Auteur Topic: Standaard of papegaaienboom  (gelezen 4174 keer)

chantal

• Gast
Standaard of papegaaienboom
« Gepost op: juli 16, 2007, 13:06:54 pm »
Nu wij een 2e kooi in huis moeten zetten hebben wij heel erg weinig ruimte. We zijn dus van plan om de vogelkooien in een aparte kamer te zetten en in de woonkamer een boom of een standaard neer te zetten. Nu kunnen wij heel moeilijk kiezen, de bomen zijn namelijk aardig prijzig (zo rond de 400 euro) als je die op wielen wil hebben maar ze schijnen erg goed te zijn. Ook hebben wij wel een leuke standaard gezien

http://www.dierenvilla.nl/images/papegaaienspeelstandaard/laura/laura.htm

Wat adviseren jullie met 2 gaaien??

Pim

• Gast
Re: Standaard of papegaaienboom
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2007, 13:16:25 pm »
Ik vind hem erg mooi. Maar ben je niet handig genoeg om zelf een hele mooie te maken? Op het forum kan je terecht voor ideeen ;)..

chantal

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2007, 13:23:48 pm »
Nee wij zijn zelf niet echt handig nee  :-[

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2007, 13:31:49 pm »
Ik zou voor de boom gaan! Hebben ze meer klim mogelijkheid. Meer vrijheid dan op een platte standaard!
Misschien kun je bji de gemeente aan grote fruit takken of wilgentakken komen.
Maar die van 400 euro waar je het waarschijnlijk over hebt is wel voor altijd. Die krijgen ze niet zomaar kapot!

Offline coc040

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2007, 13:58:04 pm »
Chantal ik ben ook niet erg handig  :-[ maar wij proberen toch  zelf een speelbom te
maken voor onze jacko  ::) ..en idd hier op het forum zijn voorbeelden genoeg te vinden...en als je iets niet weet
weet ik zeker dat ze je hier altijd raad en advies kunnen geven....misschien woont er iemand bij je in de buurt en is die zo lief om te helpen  ;) ik zou zeggen probeer het eerst een keer zelf...
lukt het  niet   :-[ kun je nog altijd een complete standaard kopen...doen wij ook.

Veel succes  :thumsup:

Gerrie..

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2007, 14:45:21 pm »
hier nu een speelboom zelf gemaakt had eerst ook de laura marre zij vond het maar nix ,en neemt ook veel plaats in

achter af gezien  slechte koop ,hou je geld in de knip voor goede touw speeltjes ,echt valt erg mee om zon boom te maken

je moet alleen aan hout komen

hier een voorbeeld http://www.papegaaienkooien.nl/nederlands/speelbomen.htm#Speelboom%20groen

Offline coc040

• Net geringd
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2007, 15:14:07 pm »
 :a036: Wat een mooie voorbeelden ...we gaan proberen het tweede voorbeeld (grijzeroodstaart t/m amazone na te maken)
 :o Als je ze moet kopen zijn ze wel duur ik weet zeker dat we ze zelf goedkoper kunnen maken als we zelf de benodigheden
aanschaffen  :)
Er staat  precies bij hoe groot en wat je nodig heb plus voorbeeld...beter kun je het niet hebben
We kunnen er tegenaan Chantal...  ;D

Chantal ik denk dat de middelmaat groot genoeg is voor twee...maar ik zeg ook weer het kan niet groot genoeg zijn. ;)

papadoc bedankt voor de voorbeelden en info  :-*

Gerrie..

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2007, 20:02:22 pm »
graag gedaan  :-[ 

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2007, 07:29:37 am »
Ik heb ook de Laura gehad. Neemt idd veel plaats in die van mij had er in het begin wel veel plezier op, maar vind hem niet geschikt voor 2. Op moment heb ik geen standaard of speelboom, Pika is niet gewiekt en de kooi staat half voor een groot raam (hier stond eerst de standaard). Haar voorkeursplekjes zijn, mijn hoofd  :) , de deur en haar kooi, waar een triangel boven/naast hangt. Dus mocht het eigen knutselwerk niet lukken ga niet voor de Laura.

gr jeannette

chantal

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2007, 08:16:22 am »
Oeps  :-[ Hij is al besteld door Richard.  :cry: Nou ja we zien het wel

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2007, 09:38:23 am »
is niet zo'n probleem, maar de laura heeft een ring en daar willen ze bovenop zitten er is natuurlijk wel plaats voor 2. Ik heb zelf de ring een poos gekanteld, dan heb je een groter loop/speeloppervlak. waar je dan alleen even om moet denken is dat je de ring met touw goed vastzet, als je dat lukt heb je zelfs een enorme grote speelplaats alleen dan passen de trappetjes niet meer, dus blijft het even knutselen. Op zich is de laura wel een standaard waar je heel veel mee kunt doen.

gr jeannette

chantal

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2007, 10:46:37 am »
We maken er wel wat van desnoods maken we er nog touwen en stokken bij en als het niks is verkopen we hem weer.