Auteur Topic: Casper, de blauwgele Ara, woont nu eindelijk bij ons  (gelezen 24086 keer)

Jeffrey

• Gast
Re: En geboren is....
« Reactie #90 Gepost op: september 24, 2007, 00:13:50 am »
owh wat goed  :thumsup: spannend!! ik hoop dat die eigenwijze donder het nu door gaat krijgen dat hij naar erg leuke baasjes gaat, en daarom zelfstandig gaat eten  ;D

Dorian

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: september 27, 2007, 08:48:07 am »
Menno en ik hebben een tijdje na zitten denken of dit weekend nou wel het moment was om onze druif op te gaan halen, mocht dat kunnen.
Menno gaat maandag naar Milaan en komt donderdagnacht pas terug. Ik wil hem de eerste dagen met eigenlijk "zijn" gaai niet ontnemen, dus hebben we besloten Bert te vragen of Bas/Juul niet sowieso nog een week langer mag blijven.

Krijg ik deze mail terug:

Dorian,

Nou laat het maar iets langer worden dan, want vandaag vertikte hij het gewoon weer is, en vanavond heb ik hem weer een papje gegeven de bandiet. We willen natuurlijk allemaal graag zsm. Maar dit is echt een verhaal apart, ik heb soms het gevoel dat hij mij gewoon aan het uitproberen is. Geniet dus nog maar lekker ff.

:fool: shootme :hot:

Ik heb dus maar een mail terug gestuurd met wat vragen. Het is natuurlijk leuk zo'n eigenwijs ding, maar als ie bij ons weer stopt met eten... ik zit daar eigenlijk niet echt op te wachten. Het eerste jaar met Pink was al drama, ik wil niet nog een keer zo'n jaar eerlijk gezegd. En ik weet ook niet wat we moeten doen als hij niet meer eet.
Ik heb ook gevraagd of hij zeker weet dat het draakje niet ziek is... Langzaam gaat ook dat wel door mijn hoofd.
We hebben alle opties nu opgegooid. Andere Ara (dus ws langer wachten), deze Ara (maar dan wel echt pas als hij langere tijd zelf eet), ziektes enz...

Hmpf.... :CENS

Wat zouden jullie doen en denken?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #92 Gepost op: september 27, 2007, 09:15:13 am »
Moeilijk hoor! Het lijkt mij inderdaad uitproberen wat Bas/Bes doet.. Beter wat langer daar laten denk ik. Ik zou toch afwachten of hij nadat Menno terug is zelfstandig eet. Als dat het geval is zou ik hem toch nemen denk ik. Als hij maar écht volledig zelfstandig is en geen papjes meer nodig heeft! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: september 27, 2007, 09:32:36 am »
Hij is inmiddels wel al ruim 20 weken.
Niet dat DAT iets uitmaakt voor of we hem wel of niet durven te nemen.
Maar een Ara die dan nog steeds niet echt zelfstandig wil eten....
Ik weet dat Ara's er vaak langer over doen om zelfstandig te worden. Maar zo lang is niet normaal.
Ik vind het echt moeilijk.
Wacht ook maar gewoon het antwoord van Bert af.

Trouwens, als hij pas hier komt met een half jaartje vind ik dat ook prima.
Als hij dan wel maar echt zelfstandig eet en we zeker weten dat er niks mis met hem is vind ik alles prima.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #94 Gepost op: september 27, 2007, 09:48:15 am »
Moeilijk beslissing he, ik begrijp heel goed wat je bedoelt met al die spoken door je hoofd   ;)
Het kan ook best zijn dat het bij jullie straks ineens helemaal goed gaat,
omdat ie dan een heel nieuwe start maakt en vergeet hoe hij z'n vorige
baasje om de tuin kon leiden.

Dorian

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: september 27, 2007, 09:50:09 am »
Nu is Bert toch niet echt iemand die zich om de tuin laat leiden  ??? :CENS :(

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #96 Gepost op: september 27, 2007, 10:08:41 am »
Zo bedoel ik het ook niet hoor  ;)

Maar meer dat een verandering ook daarin verandering kan brengen.

Jacky had zich bijv helemaal gemold aan z'n vleugels door omstandigheden,
hij komt bij ...... niks meer gemold  shootme

ede

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: september 27, 2007, 10:34:05 am »
Ik vind dat je je terecht afvraagt of het beestje wel helemaal gezond is.
Daar zou ik persoonlijk het meeste mee zitten. Ik ben benieuwd naar het antwoord wat je daar op krijgt.

Ik begrijp je twijfels goed. Ik zou persoonlijk alleen nog dat weekje afwachten. Mocht hij dan nog niet zelfstandig zijn dan zou ik er serieuzer overdenken of ik deze gaai wel wil. Bedenk wel dat je als het goed is je hele leven met em doorbrengt!
Sterkte. Ik hoop dat het bovenstaande niet nodig is.

chantal

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: september 27, 2007, 12:12:18 pm »
Ik zou me daar ook zorgen om maken en ik dacht gelijk aan die grijze die toen bij Sjaak vandaan kwam. Die kwam ook niet van de pap af en is wel dood gegaan  :CENS  Ik ben benieuwd wat Bert antwoord.

giggles

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: september 27, 2007, 12:21:56 pm »
Jeetje zeg...

Inderdaad wel een moeilijke keuze...

Jullie zijn natuurlijk een aantal keren bij jullie ara geweet, en wie weet heb je er al een (kleine) band mee.
Ik kan me van de ene kant goed voorstellen dat je zoiets hebt van, deze gaai "is voor ons" en die willen we ook thuis hebben
ALS hij 100% zelfstandig eet en toch gezond blijkt te zijn. Plus je hebt nu al zo lang gewacht, wachten op het nieuwe seizoen duurt nog wel even.

Ook ik ben erg benieuwd watvoor reactie je van Bert krijgt. We kennen Bert wel een beetje en laatste keer dat we daar waren
zat er in de kraamkamer een andere blauw/gele.
Hij vroeg ons, hoe vind je dat deze erbij zit?
De ara zat wat rustig maar waggelde wel wat heen en weer enzo. Dus wij zagen er op het eerste ogenblik weinig geks aan.
Toch zegt Bert, zit deze niet lekker in zijn vel, wat er mis was, wist Bert niet, maar hij kon wel zien dat er iets was.
Je moet er dus echt een kenner voor zijn EN de vogel bespioneren om te zien hoe het zich gedraagd als de ara niet doorheeft dat hij bekeken wordt.

ALS er wat "mis zou zijn" met jullie ara zou Bert daar niet omheendraaien ofzo, dat weet ik zeker.
Hij weet ook, als jij een ara thuis hebt "die het niet goed doet" jij toch weer bij hem aanklopt.

Ik zou dus eerst Bert zijn mail afwachten en aan de hand daarvan beslissen wat jullie gaan doen.

Wij hebben Lola we weten hoe het is om een "probleemvogel" te hebben.

Succes met jullie beslissing  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: september 27, 2007, 12:30:55 pm »
Ik weet ook zeker dat Bert er niet omheen zou draaien, als er wel echt wat mis is.
We wachten dus ook gewoon rustig, nja rustig, we wachten zijn antwoord maar af.

Er gaat vanalles door mijn hoofd. :fool:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #101 Gepost op: september 27, 2007, 13:06:49 pm »
Ik zou idd wachten totdat hij echt zelfstandig eet. Maar ik kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd spookt.
Ik moet idd ook denken aan 2 verhalen over gaaitjes die ook niet zelfstandig wilden eten. Dat grijsje, waar Chantal het over had, dat is niet goed gekomen. Het andere verhaal bleek kds te zijn. Niet dat ik je ongerust wil maken hoor, maar het schoot wel even door me heen toen ik las dat hij met 20 weken nog niet zelfstandig eet.
Hopelijk komt het snel goed!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #102 Gepost op: september 27, 2007, 13:37:30 pm »
Er gaat vanalles door mijn hoofd. :fool:

maak jezelf nu niet helemaal gek door, miss is hij gewoon een luie donder en heeft langere tijd nodig om zelfstandig te worden  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #103 Gepost op: september 27, 2007, 13:58:33 pm »
door is het die voor de cam zit bij lorre en co?
http://www.lorreco.nl/webcam.htm

Dorian

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: september 27, 2007, 14:20:52 pm »
niet gezien nikkie

Ik heb maar gewoon gebeld naar Bert. Want inderdaad, zo kom ik er ook niet uit.

En... Er is niks aan het handje. Hij is niet ziek, helemaal niet zelfs. Het is een joekel van een gaai, zit nu samen met Berts grote soldatenara in de grote voliere en staat daar echt zijn mannetje.
Knettergekke vogel, speels, hyperactief, groeit hard, heeft al een erg lange staart, maar heel heel heel eigenwijs. En dat maakt dat hij niet wil weten. Hij eet wel, maar als hij ziet dat het voedertijd is, besluit hij toch maar lekker klaar te gaan zitten voor ook zo'n spuit. Eerst gaf hij dat nog wel op en ging dan toch weer eten, maar nu hield hij vol, tot hij begon af te vallen. Toen heeft ie toch weer 1 spuit gehad en nu eet hij wel weer zelf.

Ik heb met Bert afgesproken dat hij echt pas bij ons mag komen wonen als hij ECHT zelf eet. En als Bert er ook helemaal zeker van is dat hij dat blijft doen.
Ook als dat nog een maand duurt.

Maar na Bert te hebben gehoord en zeker zijn enthousiasme over juist onze draak, weet ik wel weer zeker dat ik HEM wil hebben en geen andere  :-[ ;D