Auteur Topic: Emigreren met 2 grijsjes  (gelezen 5409 keer)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
Re: Emigreren met 2 grijsjes
« Reactie #30 Gepost op: juli 22, 2007, 18:20:31 pm »
Dag Wil veel sucses met je voogels,maar ik heb een vraag voor jullie,hoe zitten je vogels nu gehuisvest?

De reden van de vraag zal ik na het antwoord wel geven.

Vrgr Kees.

wil

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli 22, 2007, 19:03:35 pm »
Dag Wil veel sucses met je voogels,maar ik heb een vraag voor jullie,hoe zitten je vogels nu gehuisvest?

De reden van de vraag zal ik na het antwoord wel geven.

Vrgr Kees.

Hoi Kees, ze zitten binnen. Ze hebben allebei hun eigen papegaaienvilla. Er wordt vaak, eigenlijk staat er altijd wel een raam open, geventileerd.
De dame gaat minimaal 1 x per week echt in de badkuip of onder de douche (de plukster), de andere vind een plantensproeier helemaal het einde.

Groetjes,

Wil.

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #32 Gepost op: juli 22, 2007, 19:10:20 pm »
Dag Wil ik wilde net m,n vogels gaan voeren,wat mij opviel in jouw laatste bericht was dat jij jullie vogels 2 maal per jaar laat of zelf ontwormd,waar is dat goed voor ,vogels zitten toch binnen?

Ik bedoel er dit mee te zeggen als je vogels door wat voor oorzaak dan ook wormen blijken te hebben,ja dan ontworm je,geen wormen,ook NIET ontwormen,heeft geenENKELE zin,is alleen maar nadelig,ivm evt resitantie.

Miss heb jij je redenen daarvoor,dan hoor ik het graag,maar het viel mij op,veel sucses met het verhuizen en de vogels.

Gr Kees.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: juli 22, 2007, 21:15:12 pm »
Ik heb bij Jachy gemerkt,tijdens het dons ruien,dat veel douchen goed helpt.
Gewoon elke dag ondere de douche,dan zullen ze ook minder last hebben van stof en jeuk  ;)
Succes met alles  :-*

wil

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juli 23, 2007, 00:02:12 am »
Dag Wil ik wilde net m,n vogels gaan voeren,wat mij opviel in jouw laatste bericht was dat jij jullie vogels 2 maal per jaar laat of zelf ontwormd,waar is dat goed voor ,vogels zitten toch binnen?

Ik bedoel er dit mee te zeggen als je vogels door wat voor oorzaak dan ook wormen blijken te hebben,ja dan ontworm je,geen wormen,ook NIET ontwormen,heeft geenENKELE zin,is alleen maar nadelig,ivm evt resitantie.

Miss heb jij je redenen daarvoor,dan hoor ik het graag,maar het viel mij op,veel sucses met het verhuizen en de vogels.

Gr Kees.

Hallo Kees, dank voor je antwoord. Eh ja, de vogels zitten normaal binnen. Maar krijgen vrij vaak vers fruit. En gaan ook weleens naar buiten. Ze hebben nu weer transportkooien, dus hoppa, beiden in de zon en dus buiten. Er kan vanaf b.v. een mus of zo wel wat gebeuren, je weet het nooit.
En eerlijk gezegd hoor ik van alle fokkers in de omgeving dat ze allemaal 2 x per jaar ontwormd worden. Deze vogels hebben trouwens wel uitvliegkooien ......
We ontwormen zelf, spuiten het middel rechtstreeks in de bek. Dan weet je zeker dat het binnen is en z'n werk doet.
En Charlie is precies degene die vorig jaar vrij vaak buiten zat, bij ons op het terras.

Ik dacht eerlijk gezegd dat het moest, 2 x per jaar ontwormen...??? Hoe denken anderen daarover?

Groetjes,

Wil.

wil

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juli 23, 2007, 00:03:27 am »
Ik heb bij Jachy gemerkt,tijdens het dons ruien,dat veel douchen goed helpt.
Gewoon elke dag ondere de douche,dan zullen ze ook minder last hebben van stof en jeuk  ;)
Succes met alles  :-*

Hoi Antonia, de dame gaat nu ook vaker onder de douche. Is zojuist weer geweest en het helpt wel.
Ik zou dat toch wel graag willen weten van die dieetolie..... niemand?? Haar veren/huid is gewoon droger als van die andere....

Groetjes en bedankt!

Wil.

ede

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli 23, 2007, 06:59:53 am »
Nee dieetolie zegt me niets!  ???

Wat betreft ontwormen: Op advies van de vogelarts laat ik 1x per jaar de ontlasting nakijken op van alles. En ga ik dus niet preventief ontwormen. (de mijne lopen ook af en toe buiten in het gras enzo)
Het voorkomt namelijk niet dat ze wormen krijgen. Op het moment dat ze geen wormen hebben en toch dat spul binnen krijgen, krijgen ze voor niets die troep binnen. (want het is echt vies spul hoor, het dood wormen namelijk)
Het heeft geen zin om preventief te wormen.

Als je je vogels goed in de gaten houd en let op gedragsveranderingen en bijv 1x per jaar even ontlasting laat nakijken, dat is veel gezonder voor ze dan die ontwormens spul!

chantal

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juli 23, 2007, 07:23:04 am »
Ik moet van Sjaak 2 x per maand ontwormen ook omdat ze door vers fruit wormen kunnen krijgen. Ik zelf doe het eigenlijk nooit maar met Sammy zei hij het weer.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #38 Gepost op: juli 23, 2007, 07:44:52 am »
Ik moet van Sjaak 2 x per maand ontwormen ook omdat ze door vers fruit wormen kunnen krijgen. Ik zelf doe het eigenlijk nooit maar met Sammy zei hij het weer.

Maar Sjaak (ik neem aan van Dieca) is toch geen arts?  :CENS

Hier wordt er ook niet preventief ontwormd trouwens.

chantal

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juli 23, 2007, 07:53:56 am »
Maar Sjaak (ik neem aan van Dieca) is toch geen arts?  :CENS

Hier wordt er ook niet preventief ontwormd trouwens.

Nee dat iss hij zeker niet maar hij heeft het van zijn arts  ???

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #40 Gepost op: juli 23, 2007, 08:09:58 am »
Nee dat iss hij zeker niet maar hij heeft het van zijn arts  ???

Oh. Oke. Maar iedere vogel is toch zeker weer een geval appart. Dus het een advies voor een vogel hoeft toch niet op te gaan voor alle vogels?  :CENS Lijkt mij.

ede

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juli 23, 2007, 09:01:36 am »

Dat meen je niet!  :o
Het is gewoon gif wat je dan 2x in de maand in je vogel spuit voor niets.
Coco is nu 4 jaar bij mij. Krijgt ook elke dag vers fruit. Loopt door het gras te banjeren, zit in fruitbomen enzovoorts en heeft nog nooit wormen gehad!

Dan had ik dus 4jaar lang, 2x in de maand = 96x gif in zijn lijf gespoten voor niets!
Dat lijkt me niet gezond.  :(

Nou ja ik snap dat het heel moeilijk word als je van alle kanten andere informatie krijgt! :S
Het is maar net wie je gelooft dan. Waarom kan er bij vogels, nooit es 1 zelfde antwoord zijn!  :cry:

chantal

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juli 23, 2007, 11:40:21 am »
Ja precies maar daarom doe ik het maar niet  :-[ Ik geef het hem wel maar niet zo vaak het was namelijk al 8 maanden geleden dus van de week maar weer door zijn water gedaan. En dan kan hij echt niet veel binnen krijgen want hij drinkt echt niet zijn hele bak leeg. En hij heeft ook nergens last van hoor als ik het geeft maar om de 2 maanden vind ik ook erg veel hoor  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #43 Gepost op: juli 23, 2007, 12:02:14 pm »
Volgens mij is één van de vogelartsen van Sjaak dezelfde als waar ik ga maar die heeft er nooit wat over gezegd dus ...

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #44 Gepost op: juli 23, 2007, 12:07:49 pm »
Dag Wil,je zegt het eigenlijk zelf al de fokkerskwekers hebben veelal hun vogels buitenzitten gedurende het jaar.

Voor huiskamervogels is idd gewoon eens de ontlasting na laten kijken in principe voldoende,dus niet zomaar gaan ontwormen,is echt nergens voor nodig.

Wat die Jaak van Dieca betreft,ik ken de goede man niet,maar zo,n onzin heb ik als hij dat idd gezegd heeft nog nooit gehoord,bovendien zou ik dan wel erg graag willen weten welke (arts) dit gezegd heeft,ik denk dat hij of zij gelijk terug naar school moet en daar ook niet meer vanaf moet gaan.

Gr Kees.