Auteur Topic: angstige rose  (gelezen 932 keer)

bianca73

• Gast
angstige rose
« Gepost op: juli 06, 2007, 18:00:41 pm »
hoi sinds een paar weken heb ik een rose kakatoe die denk ik 8 jaar is want op de ring staat 99 alleen is ze erg gestresst en schreeuwt al als ik met mijn hand in de kooi komtze zit verders de hele dag op een plek en alleen als wil eten en drinken gaat ze naar de bakjes speeltjes komt ze niet aan  ze heeft alleen maar vetrouwen in mijn dochter van 9 die kan haar wel buiten de kooi aaien maar ze probeert haar wel te bijten zodra ze in de kooi komt nou is mijn vraag dus hoe krijg ik die angst eruit.
ik probeer zoveel mogelijk dat geschreeuw te negeren en zit af en toe aan de speeltjes om haar aandacht te trekken en praat wel steeds tegen haar.

wie weet wat ik kan doen

giggles

• Gast
Re: angstige rose
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2007, 22:12:52 pm »
Dag Bianca,

je zegt dat je het beessie nog maar een paar weken hebt. Het vogeltje zit dus in een totaal nieuwe en onbekende omgeving, met allemaal rare vreemde mensen om zich heen. Hoe lekker zou jij in je vel zitten als je na 8 jaar uit je vertrouwde omgeving wordt gehaald?

Gun het vogeltje wat rust. Geef het niet TE veel aandacht en laat het vooral eerst wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Je dochter kan wel goed met het roseetje, dus daar zou ik niet te veel aan veranderen.
Praat ook gewoon als je bij de kooi staat en vertel over haar nieuwe huis en zo. Op deze manier kan ze een beetje wennen aan je stem en je aanwezigheid, zonder dat jij je opdringt.

Wij hebben hier ook een rosé en ik kan je zeggen dat het de grootste angsthaas is die we kennen  :)
Als ze bang zijn, moet je er geen drama van maken. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is en laat zien dat er aan het onderwerp van de angst niks vreemds is. Pak het voorwerp op en omschrijf het. Speel er zelf mee. Kortom, maak de vogel nieuwsgierig.
Je kan ook proberen om de vogel langzaamaan te laten wennen aan nieuwe dingen, door het eerst zo ver weg te zetten dat ze er niet nerveus van wordt. Na een tijdje zet je het dichterbij. Als het vogeltje er dan ook niet meer bang voor is zet je het nog dichterbij, enz, enz...

Succes met het overwinnen van de angsten... Het allerbelangrijkste is; Kleine stapjes en veel geduld...

Groeten Jarno

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2007, 22:16:59 pm »
Hoe gaat het nu met je rosetje?

bianca73

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2007, 18:57:58 pm »
rosa is best vrolijk afen toe en ik mag haar wel wat lekkers geven en soms heel soms komt ze wel naar me toe met een opgezette kuif en wil ze gekroeld worden en als ik b.v achter de computer zit kan ze meniet helemaal zien dan maak ze een soort roepend geluid ook as ik wegga. een soort gepiep .
maar ik heb de tijd hoor we wachten af wat ze gaat doen en hoelang het gaat duren voordat ze ook andere dingen gaat doen zoals spelen met de speeltjes of een ander geluidje want ze schreeuwt alleen maar en piept nu af en toe

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2007, 19:26:39 pm »
blij dat hhet al wat beter gaat,met geduld en liefde raak je best een eindje  :-*