Auteur Topic: Schemer  (gelezen 1485 keer)

ede

• Gast
Schemer
« Gepost op: juni 14, 2007, 21:42:32 pm »
Ik werd vanavond gek van Coco. Hij was echt het bloed onder mn nagels vandaan aan het halen.
Constant zenuwachtig doen. Vleugels van het lijf. Harde en schelle geluiden. En constant naar een plek staren en dan zo zenuwachtig doen. Op een gegeven moment zat hij ff bij me.. en begon weer. Dus ik werd echt sjagerijnig. Echt zo van: ik weet niet wat je wilt. Wat wil je toch???  ???

En toen drong het tot me door dat het schemerig in huis is (het regent buiten en is al donker aan het worden) en ik weet dat hij daar heel zenuwachtig van kan worden. En ik deed de lamp aan.. en het hele zenuwachtige gedrag was over. Hij zit nu lekker te kletsen.

Hij heeft dit niet altijd. Af en toe eens. Maar wel van jongs af aan.   ???  Hij is niet bang voor het donker.  ??? Herkennen jullie dit gedrag?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Schemer
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2007, 22:14:29 pm »
Ahh,ja moeilijk he als je niet weet wat ze willen,terwijl ze het zo,voor hun dan,duidelijk aangeven  :)

Flurry deed dat ook vaak alleen heb ik nooit geweten waarom hij het deed  shootme

qliqi

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2007, 22:21:28 pm »
best herkenbaar, Kinky wordt ook helemaal iebel van donker

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2007, 22:46:14 pm »
hier worden ze bij het schemeren eigenlijk allebei heel rustig ,schouders opgetrokken en stil zitten

Pim

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2007, 23:04:18 pm »
Ja dat van Vivke herken ik ook. Direct rustig...

miekje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2007, 10:39:01 am »
hier worden ze bij het schemeren eigenlijk allebei heel rustig ,schouders opgetrokken en stil zitten

Hier idd ook.  :CENS

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2007, 22:52:13 pm »
Het doet Simon helemaal niets!  :)

Africangrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2007, 00:26:08 am »
Nou je beschrijft exact het gedrag wat Jamie vrij vaak vertoont :(
Jij weet tenminste de oorzaak, maar ik niet en inderdaad daar word je zelf zenuwachtig en gespannen van.
Mijn gaai heeft volgens mij alles wat een gaaienhartje zich maar wensen kan :) en toch dat oervervelende gedrag :angry:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms spuugzat ben en ik hoop echt dat het ooit nog verandert.
Sorry heeft niks met schemer te maken, maar wel alles met het soort gedrag wat hier beschreven wordt.

ede

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2007, 10:10:07 am »
Jaaa dat is echt heel vervelend. Ik begrijp helemaal dat je daar zelf ook zenuwachtig van word! Dat word ik ook altijd.
Misschien zou je elke keer es moeten opschrijven als hij het doet.. wat de omstandigheden waren, (licht, donker, temperatuur, mensen in de ruimte, naar welk punt tie staart, wat er vooraf gebeurde, waardoor hij weer rustig word enzovoorts). Liefst in detail. Misschien kun je een patroon ontdekken. En kun je daardoor achter halen waarom hij dat doet!

Coco doet het bijv ook als ik een eindje ga lopen met em!
Zodra hij rustig ergens zit is er niets aan de hand maar als ik buiten ga lopen met em dan doet hij ook zo zenuwachtig!  ::)

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2007, 11:59:40 am »
Als we thuis zijn worden de gaaien hier heel lekker rustig, maar als ze buiten zijn op onbekend terrein worden ze wel heel zenuwachtig.

En sja... vogels die het bloed onder je nagels halen.... Daar hebben wij dus NOOOOOIIIIIT last van  shootme  :P  :)

Ga maar is een kooi schoonmaken met Lola in de buurt  :angry:  :seestars:
Ik denk dat iedereen wel eens heeft, dat ze gek worden van hun gaai(en)

qliqi

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2007, 15:41:51 pm »
soms is het even zoeken voor je de oorzaak hebt gevonden inderdaad. Wat Cosh zegt zou ik ook proberen, even de omstandigheden (en ook je eigen emotionele gemoedstoestand in aanmerking nemen) eventueel opschrijven. Zien of je ergens een overeenkomst ontdekt wanneer dit gedrag zich het meeste uit.

Ik heb hier een grijze die rond etenstijd enorm onrustig is - komt uit een gezin met kleine kinderen - de drukste tijd van de dag. Hoe rustig ik het ook houdt - daar is ergens een herinnering of schakeling met chaos en onrust.... Het scheelt echt als je een idee hebt waarom iets gebeurt - ga je er ook veel makkelijker mee om ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2007, 01:11:13 am »
Wel apart van die schemer.. Normaal gesproken worden ze toch rustiger als het gaat schemeren? ???

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2007, 10:24:58 am »
hier gaat ze naar onder ,en zit rustig op de bodem te w8en op het doek voor het slapen  :thumsup:

Leo

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2007, 21:04:16 pm »
Kan het zijn dat de gaaien een beetje onrustig worden van onweer?
Hier heeft het de laatste tijd af en toe flink geonweerd en dat ze de schemer associeren met onweer.
De donder heeft hier enkele knallen laten horen en we veschoten er zelf van.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2007, 22:55:29 pm »
Kan het zijn dat de gaaien een beetje onrustig worden van onweer?

flip en arthur hebben hun eerrste erge onweer gehad op de camping en een caravan is geen huis ,dus ik vreesde het ergste  :nailbiting:
en omdat we in een dal liggen klinkt het dikwijls nog wat harder ,en weet je wat,geen reactie van hun , ze sliepen gewoon door ,de braverds  :hart: