Zo, na lang gewacht te hebben kan ik eindelijk melden dat hier het (korte) kweekjaar 2007 ook is begonnen.
Vanwege de overstap naar Zuid-Amerkanen slechts enkele koppels waar wat mee gekweekt wordt.
Allereerst werd gisteren een jong catharinatje geboren uit het koppel groen/lutino x lutino.
Dit is een wildkleur. Indien een man zal deze split zijn voor lutino, indien pop, fokzuiver groen.
Vandaag is het tweede en laatste jong van dit nest geboren. Een lutino. Dit kan zowel man als pop worden/zijn.
Bij het andere koppel catharina's liggen nu 4 eieren waarvan iig 3 bevrucht. Ik weet niet of de pop reeds klaar is met leggen maar 3 bevrucht geeft moed. Dit koppel is een SL DF grijsvleugel turquoise man x D turquoise pop.
Bij het eerste koppel Aymara's liggen nu 4 eieren. Dit koppel maakte niet de indruk te gaan broeden maar de pop is dat uiteindelijk toch gaan doen. Hier liggen iig 2 bevruchte eieren.
Ik denk dat ik alle jonge catharina's ga ringen met de ringen van Timo. Kan hij mooi eigen kweek spelen op de show en meedoen voor het jeugdkampioenschap. De Aymara's worden geringd met mijn ringen.