Auteur Topic: Ervaring met deze reiskooi  (gelezen 2305 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Ervaring met deze reiskooi
« Reactie #15 Gepost op: juni 27, 2007, 08:08:45 am »
Nou Corina, hij is zo zwaar.... daar kun je je best een buil aan vallen als je niet uitkijkt, maar dan letterlijk ;D

Ik zou eerlijk gezegd de kooi nooit weer kopen, maar dat komt misschien ook omdat wij 4 hoog wonen.
Met DIE kooi zoveel trappen naar beneden (geen lift) is echt drama.
Het kan dat als we eenmaal op de begane grond wonen in ons huisje, de kooi ook meteen minder vervelend wordt...

Ik vind nu eigenlijk een hondenbench prettiger, die hebben we voor Mickey.

Overigens: het inklapbare van de kooi waar jij naar vraagt, Rossi, is in ons geval ook niet echt goed te doen.
Er zijn zefls al een aantal spijltjes los gesprongen aan 1 kant, door de stugheid van de kooi.

ja dorian, ik herinner het mij nog van op de camping , zag er niet handig uit  :CENS

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #16 Gepost op: juni 27, 2007, 08:43:59 am »
 :CENS zoveel verschillende meningen.... Maar is ie zo zwaar dan?? Op de site staat 8 kg. Dat valt toch wel mee.

Dorian

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 27, 2007, 08:47:54 am »
ja dat klopt, dat dachten wij ook, maar 8 kilo zo dragen als je hem zou moeten dragen is geen pretje.
nu ben ik erg klein, maar je moet denken dat je onder een hoek je arm voor je moet houden met 8 kilo eraan
of onder een hoek naast je, maar dat is zowaar nog onhandiger (de kooi gaat in mijn geval dan erg bewegen en dat is voor Pink niet leuk)

of je tilt hem om met twee armen onder de kooi en laat de kooi tegen je aanleunen, wat nog steeds zwaar is en in mijn geval onmogelijk door mijn lengte.
menno (1.96) lukt dat net.

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 27, 2007, 09:45:09 am »
Ja hij leek me vanaf het begin al zwaar. Maar het zijn wel goede kooien en als het  voor lange afstanden gebruikt word. Hoef je ook niet zo heel vaak mee te sjouwen. Hij ziet er voor de rest handig uit. Opvangbak. Goed formaat.

Ik heb een tijdje die mini papegaaienkooi van ferplast gebruikt voor reiskooi. Maar idd ik vond em ook zeer onhandig tillen. Maar om je gaai voor een paar uur in een kattenbakje te stoppen, vind ik ook weer zowat.
+ dat deze kooi gelijk de slaap kooi is voor de nacht!

Misschien zou je nog even kunnen kijken naar een hondenbench. Dat lijkt mij ook makkelijker.  :CENS

Dorian

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 27, 2007, 10:30:57 am »
Wij hebben het beiden en alleen al puur om het gewicht en de grootte, zou ik kiezen voor een hondenbench.
Persoonlijk vind ik de kooi van dierenvilla best klein, hij is stevig, maar gaat ook best makkelijk stuk bij het in elkaar zetten en uit elkaar halen (ms is dat gewoon pech met de onze) en is loeizwaar. Zeker als je hem wel wat vaker wil gebruiken.

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 29, 2007, 12:24:51 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28141.0;topicseen

Ik heb trouwens de dierenvilla reiskooi in het eggie gezien laatst. Maar hij ziet er wel mooi uit hoor!  :thumsup:

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #21 Gepost op: juni 29, 2007, 15:39:36 pm »
hoi heb hem zelf ,maar vind het een onding ,inklappen gaat niet echt makkelijk en wat al gezegt is hij is zwaar en behoorlijk groot voor in de auto ,pas hier maar net in de auto

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #22 Gepost op: juni 29, 2007, 15:42:31 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28141.0;topicseen

Ik heb trouwens de dierenvilla reiskooi in het eggie gezien laatst. Maar hij ziet er wel mooi uit hoor!  :thumsup:

hmmm is toch andere kooi  ::) in die topic

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 29, 2007, 16:38:00 pm »
Ja klopt. Ik had even dat topic aangehaald omdat hier ook geschreven werd over de hondenbench!

Gr Corina

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #24 Gepost op: juni 29, 2007, 17:10:48 pm »
ok das meer dan duidelijk

dach al ben toch nie blond geworden  :P