Chantal
pebbels_lindsey@hotmail.com

ede

• Gast
Re: Gevonden: Grijsje in Baarlo (Limburg)
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2007, 11:48:15 am »
Blijkbaar is tie niet verkeerd terecht gekomen!  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2007, 12:49:29 pm »
Nee die heeft in ieder geval nu een goed adresje... zal moeilijk voor haar zijn als de echte eigenaar komt opdagen... maar die zitten nu misschien in groot verdriet.

Caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2007, 17:21:21 pm »
Misschien wilde het gaaitje verhuizen :)