ik heb nog een oude qoute van frank gevonden ,ik kies uit

een roseetje en in zijn qoute staat in wat ik eigenlijk nog niet echt wist
buiten hetgene ik van dorian heb gehoord ,en die heeft gezorgd dat de

overging op ons allebei hier
Hai ,
zoals belooft iets over de Rosekaketoe,
De rose is een kaketoe die bij goede verzorging, erg sterk is en ca 40-50jaar oud kan worden.
Het is een vogel die erg intelligent is en graag in beweging.Deze beweging heeft hij nodig aangezien deze vogel zeer gevoelig is voor vervetten, hierdoor is zijn dieet ook erg belangrijk, vetarme pellets en een mager zaadmengsel en veel fruit.
Hij staat niet bekend als goede spreker, al heb ik wel eens een vogel meegemaakt die kletste als brugman, maar dit mag gezien worden als uitzondering.Meestal laten ze bij zonsopgang en zonsondergang zichzelf wel even horen maar ik vind het niet een onaangenaam geluid.
Ze zijn ongeveer even groot als de grijze roodstaart, alleen de snavel is tamelijk bescheiden.
De aard is zeer zachtaardig, waar andere papegaaien zeer aggressief kunnen worden in de broedperiode laten onze kaketoe's willeswaar onder protest eigenlijk alles toe, zoals nestcontroles en fotosessies van de jongen.
De veren laten veel minder stof los dan andere kaketoe's.
Volwassen mannen en poppen kan je op het oog uit elkaar halen dmv de oogkleur en de oogring.
Het grote voordeel van de rose tov de andere kaketoe's is dat ze ook goed instaat zijn om zichzelf te vermaken, de meeste witte kaketoe's kunnen tot vervelens toe aan het baasje hangen.
Ik denk dat hierdoor de rose in van de meest geschikte huiskamer vogels is,
mvg Frank