Auteur Topic: geschokt met tranen in mijn ogen  (gelezen 1239 keer)

noa

• Gast
geschokt met tranen in mijn ogen
« Gepost op: juli 26, 2007, 16:55:37 pm »
ik was gister bij een oom van mijn vriend, die ook een grijsje heeft ( echt een schatje)
maar nu heeft hij dus een buurman die er ook 2 heeft ( mannetje vrouwtje), en die zitten samen in een kooi.
nu is het dus zo dat, dat mannetje dat vrouwtje helemaal kaal plukt :cry:, en er is al heel vaak tegen die man gezecht dat die ze appart moet zetten, maar dat wil die niet :angry: :angry:
omdat die wil dat ze gaan broeden.
ze zaten ook in een hele vieze kooi met wel 5 centimeter poep op de grond, en 1 stok en op de grond een broedhok
toen ik dat zag sprongen de tranen in mijn ogen.
alleen ik kon er niet veel van zeggen, want die man verstond, en praate heel slecht nederlands.
ik wilde dit even kwijt, omdat ik echt heel boos ben. :angry: :angry: :angry:
die beesjes moeten daar echt weg, of uit elkaar, maarja ze kunnen het hem niet aan zijn verstand brengen.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: geschokt met tranen in mijn ogen
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2007, 17:10:20 pm »
ik neem aan dat hij niet uit nederland komt van origine.. aangezien zijn nederlands slecht is..
misschien is het een idee om een persoon die dezelfde achtergrond heeft als hij in te lichten hier over,
ze nemen meestal sneller iets aan van mensen met dezelfde normen en waarden als zij zelf.

is echt zielig ja.. maar zo jammer dat er dan niet geluisterd word :cry:

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2007, 17:27:32 pm »
Dit is echt zo erg he!!!

Voor alles moet je tegenwoordig een vergunning/bewijs hebben ....  voor de auto, de brommer, enz

Alleen voor kinderen te krijgen en/of dieren te houden niet!!!!!

Ook ik kan daar soms heel erg boos om worden  :angry:  :angry:  :angry:

Grecia

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2007, 17:30:03 pm »
Misschien kan een vriend het aan hem uitleggen! Dat als dat zo door gaat dat het niet gezond is voor het vogeltje en dat ze nooit gaan broeden op die manier. Uit je verhaal kan ik alleen begrijpen dat het hem niets uitmaakt en hij alleen nieuwe vogels wilt. Misschien moet die man weten dat die vrouwtje zo ongelukkig is dat ze het loodje kan leggen en dat hij daar ook niets aan heeft.
Ik vind het erg en ik heb er geen woorden voor. Welke taal spreekt hij dan? Misschien is er wel iemand die hem in zijn taal kan toespreken.
Heeft hij het vogeltje van je oom gezien? Zodat hij ziet hoe ze moeten leven en dat de kooi schoongemaakt moet worden etc.
Het is heel erg, ik wil graag een grijze hebben maar ik kan het niet betalen. En zo iemand heeft er twee!

noa

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2007, 18:05:31 pm »
ik geloof dat hij hindoestaans is, en ken verder ook niemand die die taal spreekt.
maar er is al zo vaak gezegd , dat hoe hij het doet niet goed is, en dat het vrouwtje zo zeker niet zal gaan broeden.
hij zal wel geen geld willen uit geven aan een nieuwe kooi.
ik kom daar verder ook niet zo veel hoor, ( wonen ver weg)

ede

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2007, 18:40:10 pm »
Machteloos voel je je dan he?

Misschien kan de dierenbescherming wat betekenen?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2007, 19:31:13 pm »
och soms hé  :angry: :angry:

banjer

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2007, 21:33:16 pm »
je kan een klacht indienen bij de dierenbescherming dan doen hun er mischien iets aan maar ik zou niet zeggen aan hem dat jij dat hebt gedaan want je weet niet waar hij toe in staat is :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:  >:D >:D   :sorry:

noa

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 26, 2007, 22:26:52 pm »
tjaah ik kan dat wel doen, maar die oom is wel bevriend met die man.
en ik wil me daar dan niet verder mee bemoeien. om problemen voor zijn oom te voorkomen.
want het is natuurlijk dan wel toevallig dat wij zijn wezen kijken, en dat er dan oppeens de dierenbescherming voor de deur staat.
we blijven hem gewoon duidelijk maken dat ze apart moeten. omdat het vrouwtje het dan misschien niet overleefd :cry:

hopelijk dringt het tot hem door

Mar

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 26, 2007, 22:52:09 pm »
en zo niet??? wat dan? ik zou gewoon bellen,jammer dan

Aestiva

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 26, 2007, 22:59:58 pm »
Waar woont die man?

Zelf ben ik ook (deels) hindoestaans. De taal beheer ik niet volledig, maar misschien dat hij van mij wel dingen wilt aannemen...

Grecia

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2007, 10:53:04 am »
Aestiva, als dat lukt ben ik ontzettend blij! Het is heel erg zielig voor de papagaaien.

Offline coc040

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #12 Gepost op: augustus 01, 2007, 12:03:56 pm »
 :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: zulke personen zou je toch met liefde en plezier  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X
 :sorry:
Hoe is het nu met deze beestjes...?

Gerrie...