Auteur Topic: Als je weggaat!  (gelezen 2865 keer)

ede

• Gast
Als je weggaat!
« Gepost op: juli 13, 2007, 10:21:37 am »
Wat doet je gaai als je weg gaat?

Coco vind het niet leuk als ik weg ga.  :cry: Hij geeft dan een paar gillen af.  :o
Als ik een periode wat minder thuis ben, word het steeds erger. Maar als ik wat vaker thuis ben dan kan er gelukkig een DOEIIIIII vanaf!
Of hji gaat gewoon door met wat hij aan het doen was. (dan is tie me waarschijnlijk zat :S  :) )

Kaya doet altijd hetzelfde fluitje als ik weg ga. En ook hetzelfde als ik weer terug kom.  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Als je weggaat!
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2007, 10:43:55 am »
Haha! Sjakko roept ook latijd Doei!! Tegenwoordig als ik de honden even uit ga laten voor de korte plasjes, loop ik achter eruit, doe een rondje en kom dan langs de voorkant en wat hoor ik dan? Herrie!!! Vooral Orrie hoor je al aan het begin van de straat!! :) Die probeert Yiska en Sjakko te overstemmen. Sjakko begint altijd als ik uit zicht ben met zijn repertoire, Yiska wil er overheen en tegenwoordig Orrie dus nog eens qua stemgeluid over Yiska heen!! Als ik weer terug ben is het over.... :)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2007, 22:16:32 pm »
Niemand die hier iets over kwijt wil?  :cry:

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2007, 22:18:52 pm »
veel gebeurd er bij mij eigenlijk niet  ???
als ik wegga fluit ze wel eens zielig maar dat is alles  ::)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2007, 22:34:39 pm »
Jacky gaat bijna altijd mee,dus toen ik laatst een paar keer wegging
en hij niet mee mocht ging hij een paar keer flink gillen toen ik wegging.
Ik hoorde hem tot aan de overkant van het pleintje bij mij  :o  :)
Nu gaat het wel weer,maar hij blijft ook niet vaak thuis.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2007, 22:37:31 pm »
Kaya roept meestal Doei!
Maar als ik vaker op een dag ga (te vaak naar haar mening) dan gaat ze harder en zieliger gillen. Ze roept dan iets wat klinkt als: Sies! Ik ga dan altijd even voor het raam staan en zwaai naar haar en dan danst ze even terug door haar vleugels wat op en neer te wiebelen en haar koppie te knikken.  :hart:

jos

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2007, 08:28:55 am »
we kunnen er nog niet over mme praten omdat we jacko pas 1 1/2 week hebben.
maar toch heeft jacko door als we weg gaan(er moet toch brood op de plank komen) hij geeft dan wel een paar piep geluidjes.
we kroelen hem extra en praten lief tegen jacko en vertellen dat we zo terug komen.
ook hebben we de buurman gevraagt om ons te vertellen als jacko hard krijst of schreeuwt maar tot op heden is dat nog niet gebeurd.
en hopelijk blijft dat ook zo

jos

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2007, 08:52:08 am »
Als we weggaan zegt Pika meestal "nou doei!" of "vrouwtje komt zo weer" (dat zeg ik meestal tegen de hond) Als er op de deur wordt geklopt antwoord ze met "joehoe", dit roepen meestal de klanten als ze ons niet kunnen vinden.

qliqi

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2007, 08:53:39 am »

ede

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2007, 08:56:39 am »
 :)
Ja zulke geluiden komen er hier ook uit.  :)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2007, 09:51:42 am »
Gino zegt altijd heel vriendelijk "doe-oeg", en "hallo" als we weer terugkomen.

giggles

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2007, 12:56:43 pm »
Bij ons geven ze er niet om als je weggaat.
We zetten ze dan in de kooi boven en dan beginnen ze 9 van de 10x te bunkeren, alsof ze in geen dagen te eten hebben gehad.

Maar als we thuis komen, dan hangen ze helemaal aan de deurtjes van de kooien zo van, kijk is hoe zielig we zijn... nu mogen we er wel uit toch?
En Lola kan het op een brullen zetten....  :o

Laatst was ik thuis, maar omdat ik gelijk weer weg moest had ik zoiets van; ik laat de vogels wel boven. Anders vind ik het zo zielig als ze er met 5 tellen weer in moeten.
Lola zit met haar kooi voor het raam, en die had de buurvrouw gespot, dus die begon Hallo en Hai te roepen naar de buurvrouw. Dus de buurvrouw, dag Lola...
En Lola zet het op een brullen en die houdt nooit weer op  ;D Arme buurvrouw, bedenkt zich wel 10x denk ik voordat ze weer tegen Lola gaat praten als ze nog in de kooi zit  :hot:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2007, 00:09:13 am »
Tuvix schreeuwt/piept een paar keer en dan is ie stil. Als ik weer terugkom is het piepen/schreeuwen om aandacht. Zo van, laat me dr uit.

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 15, 2007, 07:48:11 am »
En Lola zet het op een brullen en die houdt nooit weer op  ;D Arme buurvrouw, bedenkt zich wel 10x denk ik voordat ze weer tegen Lola gaat praten als ze nog in de kooi zit  :hot:

Hahahaha! ik geef haar geen ongelijk  ;D

Oeda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 15, 2007, 17:04:45 pm »
Ik roep wel altijd iets tegen de vogels en de honden als ik wegga, maar krijg nooit respons van ze. Wel als ik thuiskom dan heeft Yentl een roep die hij echt alleen maar naar mij doet en Tara begint blije geluidjes te maken.
Onlangs had ik 2 weken een grijsje te logeren en die riep iedere keer als ik wegging "doei" Helaas hebben mijn vogels het niet overgenomen.