Tenzij Mickey dan helemaal niet meer op ons gericht is.
Ik weet dat er meer mensen zijn met een koppel in huis, maar geen idee hoe ze daarmee om gaan.
Moeilijk dit verhaal. Als ik in jouw situatie zou zitten, dan zou ik er een partner bij zetten.
Hoe ik dat met Japie en Cocootje doe. Simpel. Ik respecteer hun zoals zij zijn. Als ze bij mij willen zitten, dan mag dat. Willen ze het niet, dan vind ik dat ook niet erg. Sinds die 2 samen zitten in de kooi laat ik ze zowiezo al meer met rust. Niet dat ik niks meer met ze doe, maar ze hebben elkaar en je ziet dat dat genoeg is.
Als ik bijv. Japie mee naar buiten wil nemen, dan neem ik automatisch Cocootje ook mee (als ze niet zit te broeden).
Ze laten me bijvoorbeeld ook erg merken wanneer ze privacy nodig hebben. Als ik de kamer dan verlaat en via de webcam ga kijken, dan zie je dat ze hun 'ding' even aan het doen zijn.
Ik geniet met volle teugen van die 2 grijzen samen. Het is liefde, haat en nijd in 1 kooi en het kan allemaal. Ik bemoei me er niet mee.
Ik wens je heel veel succes met de keuze die je moet gaan maken. Het is niet niks hoor om er een partner bij te zetten, want je krijgt ook weer met andere zaken te maken.
Ga je op vakantie, dan ga je het koppel niet uitelkaar halen omdat de 1 bij die gaat logeren en de 2e bij een ander. Nee je zult iemand moeten vinden die ze samen kan huisvesten. Mocht je voor een ander soort kiezen om als 'maatje' erbij te zetten, let dan goed op hoe je dat gaat doen met de voeding. De ene papegaai heeft weer meer kalk nodig en de ander moet weer minder vet eten. Dat wordt lastig als je die 2 soorten bij elkaar in 1 kooi gaat zetten. Allemaal zaken waar je op moet letten.