Jeetje zeg...
Inderdaad wel een moeilijke keuze...
Jullie zijn natuurlijk een aantal keren bij jullie ara geweet, en wie weet heb je er al een (kleine) band mee.
Ik kan me van de ene kant goed voorstellen dat je zoiets hebt van, deze gaai "is voor ons" en die willen we ook thuis hebben
ALS hij 100% zelfstandig eet en toch gezond blijkt te zijn. Plus je hebt nu al zo lang gewacht, wachten op het nieuwe seizoen duurt nog wel even.
Ook ik ben erg benieuwd watvoor reactie je van Bert krijgt. We kennen Bert wel een beetje en laatste keer dat we daar waren
zat er in de kraamkamer een andere blauw/gele.
Hij vroeg ons, hoe vind je dat deze erbij zit?
De ara zat wat rustig maar waggelde wel wat heen en weer enzo. Dus wij zagen er op het eerste ogenblik weinig geks aan.
Toch zegt Bert, zit deze niet lekker in zijn vel, wat er mis was, wist Bert niet, maar hij kon wel zien dat er iets was.
Je moet er dus echt een kenner voor zijn EN de vogel bespioneren om te zien hoe het zich gedraagd als de ara niet doorheeft dat hij bekeken wordt.
ALS er wat "mis zou zijn" met jullie ara zou Bert daar niet omheendraaien ofzo, dat weet ik zeker.
Hij weet ook, als jij een ara thuis hebt "die het niet goed doet" jij toch weer bij hem aanklopt.
Ik zou dus eerst Bert zijn mail afwachten en aan de hand daarvan beslissen wat jullie gaan doen.
Wij hebben Lola we weten hoe het is om een "probleemvogel" te hebben.
Succes met jullie beslissing