Auteur Topic: Grijsje zit hele dag op de bodem  (gelezen 1822 keer)

Offline coc040

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
Grijsje zit hele dag op de bodem
« Gepost op: juli 13, 2007, 09:55:58 am »
hoi allemaal

even een vraagje onze jonge grijzeroodstaart (12 weken)Jacko zit de hele dag op de bodem van zijn kooi en doet de hele
dag eten..waarom doet hij dit  ??? We dachten dat hij te weinig eten binnen zou krijgen dus hebben we pap voor hem gemaakt...maar dit wil
hij niet...weet iemand waarom hij dit doet? Voor de rest doet hij alles goed...hij speelt, drinkt, eten doet hij volop... :thumsup: zelfs pellets begint hij te eten.
Het is net als hij pap wil hebben maar als we hem pap geven houd hij de snavel op elkaar en dan heeft hij nergens meer tijd voor....het is net als hij wil zeggen gefopt ik
ben lekker uit mijn kooi en heb mijn zin...jullie bekijken het maar met jullie pap..

Jos & Gerrie

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 14:30:48 pm door Cosch »

ede

• Gast
Re: vraagje
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2007, 10:10:59 am »
Dat schijnen jonkies vaak te doen. Op de bodem van de kooi zitten en slapen.
En hij moet natuurlijk groot en sterk worden en heeft veel energie nodig. (zal binnen kort ook wel gaan vliegen enzo) Dus het lijkt mij normaal dat hij veel eet!

Maar als je het niet vertrouw.. een telefoontje naar de kweker of een vogelarts kan nooit kwaad.

Offline coc040

• Net geringd
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2007, 10:17:55 am »
Hoi cosch

Het vliegen had hij al ontdekt voor dat wij hem hadden, als hij uit zijn kooi is blijft hij mooi op
zijn standaard zitten...tot het hem gaat vervelen(denk ik) dan zet hij het op een vliegen ....dan denkt hij
YIPPIEEEEEEEE lang leven de vrijheid  ;D

Gerrie..

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2007, 10:23:18 am »
 ;D  ;D

Ja dat vergt natuurlijk hartstikke veel energie. Een beginnende vlieger. Dus ik zou em lekker laten eten.

(nogmaals als je het niet vertrouw gewoon aan de bel trekken. Beter een keer voor niets dan dat er echt wat aan de hand is)

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2007, 10:28:25 am »
Ik heb er hier ook zo eentje! (precies even oud als die van jullie trouwens zelfde geboortedag)

Blijft netjes zitten op zijn standaard tot hij zich verveeld!  Het is trouwens een prachtig zicht om hem te zien vliegen!!!

Alleen eten is hier wat minder hij wil zaad!!! en alleen maar zaad!!! sinds enkele dagen eet hij zelfs zijn fruit niet meer en blijft koppig zitten.  Pellets (ondertussen al van 4 verschillende merken) zijn er altijd in zijn kooi en enkel savonds krijgt hij een bodempje zaadjes.  Waarschijnlijk daarom is hij nog altijd heel erg gek op zijn pap.  Volgens mij teert hij de ganse dag op de pap en het beetje zaad dat hij krijgt.  Zijn dus van plan om de hoeveelheid pap drastisch gaan te verminderen!

Actief is hij wel, klimt de ganse kooi door als een bezetene om dan zich weer egens in nesten te werken, echt fantastisch leuk om te zien.

Het is genieten en vooral voorzichtig zijn want manipuleren is blijkbaar de belangrijkste eigenschap van zo een jonkie. 

Groetjes

Kyra

Offline coc040

• Net geringd
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2007, 10:35:28 am »
Hoi Cosch

Als hij uit de kooi is klimt hij ook veel in zijn ring aan het plafon,en niet te vergeten de drukte die hij maakt
als hij bij Jos of mij zit dan maakt hj zijn eigen heel druk.
De eerste dag mocht hij om te wennen 1x uit de kooi maar hij heeft alles al door blijkbaar want hij weet precies wat hij moet doen
om zijn aandacht te trekken zo dat we hem uit de kooi laten...dus hij  is nu al zo ver dat hij 3 a 4 per dag uit zijn kooi mag en dat gaat allemaal goed.
en dat terwijl hij pas 8 dagen bij ons is..  :-[
hij krijg natuurlijk niet altijd zijn zin hoor.....maar hij laat nu al blijken dat hij liever uit de kooi is als in de kooi....dus dat beloofd nog wat  :)

Gerrie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2007, 10:39:25 am »
Nou, leuk toch? Het lijkt mij allemaal niet verontustend, maar juist een hele leuke actieve vogel! Als hij een aantal weken gevlogen heeft, kun je hem toch laten kortwieken en dan een mooie speelboom voor hem in de kamer zetten!! ;)

Offline coc040

• Net geringd
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2007, 11:25:37 am »
Hoi Kyra/destiny

Wat dat vliegen betrefd heb je gelijk in is ook een schitterend gezicht..ik ben altijd alleen bang dat hij zijn eigen bezeerd..
Ja een beetje te bezorgd kan je ook zijn en dat ben ik weer  :-[ Jos is daar veel nuchter in die zegt laat hem maar...
eten doet hij als een van de beste vooral zaad maar hij begint nu ook met pellets te eten....fruit eet hij ook..tomaat is hij helemaal gek op.
Pap eet hij niet zo als we hem pap geven eet hij hooguit 20 ml en daar knoeit hij ook nog van na die 20 ml houd hij zijn snavel op elkaar en wil hij niet meer.
Onze Jacko is activer uit de kooi als in de kooi....hij weet al dat hij uit de kooi mag en meestal zit hij als we hem  uit de kooi halen op de grond of op de laagste stok.
Dus ik denk.. dat hij denkt ik blijf lekker hier zitten dan halen ze me uit mijn kooi....ze zijn zo slim  :)  
Hij gaat meestal sàvonds pas boven zitten om te slapen..of hij gaat na boven voor koppiekrauw...of een goede ram op zijn bel te geven als hij geen aandacht krijgt.
Ik denk dat we nog heel wat te stellen krijgen met onze grijsjes Kyra/destiny  :)

Gerrie...

Offline coc040

• Net geringd
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2007, 11:31:59 am »
Hoi Loes

Actief is hij zeker en dat hij ons uitprobeer ook  :)
Maar ik ben er weer zo een die zijn eigen meteen druk maak als er een verandering is bij vogel, hond, poes of aga  :-[
Jos zegt altijd je maakt je veel te druk...
jos las net van die speelboom  ;D en hij zei meteen ja ze brengen je op nog meer gekke ideeen  cheesy3  maar dat stond toch alvast
ik zei gisteravond nog dat we die nog een moesten hebben  :) zijn er nog meer die leuke ideeen en tips hebben alles is welkom :a036:
om onze Jacko het naar zijn zin te maken.

Gerrie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2007, 11:35:23 am »
Haha! Als je het forum een beetje volgt, kom je vanzelf op leuke ideeen!! Heb je het topic over klimbomen al eens doorgespit? :)
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=23746.0

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2007, 11:36:44 am »
En: prima toch als hij geen pap meer wil? Hij geeft duidelijk aan dat hij genoeg heeft aan het normale voer!! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2007, 11:59:42 am »
Idd stoppen met de pap, heeft geen enkele funktie meer,

mvg Frank

Offline coc040

• Net geringd
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2007, 15:17:48 pm »
Loes & Frank 

Bedankt voor de link zal hem zeker doorspitten..  ;)
Wat het eten van de pap betrefd heeft
hij ons al weer te grazen genomen...we hebben een nieuwe pak gehaald voor hem en wat denk je
al twee dagen wil hij geen pap meer  ;D
Is ie  :thumsup: of niet..  :)

Gerrie..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2007, 19:43:40 pm »
 :)

Offline coc040

• Net geringd
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2007, 23:00:19 pm »
Loes iedeeen zat op gedaan bij de klimbomen...nu alleen nog uitvoeren   :) alleen jammer dat er veel foto`s niet meer te zien zijn.
Maar met het geen we hebben gezien kunnen we wel vooruit...zo gauw als we meer tijd hebben zullen we er aan beginnen
en uiteraard foto`s neerzetten..

gerrie