Auteur Topic: mijn parkietje Polly  (gelezen 1273 keer)

Nyah

• Gast
mijn parkietje Polly
« Gepost op: juni 13, 2007, 18:42:14 pm »
Nou, ik moet het even kwijt dus hopelijk zit ik hier goed.

Polly had en tijdje terug een vies oortje maar omdat het er niet gevaarlijk uit zag maakte ik het zelf schoon en toen zag het er weer ok uit.
Door het vuil waren er wat veertjes weggegaan maar die groeiden weer terug. Voor de zekerheid zocht ik op of er geen ziektes waren met iets aand e oren maar dat vond ik niet.
Alles ging dus weer ok
Maar vandaag ging ik naar de DA (een vogelarts) om Polly te laten testen op wat ziektes omdat ik een gaai wil.
Ik liet em gelijk nog even naar het oortje kijken omdat er wat vuil terug kwam. Toen hij alles goed weghaalde begon het te bloeden en het bleek dus erg ontstoken te zijn en misschien zat het al richting de hersentjes.
Hij krijgt nu antibiotica voor 4 weken en doen moet het hopelijk beter gaan als het niet al te laat is.
Ik baal zo dat ik het niet goed gezien had want het zag er verder echt normaal uit.

Nou ja, nu is het afwachten en hopen.
De DA vroeg of ie anders was in gedrag maar Polly is nog even druk (en soms humeurig) als altijd.

Ik vraag me echt af hoe het opeens zo ontstoken komt, ik hou zijn hok god schoon en hield zijn oor ook schoo toen het viezig werd.
Ben ik nou echt zo stom bezig?  ???

ede

• Gast
Re: mijn parkietje Polly
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2007, 19:21:24 pm »
Volgens mij kun je daar weinig aan doen! Balen hoor. Ik hoop dat het goed komt met Polly!

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2007, 22:15:38 pm »
ach wat jammer, je moet jezelf niets verwijten hoor,
dat kan iedereen overkomen, hoop dat polly snel beter wordt en dat de testen goed zijn

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2007, 22:40:36 pm »
Kan best zijn dat ie door jeuk met een nageltje zelf een klein wondje heeft veroorzaakt. Een wondje in combinatie met vuil kan gaan ontsteken. Net als bij ons.

Denk dat je er weinig aan hebt kunnen doen om te voorkomen.

Hopen dat ie weer snel hersteld en dat er geen blijvende schade achterblijft.

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2007, 08:55:18 am »
Jeetje wat rot Nyah.

Net als wat degene voor mij al zeiden: ik denk niet dat je er veel aan had kunnen doen om het voorkomen.
Ik vind het rot voor je...

Sterkte en hopen dat hij snel beter wordt....

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2007, 10:03:34 am »
Sterkte ermee  :-*

Komt vast goed  ;)

Nyah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2007, 13:45:15 pm »
bedankt allemaal,

ik hou polly nu wel extra goed in de gaten, of ie niet stiller wordt enz. maar hij kwettert nog en springt nog op en neer dus dat zit wel goed ^^
het gaat gewoon goed komen (ben even zo positief mogelijk aan het wezen ^^)