Hallo allemaal,
binnen afzienbare tijd zullen wij van Nederland gaan verhuizen naar Portugal. En natuurlijk gaan onze beide grijze roodstaarten mee!
maar nu het volgende: 1 is keurig netjes geringd. Die hebben wij al vanaf dat ze (we nemen aan dat het een zij is) een paar weken oud was. Haar ouders gooiden haar het broedblok uit en daar lag ze dan.... een paar rode staartveertjes en de rest ietwat kalig. De (hobby)fokker werkte hele dagen en had er geen tijd voor, dus die dacht: zij (ik dus) heeft ooit eens gezegd dat ze het wel wilde proberen.... en dat was dus Charlie. Wist ik veel! Meteen het internet over gesurfd en pappie aangeschaft. Een heel leuke tijd gehad met haar voeren en later, toen ze zelfstandig ging eten kreeg ze een grote kooi. Met een jaar of zo trok ze steeds meer naar mijn man toe.... en eigenlijk kan ik er nog weinig mee.
Dus kwam er nog 1. Particulier overgenomen van iemand die COPD had en deze niet langer kon houden. Deze heet Jacco. En was geen knuffelkont. Maar wel een verschrikkelijke prater. Hij kletst de hele dag door! Inmiddels kan ik daar dus wel alles mee en samen houden ze de boel wel levendig hier! Ze kletsen ook echt met elkaar, vervelen zich geen seconde.
Charlie is inmiddels ruim 5 jaar, van Jacco hebben we een pootring, ook van 2001. Die zit niet om zijn poot. Zo hebben we hem gekocht. Waarom hij niet geringd is, geen flauw idee.
En dat is ook niet meer te achterhalen. Het maakt mij niet uit. We hebben hem nu ook alweer 3 jaar en beide gaaien worden absoluut niet verkocht.
Maar nu het volgende. Gezien onze verhuisplannen en het meenemen van de beide roodstaarten: kunnen we hier problemen mee krijgen? Want eerlijk gezegd zit het mij niet lekker....
Zolang we hier zijn zal niemand er een probleem van maken, maar de verhuizing gaat wel door België, Frankrijk, Spanje en Portugal zelf....
Volgens mij moet ik een gezondheidsverklaring voor beide vogels hebben? Zo ja, hoe kom ik hieraan en is er nog meer nodig?
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Wil, Jacco en Charlie.