Auteur Topic: mickey zo ontzettend broeds en nu?  (gelezen 1514 keer)

Dorian

• Gast
mickey zo ontzettend broeds en nu?
« Gepost op: juni 02, 2007, 17:54:24 pm »
Mick woont zoals jullie weten nog niet zo lang bij ons.
Op zijn vorige adres gaf hij voer op naar zijn mannelijke eigenaar.
Voor Mick is dit dus 6 jaar lang zijn partner geweest.

Toen Mick bij ons kwam hebben we dit gedrag naar Menno toe nooit toegestaan.
Naar mij toe doet hij het niet.

Nu viel ons in de Ardennen vorig weekend al op dat Mick nogal geobsedeerd naar Tweety zat te gluren de eerste avond, toen ook Tweety nog los was.
Hij heeft ook nogal verliefd gereageerd op Patje.
Hij probeert ook weer steeds voer op te geven naar Menno.

Nu dat allemaal niet blijkt te werken, zoekt Mick zijn liefde ergens anders, namelijk in een leeg bierflesje.
Vraag me niet waarom, maar hij zit nu dus echt te proberen om een bierflesje eitjes te laten leggen.
Dat flesje rolt steeds weg, dus hij kan er niks mee, maar de frustratie druipt eraf.

Is het verstandig om voor Mick een popje te zoeken?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best sneu vind.
We hebben hier vaker over na zitten denken.
Mick zou er denk ik gelukkig van worden.
En in ons nieuwe huisje is er de mogelijkheid eventueel een buitenvoliere voor ze te klussen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: mickey zo ontzettend broeds en nu?
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2007, 21:13:33 pm »
Moeilijk hoor,maar het wil natuurlijk niet zeggen dat het klikt
met een gaaitje erbij  ;) maar het zou wel leuk zijn voor hem  :)
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2007, 21:57:54 pm door antonia »

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2007, 21:27:32 pm »
Tenzij Mickey dan helemaal niet meer op ons gericht is.

Ik weet dat er meer mensen zijn met een koppel in huis, maar geen idee hoe ze daarmee om gaan.

« Laatst bewerkt op: juni 02, 2007, 21:38:26 pm door Dorian »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2007, 21:59:56 pm »
Die kans bestaat ook,dat merk ik bij mijn koppeltjes ook
die zijn net wat minder naar mij gericht dan bijv Jacky
omdat ze elkaar hebben.

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2007, 22:40:21 pm »
dat is toch goed , of zie ik dat verkeerd ?????????? :CENS

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2007, 23:04:07 pm »
oei dorian  :o  wat nu ?
heb je mijn topic gelezen over voer opgeven?
volgens mij is dit van voorbijgaande aard hoor  :CENS
persoonlijk denk ik dat alles wat je tot nu toe bereikt hebt met mikey dan voor niets is als je er een popje bijneemt  ???
maar als je dat natuurlijk ziet zitten zo een broedend koppeltje .... go for it  ;)
och ja dat flesje ? is dat belgisch bier  :)
eigenlijk als ik er zo over nadenk ... lijkt het mij wel spannend een grijs popje erbij  ::)
in ieder geval succes met de beslissing

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2007, 01:31:10 am »
Wat vervelend!  :(
Ik zou em ten eerste dat flesje niet meer geven en probeer het niet te ver te laetn komen met Menno.
Zodra de eerste tekenen er zijn dat hij weer gaat opgeven... direct wegzetten.

Ook moet Menno hem niet over de onderrug aaien en niet onder de vleugels, niet de vinger in de snavel houden.  Het liefste gewoon bij koppiekrauw houden!

Probeer het geen gewoonte te laten worden!

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2007, 08:44:27 am »
@ The Wolf, het zou leuk zijn als Mickey zo blijft als hij is naar ons. Het is een leuk gaaitje geworden waar we heel veel tijd in hebben gestopt en ook veel gaten in vingers.
Dat wil niet zeggen dat ik het erg vind als hij voor de rest van de tijd gericht is op een soortgenootje.
Ik vroeg me meer af of het betekent dat hij dus niet meer bij ons wil zitten.

@ Tweety, ik had het gelezen en ik weet dat het over gaat.
Het is ook niet zozeer dat ik bang ben dat het niet over gaat.
Het is dat me afvraag of we hem niet gelukkiger maken met een popje.
Als dat niet volledig ten koste gaat van dat wat Mick inmiddels met ons heeft, komt er zeker een popje bij.
Het is natuurlijk in zijn geval wel zo, dat na 6 jaar een menselijke partner, hij er nu dus geen meer heeft.

@ Corina, we staan dat voer opgeven ook niet toe.
Dat is waarom het ook voorbij is gegaan toen hij hier net was. Wat Menno ook deed, zodra hij in de buurt kwam stond Mick in de houding.
Nu was hij daarmee opgehouden, maar je ziet dat hij het weer opnieuw gaat proberen.
De kans krijgt hij daar echter niet voor.
Dat bierflesje hebben we weggehaald.
En dan houdt hij op en hij heeft de rest van de avond beteuterd op zijn kooi gezeten.

Zo kom ik dus bij de vraag of Mick met een tam popje
(ja het moet klikken enz.) niet veel gelukkiger zou zijn.

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2007, 09:06:40 am »
ik ben erg benieuwd naar jullie beslissing daarover.
ik heb je mogen leren kennen als iemand met veel verstand van zaken en liefde te over voor je dieren,
dus ben ik zeker dat dit wel goed komt  ;)

ede

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2007, 10:09:39 am »

Zo kom ik dus bij de vraag of Mick met een tam popje
(ja het moet klikken enz.) niet veel gelukkiger zou zijn.

Ik denk het wel.
 :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juni 03, 2007, 22:44:29 pm »
Ja, dat zou hij natuurlijk wel kunnen zijn... dat zie je bij Pascal toch ook met Japie en Coco.. ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2007, 23:23:37 pm »
Tenzij Mickey dan helemaal niet meer op ons gericht is.

Ik weet dat er meer mensen zijn met een koppel in huis, maar geen idee hoe ze daarmee om gaan.

Moeilijk dit verhaal. Als ik in jouw situatie zou zitten, dan zou ik er een partner bij zetten.

Hoe ik dat met Japie en Cocootje doe. Simpel. Ik respecteer hun zoals zij zijn. Als ze bij mij willen zitten, dan mag dat. Willen ze het niet, dan vind ik dat ook niet erg. Sinds die 2 samen zitten in de kooi laat ik ze zowiezo al meer met rust. Niet dat ik niks meer met ze doe, maar ze hebben elkaar en je ziet dat dat genoeg is.

Als ik bijv. Japie mee naar buiten wil nemen, dan neem ik automatisch Cocootje ook mee (als ze niet zit te broeden).

Ze laten me bijvoorbeeld ook erg merken wanneer ze privacy nodig hebben. Als ik de kamer dan verlaat en via de webcam ga kijken, dan zie je dat ze hun 'ding' even aan het doen zijn.

Ik geniet met volle teugen van die 2 grijzen samen. Het is liefde, haat en nijd in 1 kooi en het kan allemaal. Ik bemoei me er niet mee.

Ik wens je heel veel succes met de keuze die je moet gaan maken. Het is niet niks hoor om er een partner bij te zetten, want je krijgt ook weer met andere zaken te maken.

Ga je op vakantie, dan ga je het koppel niet uitelkaar halen omdat de 1 bij die gaat logeren en de 2e bij een ander. Nee je zult iemand moeten vinden die ze samen kan huisvesten. Mocht je voor een ander soort kiezen om als 'maatje' erbij te zetten, let dan goed op hoe je dat gaat doen met de voeding. De ene papegaai heeft weer meer kalk nodig en de ander moet weer minder vet eten. Dat wordt lastig als je die 2 soorten bij elkaar in 1 kooi gaat zetten. Allemaal zaken waar je op moet letten.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2007, 23:47:03 pm »
oesje dorian,de ardense lucht heeft mick precies goed wakker geschud  :)

wat het beste is  ??? daar weet ik ook geen antwoord op
wat ik wel van men eigen wist is,dat ik heel blij was dat flip en tuur 2 mannekes waren omdat ik echt bang was dat als het een koppel moest zijn,ik men 2 knuffels zou kwijt zijn indien ze voor mekaar zouden kiezen en ik er dan bij sta voor spek en bonen  :(

Dorian

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2007, 19:18:04 pm »
Dat we misschien voor Mick (onze grijze) een popje zouden zoeken weten jullie.
Ik wist al van anderen dat het vinden van een popje niet zo heel makkelijk is dus ik dacht, laat ik vooral tijdig een advertentie plaatsen op MP.

Nu is er iemand die mij zijn (waarschijnlijk) popje aangeboden heeft. Maar die is uit nov. 2005. Mickey is al 10. Het lijkt me dat dit voor beiden dus een frustratie zou kunnen worden, omdat dat popje dus nog helemaal niet broedrijp is.
We zoeken niet een popje voor Mick zodat we kunnen kweken (wie weet over een paar jaartjes), maar meer zodat hij een gelijkwaardige partner heeft en die niet hoeft te zoeken in Menno. Want het is echt al 4 maanden drama wat dat betreft. Menno aait Mick helemaal niet, raakt niet zijn snavel aan, doet eigenlijk niks wat ook maar met partnergedrag te maken kan hebben. Hij wordt weggezet als hij voer wil opgeven, maar al als Menno binnen komt begint Mick. Dit is dan ook wel 6 jaar lang door zijn vorige eigenaar beloond en goedgekeurd, maar we krijgen toch sterk de indruk dat Mick een partner echt mist. We hebben zelfs al geprobeerd met een ander luchtje (dus gewoon andere aftershave, eau de toilet) en zelfs niet meer zo praten als normaal (Menno heeft een lage stem). Maar hij blijft bijna dag in dag uit helemaal Menno gefixeerd. Daarnaast is een papegaaienmaatje natuurlijk ook gewoon leuk voor hem.

Zou zo'n jong gaaitje kunnen of niet?

ede

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2007, 01:08:18 am »
Ik zou als ik jullie was afwachten op de Ara. Als je de jonge ara bij mickey in de buurt laat komen.. vind hij misschien wel een maatje daarin. En is dat voldoende voor em! Zo niet dan kun je altijd nog op zoek naar een popje!