Riboet:
Zeer goede prater?
In vergelijking met mijn andere gaaien en zou ze alleen gehouden zijn: Ja
Eenkennig?
Nee, absoluut niet
Lichamelijk afstandelijk/geen knuffel papegaai?
Nee, Riboet mag graag gewoon bij je mag zitten
Rustig?
Ja
Slim/ Manipuleren?
Nee, maar denk wel dat ze het zou kunnen.
Snel nerveus/stressig/angstig?
Helemaal niet.
Favo en Middel, broer en zus
Zeer goede prater?
Nee
Eenkennig?
Nee, enige gereserveerdheid wel, maar gewoon zoals een grijze hoort te zijn
Ja, voor knuffelen hebben ze geen tijd, alleen toen ze nog erg jong waren vonden ze dat erg leuk
Slim/ Manipuleren?
JAAAAAAA! Enorm manipulatief, allebei maar vooral Favo!
Favo gaat snel verenplukken, maar ik moet dat scharen onder manipulatief gedrag, want ze doet het om ander gedrag van ons uit te lokken, dus dat valt in min ogen niet onder stress ofzo. Middel is nergens bang voor of ergens van onder de indruk.
Chico, de natuurbroed en halftamme
Zeer goede prater?
Absoluut niet
Eenkennig?
Ja, alleen ik kan hem het beste benaderen
Absoluut geen knuffelgaai
Rustig?
Voor een natuurbroedgaai waar niet mee getraind is of wordt: ja, het is een heel behoedzame, zelfverzekerde gaai
Slim/ Manipuleren?
Ja, voor een niet getrainde gaai, leert hij goed en hij past zich ontzettend snel aan. Ik heb niet het idee dat Chico er op uit is om mijn gedrag te beinvloeden, maar hij laat zich ook niet intimideren
Nee, voor een natuurbroedje zonder intensieve training is Chico een behoedzame, niet angstige gaai. Hij wil uiteraard niet opgepakt worden en stapt niet op, maar bijten doet ie niet (direct) en inmiddels pakt hij ook eten aan zonder dat ik mezelf daarbij heb opgedrongen. Heel eerlijk gezegd ben ik trotser op Chico met wat hij bereikt en doet dan op Favo en Chico. Chico mag alles op zijn eigen tempo doen en dat gaat gewoon heel goed en hij past echt uitstekend in mijn groepje.
Pappa- en Mammagaai
Zeer goede prater?
Nee, maar ik was wel verbaasd dat ook importgaaien imiteren
Eenkennig?
Ja, ze schreeuwen in aanwezigheid van vreemden hard en lelijk, doen ze bij mij niet, en als Pappagaai in de buitenvoliere zit, kan ik gewoon naast hem staan, voelt zich prettig zolang er maar gaas tussen ons in zit.
Jaaaaaaaaaaaaa, maar ook geen extreme of agressieve grijzen
Slim/ Manipuleren?
Jaaaaaa, ze gsooien met de voerbakjes als ze ontevreden zijn, en houden de jongen weg van het luik, de enige plek waar ik die zoooooo kan bereiken.
Ja, maar maar niet echt angstig. Ze verdedigen zichzelf vooral met grommen en blazen en de eerste beet is nog nooit een beet met veel knijpen en of bloed geweest, meer een soort hakken. Tamme Middel schuwt bijvoorbeeld niet om meteen door te gaan met bijten...