Auteur Topic: Onterecht beschuldigd/ mijn verhaal  (gelezen 2966 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Onterecht beschuldigd/ mijn verhaal
« Gepost op: juli 25, 2007, 10:41:57 am »
Er is iemand die op diverse fora mij ervan beschuldigd dat ik met een mogelijk of zeer waarschijnlijk kds besmette vogel naar meetings ga.
Het gaat hierbij met name over Jacky,waarbij het juist bijna uitgesloten is dat hij het bij zich zou dragen,maar ik neem mijn verantwoording en ben heel voorzichtig.

Ik heb in mijn bestand twee vogels die verdacht worden kds te kunnen hebben.Omdat dit bij levende vogels niet voor 100% is vast te stellen is het niet zeker,maar vooral Max is een poosje erg ziek geweest en is nu stabiel maar is erg afgevallen en komt niet echt aan.Bij beide is de klier of spiermaag vergroot,maar evengoed zou dit een andere oorzaak kunnen hebben.

Ze zitten inmiddels samen met hun vaste maatjes al enkele maanden apart boven en deze week gaan de definitief naar buiten op het balkon.

Bij alle andere vogels heb ik ook foto’s laten maken om te zien of zij van binnen niet toch ook symptomen vertonen,daar is gelukkig geen sprake van.Dit geeft natuurlijk ook nog niet de 100% zekerheid,maar voor ze uiterlijke kenmerken laten zien,zijn ze ws van binnen al wat langer ziek.

Om dus niet voor grote verrassingen te komen staan vertel ik het verhaal maar even op alle fora waar ik kom.
Als ik met Jacky ergens kom,en dan alleen buiten,laat ik hem niet bij andere vogels zitten en ook niet bij mensen die vogels bij zich hebben.Ik ben echt niet zo stom om vogels willens en wetens in gevaar te brengen,daarnaast heb ik het aan de va gevraagd en die zei ook dat Jacky minstens evenveel kans loopt om wat op te lopen als andersom en dat ik me geen zorgen hoef te maken wanneer ik het doe zoals ik het doe.

ede

• Gast
Re: Onterecht beschuldigd/ mijn verhaal
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2007, 10:50:14 am »
Duidelijk wat mij betreft!  :thumsup:

Het pleit voor je dat je er open over bent en ik vind het echt top dat je ook respecteert dat anderen ondanks je verhaal het niet aandurven en daar niet boos om word (bijv meeting). Echt top!  :-*
Ik denk dat als iedereen er zo mee om ging dat het niet zo'n 'taboe' zou zijn om eerlijk je mening/zorgen kenbaar te maken.

De keuze die je maakt om naar een meeting te gaan, valt over te discusieren. Dat ga ik niet doen. Ik weet dat je heel veel om papegaaien geeft er nooit een willens en wetens in gevaar zal brengen!

Hou je taai he!

Gr Corina

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2007, 10:53:34 am »
lieve Antonia de meeste verhalen van jou heb ik op de  voet gevolgd en ik twijfel er totaal niet aan dat juist jij voorzichtig genoeg bent. Juist doordat jij weet dat er met een aantal van jouw vogeltjes "iets" aan de hand is. Daardoor vond ik in voorgaande topics de aanvallen op jouw onterecht. Iedereen loopt op meetings en visites met vogels een mogelijk risico. Bij jouw zou ik me juist op m'n gemak voelen omdat jij alle eventuele gevaren kleding/stof/ontlasting ed zo klein mogelijk maakt. Sommige dingen gelukkig heb ik die nog niet meegemaakt zijn nog niet op voorhand betrouwbaar te testen. Maar ik ken maar weinig mensen met meerdere vogels die zoveel mogelijk ziektes ed proberen uit te sluiten door iedere keer weer  ze te laten testen/onderzoeken en hun zieke dieren niet afschuiven. Petje af voor je  :-*

gr Jeannette

Grecia

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2007, 12:42:47 pm »
Hoi, ik wens je veel sterkte! Het is wel moeilijk om hiermee om te gaan maar ik vind dat je het heel goed doet en je van een hele goede kant laat zien. Je bent eerlijk erover en dat zegt mij al heel veel.
Als je het gevoel hebt dat je het goed doet hoef je van niemand iets aan te trekken. Je hebt alles gedaan wat je kon doen om erachter te komen. Ik heb veel respect voor je. :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2007, 13:14:46 pm »
Goed Antonia, dat je je verhaal doet! Degenen die je op de voet volgen, kennen het al, maar door de consternatie door de aanval, ook op andere fora, vind ik het goed dat je het hier nog eens neerzet!! :thumsup: Zoals je al begrepen hebt, staan wij vierkant achter je!! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2007, 14:26:10 pm »
Voor jullie allemaal  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2007, 15:46:44 pm »
Het pleit voor je dat je er open over bent en ik vind het echt top dat je ook respecteert dat anderen ondanks je verhaal het niet aandurven en daar niet boos om word (bijv meeting).

De keuze die je maakt om naar een meeting te gaan, valt over te discusieren. Dat ga ik niet doen. Ik weet dat je heel veel om papegaaien geeft er nooit een willens en wetens in gevaar zal brengen!

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2007, 18:12:10 pm »
ik zelf heb er wel begrip voor en zoals we zelf al hadden gesproken antonia,het is geen werk om 40 jaar te moeten binnen blijven met je gaaien
en ik bedank je ook voor het begrip dat je hebt getoond ivm de meeting  :-*

billy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2007, 21:11:17 pm »
Ik heb het zo een beetje gevolgd, en ik ben ervan overtuigd dat je heel goed bent voor je vogels  :-*
Maar vraag me toch af als je naar meetings gaat, en je houd je vogel apart enz is dat dan wel leuk, ik vraag dit heel serieus en het is absoluut geen aanval of wat dan ook, maar wat is dan de lol van zo'n dag, ik zelf zou dan veel liever gaan zonder vogel, en je kan je vogel toch ook meenemen naar buiten in de tuin en bij je in de buurt, ik ben een paar keer naar meetings geweest en zal er misschien nog wel eens heengaan, maar die van mij genieten hier achter het huis 10 keer meer.

Groetjes Els

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: juli 26, 2007, 00:35:45 am »
Iedereen is trots op z'n gaaitjes en sommigen willen ze ook
graag laten zien,eerlijk gezegd voel ik dat ook zo.
Het is tenslotte een gaaienmeeting,een meeting naar bijv.
het Nopof noem maar wat,dat voor de leden is georganiseerd
is,is om gezellig met elkaar te kletsen,dat vind ik net zo leuk
hoor,maar op een gaaienmeeting hoort m'n gaai er ook bij.
En het maakt mij niet uit dat ik andere vogels niet mag vasthouden
dat gebeurt trouwens toch al niet gauw,alleen van bekenden
maar dat doe ik dan ook niet meer.
Verder kan ik toch wel een gesprek aangaan met anderen.

Leika

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 26, 2007, 21:41:55 pm »
 :-* antoina , je kan trots zijn op jezelf, ik vind het erg knap dat je zo open kan zijn, en tuurlijk moet je je gaaien mee nemen,
 je bent al zo voorzichtig en het is tenslotte een gaaienbijeenkomst toch?

:hart:

mijn complimenten en we wensen je heel veel sterkte met " alles "

:thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: juli 26, 2007, 21:48:24 pm »
Dank voor alle positieve berichten  :-*

Ik vraag me eigenlijk ook af wat nou eigenlijk meer risico oplevert:
Jacky die veilig bij mij blijft zitten of ...
minstens 20 gaaien gezellig bij elkaar in een boom.

Meisje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 08, 2007, 17:40:55 pm »
Jammer dat mensen meteen zulke dingen gaan roepen als ze iets horen over een zieke gaai  shootme
Als de va toch zegt dat het ok is, dan is het toch goed? Niks van aan trekken ;)

Maar effe over die vergrote spiermaag/kliermaag: Heb je al eens laten testen op megabacterie? Daar krijgen ze ook een vergrote kliermaag van. Ik weet niet of dat standaard gecheckt word bij elke va, het werd bij Koko gedaan met ontlastings onderzoek, de va deed daar een kleurstof bij om te zien wat Koko had, toen ontdekte hij pas de megabacterie.
Dus bij een ontlastings onderzoek zonder die kleurentest (weet even niet hoe het heet) kan het misschien gebeuren dat die megabacterie niet ontdekt word. ???

Sterkte :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2007, 19:32:57 pm »
De eerste keer was de ontlasting idd niet goed,
er zat idd een bacterie in.Max heeft een 4 tal
injecties gehad,later was z'n ontlasting weer oké.

Ik hoop dat er binnenkort meer bekent is over kds
en dat het met een bloedtest vast te stellen of uit
te sluiten is.

De va was zelfs bereid na deze aanval op de fora om
een verklaring uit te schrijven voor Jacky,maar ik vind
dat men mij op m'n woord moeten geloven en zo niet
dan niet.

M'n rug is inmiddels breed en behoorlijk glad  ;D