Auteur Topic: nog enkele vraagjes over Gizmo (8 weekjes)  (gelezen 980 keer)

kyra/destiny

• Gast
nog enkele vraagjes over Gizmo (8 weekjes)
« Gepost op: juni 03, 2007, 14:52:05 pm »
Hallo allemaal

Ik heb heel erg veel zitten te lezen op dit forum en ben ondertussen al heel wat wijze geworden

Toch heb ik nog enkele praktische vraagjes :

Wij laten Gizmo sinds enkele dagen lekker rondscharrelen op de bodem van zijn kooi maar dan wel enkel onder toezicht.  Hij lijkt dit heel erg leuk te vinden en stoeit met alles wat hij tegenkomt.  Morgen zal hij echter een halve dag alleen zijn. Kunnen we hem toch los in zijn kooi zetten of is het toch veiliger in de "visbokaal" (maar dat vind ik zo zielig)?

Ik zag op de foto's dat velen onder jullie geen rooster boven de bodemplaat hebben liggen.  Dus mijn vraag wel of geen rooster? 

Vanaf morgen gaan we Gizmo overschakelen op vaster voer (hij krijgt nu enkel drie papvoedingen per dag) heb hiervoor contact opgenomen met de kweker.  Die heeft me al erg veel goede raad gegeven en we moeten hem elke dag bellen over hoe het gaat.  Maar toch zijn alle tips van de "ervaringsdeskundigen" hier welkom!

Vandaag is het hier lekker weer, kan zo een kleintje al gewoon naar buiten met kooi en al of is dat nog niet raadzaam?

zo dat was het zo wat!  Is een hele boterham.....  maar een mens kan nooit genoeg geïnformeerd zijn niewaar?

groetjes

Kyra

Caiolinda

• Gast
Re: nog enkele vraagjes over Gizmo (8 weekjes)
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2007, 16:05:02 pm »
Ik heb niet echt ervaring met gaaitjes van 8 maanden ik heb natuurbroed. Maar op de bodem scharrelen vinden ze meestal heerlijk ik heb af en toe net twee kippen. Dus zou zeggen lekker dat rooster eruit wel moet je dan het fruit en de poepjes die naar beneden vallen zo`n beetje elke dag eruit halen doe ik zelf altijd met een boterham zakje.

En met dit weer kan Gizmo wel naar buiten je voelt zelf wel wanneer je zoiets hebt van het wordt wat fris.

Misschien heb je er wat aan groetjes Linda en volgens mij kan ie die halve dag wel in de kooi hoor lekker op ontdekkings tocht. Hij zal echt nog wel een paar keer naar beneden vallen hoor.

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2007, 19:23:09 pm »
Echt vragen voor mensen die ook een jonkie hebben gehad!  :CENS

Ik zou wel het rooster eruit halen. Ze houden van scharrelen!  :thumsup:

chantal

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2007, 20:19:56 pm »
Wij moesten in het begin wel karton op de bodem leggen en een zitstok zo laag mogelijk bij de bodem van de kooi doen zodat hij kon wennen aan op een stok zitten. Je moet dit opbouwen eerst een uurtje in de kooi en dan steeds langer. Je kan naar mijn idee geen hele dag in een kooi zetten. .
Je moet met voer gewoon beginnen met een bakje onder in zijn kooi te zetten met pellets erin. Ook in  het "visbokaal" zoals jij het noemt. Tenminste zo hebben wij het gedaan. Begonnen met alleen pellets zonder zaden want anders eten ze alleen het lekkerste op en zo leren ze pellets eten. Onze Chico was geloof ik al met 10 weken van de pap af en wilde het ook echt niet meer.