Auteur Topic: Roken en je gaai  (gelezen 2536 keer)

Anique

• Gast
Re: Roken en je gaai
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2007, 15:26:04 pm »
Coco's vorige eigenaren rookten ook. Het heeft me geloof ik 2 maanden gekost eer hij niet meer naar de rook stonk :D

Ik zelf rook niet, levert dus ook geen problemen op. Er mag ook niet gerookt worden binnen

Jeffrey

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 09, 2007, 00:44:40 am »
ik weet nog dat coco nog nooit onder de douche was geweest, en dat toen wij hem op gingen halen die man ook heel veel rookte, en doordat coco al die jaren in de rookt te hebbe gestaan waren de veren die hij nog had helemaal bruin van kleur geworden :o en de 1ste 2 keer dat ik hem douchde kwam er ook gewoon een hele bruine drap van zijn veren af!  :o

ede

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 09, 2007, 06:53:14 am »
Bahhh!  :o

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #18 Gepost op: juli 09, 2007, 09:23:36 am »
Echt smerig en zielig  shootme niet te snappen

Poeke

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 03, 2007, 13:42:59 pm »
papegaai nooit gedoucht en bruine drab van zijn veren? gatverdamme!  :o

eh...niet om iemand ongerust te maken, maar ik heb begrepen dat nicotine zelfs dodelijk kan zijn voor papegaaien. Hetzelfde geldt ook voor deeltjes die van anti-aanbakpannen of gourmetstellen etc. afkomen. Weet iemand hoe dit nu precies zit?

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 03, 2007, 13:43:48 pm »
Dat laatste klopt helemaal. Dat is echt gevaarlijk!

Rook is ook erg schadelijk voor de vogel!

chantal

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 03, 2007, 14:32:27 pm »
Ik heb de zonparkiet van me schoonouders gisteravond te logeren gekregen. Nou die nam ik even mee onder de douche en die werd een beetje nat nou een lucht :stink: dat er vanaf kwam niet normaal wat een stinkdier  :)

Hans sr.

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 03, 2007, 15:26:32 pm »
Rook is erg slecht omdat de rook door de longen gaat maar dan verder in de holle botten, en komt zo nog een keer extra terug in de longen. Wat betreft Pannen, Gourmetstellen e.d. als daar een Tefallaag op zit en je gaat bakken is dit dodelijk voor je vogels.Dus altijd wegzetten in een andere ruimte.Groetjes Hans.

giggles

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 03, 2007, 15:29:54 pm »
Teflon is de anti aanbaklaag in pannen, ovens, broodbakmachine's, gourmetstellen en noem maar op...

Als deze teflon laag boven een bepaalde temperatuur komt (ik dacht 270 graden) dan komen die deeltjes los in de vorm van dampen.
Deze zijn niet alleen giftig voor je gaai, maar ook voor jezelf.
Aangezien de longen van een gaai veel gevoeliger zijn als die van een mens, zal een papegaai, of andere vogel er veel eerder last van krijgen als mensen.

Zoek maar is op het forum. Er is genoeg informatie over te vinden.

Groeten Jarno

Yvette

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 03, 2007, 17:02:45 pm »
Bij mij mag gelukkig niet gerookt worden
En de tefalpannen heb ik gelukkig niet in huis behalve gourmetstelletje maar dat doe ik al jaren niet meer en anders kunnen we nog altijd buiten gaan doen

De gezondheid van mijn papegaai staat voorop

Grecia

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2007, 01:37:19 am »
Bij mij mag niet gerookt worden, ik ben geen roker. Mijn kinderen zijn jong, dus roken ook niet. Iedereen die rookt mag op de balkon staan. Gelukkig wordt er daar ook niet moeilijk over gedaan. Ze respecteren het wel. Maar als ik op bezoek ben bij hun ben ik wel de pineut. Het is hun huis, daar kan ik niets over zeggen maar toch klaag ik wel als ze allemaal gelijk gaan roken. :angry:
Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat je als roker een niet roker stoort en niet andersom. Van mij mogen ze maar niet bij mij!

Oeda

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2007, 10:45:49 am »
Bij mij mag niet gerookt worden, ik ben geen roker. Mijn kinderen zijn jong, dus roken ook niet. Iedereen die rookt mag op de balkon staan. Gelukkig wordt er daar ook niet moeilijk over gedaan. Ze respecteren het wel. Maar als ik op bezoek ben bij hun ben ik wel de pineut. Het is hun huis, daar kan ik niets over zeggen maar toch klaag ik wel als ze allemaal gelijk gaan roken. :angry:
Sommige mensen kunnen zich niet voorstellen dat je als roker een niet roker stoort en niet andersom. Van mij mogen ze maar niet bij mij!
Ik ben zelf een roker, maar ik zal nooit in huis roken bij mensen die zelf niet roken. Ook als ik niet-rokers (mens of dier) in de auto heb wordt er niet gerookt. Lijkt me niet meer dan logisch.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #27 Gepost op: augustus 05, 2007, 22:27:54 pm »

en mij stoort het dat wij als rokers gediscrimineerd worden en worden beschimd en verstoten  :angry:

ik rook zelf ,rook buiten uit respect voor men man en dieren en bij mensen waar in huis gerookt word doe ik het ook en bij mensen die niet roken ga ik gewoon buiten ,op restaurant gaan eten,geen prob,ik ga gewoon buiten men sigretje roken ,maar behandel me dan niet als een melaatse  >:D

Grecia

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:03:24 am »
en mij stoort het dat wij als rokers gediscrimineerd worden en worden beschimd en verstoten  :angry:

ik rook zelf ,rook buiten uit respect voor men man en dieren en bij mensen waar in huis gerookt word doe ik het ook en bij mensen die niet roken ga ik gewoon buiten ,op restaurant gaan eten,geen prob,ik ga gewoon buiten men sigretje roken ,maar behandel me dan niet als een melaatse  >:D

Niet iedereen is zoals jij. Dat jij dat doet zegt veel over jou. Er zijn mensen die denken dat zij het volste recht hebben om te roken en dat ze het mogen doen waar ze willen en vergeten dat de niet roker er last van kan hebben. Ik heb meegemaakt dat ik als enige roker tussen 4 rokers zat. Ik gaf aan dat ik er last van had. Wat deden ze denk je, alleen een raam openen als teken van solidariteit. Dat vind ik discriminatie naar de niet roker toe. Rokers hoeven zich van mij niet gediscrimineerd te voelen als je weet dat je rekening met een ander houdt.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: augustus 06, 2007, 11:26:39 am »
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik gestopt was met roken, ik pas wist hoeveel last andere mensen hebben van rokers, dat wist ik écht niet toen ik nog rookte. Ik rook nu buitenshuis (deed ik trouwens ook al voor het stoppen) en ook bij mensen die niet roken ga ik naar buiten. Ik vind het zelfs vies als anderen bij mij roken.. :(