hallo.
ik heb zeker niet alle reakties gelezen (schiet me svp niet aan

)
maar als ik het soms zo lees vinden mensen dus dat deze gaaien alleen bij een kweker thuis mogen zitten, maar niet bij een particulier waarvan ik zeker weet dat deze vogel het daar zeker weten 10 keer meer naar zijn zin zal hebben in zijn leven dan 1 koppel die maar in een kooi moeten leven om meer van deze soort voort te moeten "planten"
m.a.w. alleen kwekers hebben dus het recht om van deze vogels te genieten? en de eigenaart van Ceko niet?
dan hou je de liefhebberij wel erg klein.
deze vogel is happy, en komt tenminste nog eens ergens.
als hij alleen maar gebruikt zou worden voor de kweek zou ik het alleen maar zielig vinden. het is een schat van een beest, en komt vast niets tekort aan aandacht bij deze man.
ik zie liever geen dier die alleen maar ongelukkig in een kooitje zit, dan maar 1 van die soort helemaal happy genieten van zijn/haar leven.
want ik vind het zelf maar ego om bepaalde dieren alleen maar aan een kweker te gunnen, terwijl ik niet kan geloven dat deze "beter" voor zijn/haar beesten zal zijn dan iemand die er geen geld aan over hoeft te houden.
maar, iedereen heeft een eigen mening, en dit is de mijne

oja... ik heb Ceko zelf maar 2 keer gezien (en gevoeld

), want ik ben vers in de gaaien ontmoetingen, maar heb een sterke mening over dieren liefhebberij in het algemeen.
zeg maar "a way of life"
groetjens Peggy.