Lekker eigenwijs. Wel super dat jullie het zo hebben kunnen oplossen en er een tussenweg in hebben kunnen vinden om ze toch de pellets te laten eten.
Bij Japie had ik een vergelijkbaar iets met overzetten. Heb hem eerst overgezet op de Nutribird. Dat ging heel moeizaam en hij was al te mager wat ik niet erger wilde maken. Dus uithongeren was ik ook erg voorzichtig mee. Ik ben 1 keer met het overzet schema gestopt om hem weer aan te laten sterken en vervolgens weer opnieuw begonnen met het schema.
Eenmaal over op de NB was het voor mij niet meer te doen. Japie spoot alles onder omdat zijn ontlasting door de NB veel te dun werd. Als hij op zijn slijtstok aan de buitenkant van de kooi zat en liet wat gaan op de krant 1 meter eronder, dan zat de hele vloer onder (zoals kinderen een zon tekenen).
Ik ben toen overgestapt op de Ecobird voor de grijze roodstaarten en die overstap ging een stuk makkelijker. Hij at er bijna direct van dus dat was geen probleem. Eenmaal over op de Ecobird was zijn ontlasting nog steeds niet goed. Nu was het wel dikker, maar de kleur was legergroen, de dikte was heel slijmerig en het stonk een uur in de wind. Ook niet goed dus.
Nu zit ie op de Harrisons en nu is het wel goed. Ook Cocootje doet het er goed op. Japie is weer aangekomen. Zijn plukgedrag is verledentijd en hij is lekker actief.
Mijn grijsjes zitten dus op Harrisons en Orrie (Geelvoorhoofd Amazone) zit nog op de Nutribird omdat Orrie het er wel goed op doet. Orrie is nog steeds uit logeren bij Loes en daar krijgt ie geloof ik bij gebrek aan Nutribird ook de Scenic en dat heeft ie ook direct geaccepteerd als voer. Orrie is gewoon heel makkelijk