Auteur Topic: boeren bontje  (gelezen 3822 keer)

corrie

• Gast
boeren bontje
« Gepost op: juli 01, 2007, 11:21:14 am »
hallo lieve lezers ik heb een boeren bontje van dertien weken dus hy krygt drie keer pap maar hy gaat nu tegenstribbellen mag ik hem nu twee keer pap geven ik weet het niet hoop gauw wat van jullie te horen dank je wel corrie  :-*

qliqi

• Gast
Re: boeren bontje
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2007, 13:04:16 pm »
met dertien weken zijn twee papvoeding behoorlijk veel en onnodig. Ik zou zo snel mogelijk op vast proberen over te gaan. Heb je al vaste voeding in de vorm van pellets en/of zaad proberen te geven en eet ie daarvan? En stukjes fruit? Je hoeft hem echt niet meer te dwingen met eten hoor - bouw de pap zo snel mogelijk af. Ik kreeg mijn Kinky met twaalf weken en toen had ze nog één 'troostvoeding' pap 's avonds. Binnen 1 week was die ook weg. Ik geef haar nu pellets, ze at zowel die van Ecobird als van Harrissons goed. Persoonlijk vind ik dit prettiger, je weet dat de basis goed zit en ze niet alleen de lekkere dingetjes eruit kunnen zoeken. Ik vul dit aan met verse groenten, eventueel gekookt zonder zout en vers fruit.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2007, 14:28:36 pm »
Gefeliciteerd met je bbtje!
Ik ben het met qliqi eens dat je de pap moet gaan afbouwen. Als hij nu tegenstribbelt, moet je niet dwingen. Hoe eet hij de andere dingen, zoals pellets, zaadmix etc?
Hoe lang heb je het bbtje al?

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2007, 15:34:45 pm »
Hallo,

een Senegalpapegaai oftewel de Bonte boer hoort al met een week of 10 van de pap af te zijn.
Dus heel snel afbouwen en voldoende pellets en zaadjes aanbieden.
Doe je dat niet dan kan je op problemen gaan wachten, de spiermaag wordt op deze manier niet geactiveerd.

Ik betreur het dan ook dat de verkoper je niet betere informatie heeft gegeven,

mvg Frank

corrie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2007, 08:33:43 am »
hallo lieve lezer s bedankt voor jullie reactieik ga gelyk beginnenik had al by palgi pellets mee ge nomen weaning medium en fruit eet hy al een beetje stukje kiwi druif appel groente ga ik ook proberen wat een geweldige site is dit ik heb ook al een paar nieuwe ledendeze site gezegt zyn ook erg tevreden wil jullie allemaal bedanken  :-* :thumsup:corrie  hou jullie op de hoogte

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2007, 12:24:04 pm »
Goed zo!! :thumsup:

qliqi

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2007, 21:25:11 pm »
helemaal te gek - het is echt leuk ze met al dat nieuwe eten te introduceren. Mijn eerste papegaaitje was ook een BB-tje. Echt een heerlijk, pittig en leergierige vogel. Praten duurde best lang, de laatste maanden begint ze ineens allerlei dingetjes te zeggen met een smurfenstemmetje (kinky is ondertussen 7). Heel erg grappig maar ze is vooral een ringtone kampioen. Ben heel benieuwd naar je foto's én verhalen en leuk dat je nog meer mensen forumgek hebt gemaakt.