Auteur Topic: 5 baby grasparkietjes gevonden  (gelezen 3534 keer)

ede

• Gast
Re: 5 baby grasparkietjes gevonden
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2007, 10:22:18 am »
Ohh Sandra wat balen. Wat lijkt me dat moeilijk!  :cry: Inderdaad hartverscheurend!

Sterkte!

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2007, 10:36:59 am »
Huh? niet besmettelijk?

nja  ???

heel veel sterkte straks lieve san...
je woont te ver weg om je even te komen ondersteunen.
succes.... :-* :-* :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2007, 10:52:37 am »
Veel sterte  :-*

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2007, 10:54:11 am »
Fijn dat het opvangcentrum zegt dat het niet besmettelijk is.... shootme

Hoe verspreid je een ziekte, wanneer je deze info geeft..

Maar goed, het is heel fijn dat jij ze op hebt kunnen vangen voor nu, maar het is ook duidelijk dat het niet haalbaar is om ze bij je te houden, ik zou de risico's niet nemen.

De blauwe op de foto, met de donkere snavelpunt is nog wel jong trouwens, jonge parkieten worden soms met ene donkere snavel geboren, dit zwarte groeit later uit de snavel.

Ter info: http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Polyoma/polyoma.html

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juni 13, 2007, 12:20:40 pm »
Jemig zomaar achtergelaten? :o Wie doet dat nou he! :angry:
Maar ik zou wel voor het advies hier gaan hoor! Als het kruipertjes zijn, moet je met je eigen vogels geen enkel risico nemen! Het is heel zielig voor de grasjes, maar anders heb je straks veel meer zielige vogels.
En dat opvangcentrum, hoeveel ervaring hebben die met kromsnavels. Het vogelopvangcentrum hier in de buurt, geeft ruiterlijk toe dat ze totaal geen verstand hebben van kromsnavels. Wel van wild-vogels, want die vangen ze meestal op en ook van tropische, omdat de man daar van houdt. Maar ik weet meer van kromsnavels dan zij, maar zij hebben het voordeel dat zij dat durven toe te geven. Nou als er bij elk opvangcentra zo weinig kennis is....
Sterkte Sandra!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: juni 13, 2007, 12:38:56 pm »
Ja, sterkte Sandra.. :( Wat rot voor je, zo'n ervaring zonder goede afloop.. Hou je taai!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: juni 13, 2007, 12:48:59 pm »
Volgens mij zijn het op 1 die ik kan zien na allemaal nog vrij jonge vogels, geen net uitgevlogen vogels maar wel vrij jong. 1 heeft er een irisring dus dat zou een volwassen vogel kunnen zijn. Deze vogels hoeven niet ge-euthaniseerd te worden als ze in quarantaine samen gehouden worden. Dus bij iemand in huis waar men verder geen vogels heeft. Maar de ziekte blijft besmettelijk als de vogel de ziekte jong opgelopen heeft in het nest. Wordt een vogel op volwassen leeftijd besmet en overleefd hij de ziekte dan raakt hij deze ziekte kwijt na ongeveer 25 weken. Maar vogeltjes die in het nest besmet zijn blijven meestal hun leven lang drager.

Voor je gaai is het een risico om ze in huis te houden. Volgens Dhr A. Beier (kliniek de toren) neem je de stof niet snel mee in je kleding of onder je schoenen dat is wel zo bij papegaaienziekte, maar de kans ik klein bij kruipersziekte en bij PBFD. Maar ik persoonlijk vindt het een erg risicovol gebeuren.

TWEETY

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 13, 2007, 17:12:12 pm »
nog eens allemaal bedankt  :-*  wat leuk om zo snel veel vragen beantwoord te krijgen.
ik heb ze dus naar het opvangcentrum gedaan, daar gaven ze nu ook ruiterlijk toe dat ze meer verstand hebben van wilde vogels.
hij zei wel dat hij sterk twijfelde aan kruipersziekte omdat dan hun poten zouden moeten scheef staan  ??? hij denkt aan achterstand in groei en slecht verenkleed.
in ieder geval krijgen ze nog een kans  :thumsup:
hij gaat ze in quarantaine zetten tot ze nog eens ruien , en dan zien ze wel,
ik heb zo een beetje een raar gevoel bij heel dit gebeuren maar ik weet ook niet zo goed wat gedaan.
thuis gekomen heb ik toch de kooi volledig ontsmet en mijn kledij in de wasmachine gedaan, je weet maar nooit.
ik sta hier nu bekend als vogelkenner  ;D ;D shootme
al wat ik weet heb ik hier geleerd  :-[
straks staat er hier dagelijks iemand op de stoep met 1 of ander gevogelte  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: juni 13, 2007, 17:18:46 pm »
Polyoma vogels hebben geen scheve pootjes, en vogels die in het nest besmet zijn geraakt blijven meestal hun levenlang drager. Hij weet er duidelijk niet veel vanaf. Als hij een levenslange drager gaat plaatsen bij gezonde vogels is het foute boel!

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #24 Gepost op: juni 13, 2007, 17:37:47 pm »
Citaat
hij zei wel dat hij sterk twijfelde aan kruipersziekte omdat dan hun poten zouden moeten scheef staan   hij denkt aan achterstand in groei en slecht verenkleed.
in ieder geval krijgen ze nog een kans 

Het kan ook zijn dat ze erg slecht zijn verzorgt, erg onregelmatig, ook dan groeien de veren krom

ede

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 13, 2007, 19:17:37 pm »
straks staat er hier dagelijks iemand op de stoep met 1 of ander gevogelte  :)

Dan begin jij een opvangcentrum voor kromsnavels.  :) Jij hebt er wel verstand van ;)
Grapje.

Je hebt er goed aan gedaan!  :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 13, 2007, 19:26:36 pm »
Jeetje wat een belevenis  :o
Dat moet ook net jou weer overkomen!   ;D

Je hebt er in ieder geval goed aan gedaan om ze weg te brengen  console

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #27 Gepost op: juni 13, 2007, 19:45:50 pm »
jawadde sanneke ,ik zweet in jouw plaats ,kben blij dat je hier wat raad had ,knufs van ons hé