Auteur Topic: hoeveel kost een grotere papegaai  (gelezen 3660 keer)

banjer

• Gast
hoeveel kost een grotere papegaai
« Gepost op: juli 27, 2007, 19:53:13 pm »
ik heb zelf twee gras parkieten maar zou ook wel een wat grotere soort willen weet iemand de gemiddelde prijs een beetje en wat voor een het beste bij een grasparkiet kan of maakt dat niet uit ???

ede

• Gast
Re: hoeveel kost een grotere papegaai
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2007, 20:33:43 pm »
Er zullen mijn inziens weinig grotere vogels bij je parkietje kunnen. Daarvoor zal je toch een extra kooi moeten aanschaffen.

Een grijze roodstaart papegaai kost nu zo 500-600 euro.
Wat een Bonte boertje (is iets kleiner) kost rond de 250 euro!

banjer

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2007, 22:44:33 pm »
die extra kooi had ik al hihi en ga een voiliere kopen wel duur zeg maar heb het er wel voor over  :thumsup: :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2007, 03:20:04 am »
parkietjes kunnen moeilijk samen in 1 voilere met een grote kromsnavel..

denk dat je het beste kan gaan orienteren op wat je nu hebt, wat je wil, en waar je dan komt,
het zou zonde zijn als je een grote kromsnavel neemt en dan de parkietjes een beetje achterwegen laat..
aangezien het moeilijk combineren is ;)

en wat je wil van de grotere kromsnavel, wat voor soort vogel je wil..
hier op het forum kan je genoeg verhalen en dagboeken vinden over de verschillende kromsnavels.
en mocht je specifiek iets willen weten over een bepaalde soort kan je altijd de eigenaar aanspreken, of een pb sturen ;)

succes met je zoektocht, en ik hoop dat je je goed orienteerd, en voor jou en je parkietjes een wel overwogen beslissing neemt!

Aestiva

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2007, 09:01:18 am »
Dat hangt echt van de vogel af. Een dubbelgeelkop Amazone is bijvoorbeeld rond de 1000 euro (afhankelijk van het geel/ondersoort) een Timney Grijze roodstaart rond de 300 euro.

Als je een ''gewone'' papegaai wilt (edel, amazone, grijze) zou ik rekening houden met 1000 euro, want er komt dan ook nog voer bij, kooi, speeltjes enz enz.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2007, 09:19:26 am »
Ik weet niet hoe het bij de kwekers ligt. Maar de dierenwinkels verwachten explosieve prijsstijgingen, wegens het importverbod dat nu van kracht is. Dus wat nu geldt, zal over een half jaar heel anders kunnen liggen.
Onze edelman reageert heel lief op onze agaatjes (zijn ook klein), maar ik zet ze niet in 1 kooi.

banjer

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 28, 2007, 09:43:43 am »
nee ik bedoelde ook dat mijn parkietjes in een ruime kooi kunnen en dan 1 of 2 in de voiliere anders is hij /zij ook maar alleen zoiets bedoelde ik want ik heb twee echt grote mooie kooien en neem nog een voiliere :thumsup:

Grecia

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 28, 2007, 10:31:51 am »
Omdat ik ook een grote parkiet wil gaan kopen, zoals de halsband of grote alexander ben ik ook op internet bij diverse kwekers terrecht gekomen. Die hanteren verschillende prijzen. Van €50,- voor een halsband tot €175,- voor een Alexander. En voor de halsbanden geld ook vanaf omdat bepaalde kleuren duurder zijn.
Ik weet nu wel zeker dat ik mijn vogel liever bij een kweker haal, omdat ik daarmee probeer te voorkomen dat ik een zieke of te jonge vogel mee krijg.

banjer

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 28, 2007, 15:27:14 pm »
dat is slim zal ik ook gaan doen  :-* badankt

Grecia

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 28, 2007, 15:41:20 pm »
Graag gedaan, daar is het forum toch voor.
Dit heb ik ook geleerd sinds ik hier ben, eerder wist ik het zelf ook niet. De vogels worden bij dierenwinkels aan ziektes blootgesteld omdat ze daar verblijven met heel veel vogels tegelijkertijd. Mocht er eentje ziek zijn dan steken ze elkaar dan ook aan.
Succes ermee! :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2007, 15:53:12 pm »
http://users.skynet.be/catharina.parkieten/pagina's/richtprijzen.htm

Als je deze link aanklikt, zie je veel richtprijzen van allerlei vogels. ;)

Grecia

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2007, 15:59:31 pm »
Hoi Bobbie, ik ben gaan kijken het is een mooie lijst.
Ik zie wel dat de prijzen in guldens staan vermeld.
Hebben wij op dit moment niet zoveel meer aan.
 ;D ;D :) :)

ede

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2007, 16:03:09 pm »
Die is op z'n zachts gezegd niet up to date!  ;D  ;D

Oeda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 28, 2007, 16:36:07 pm »
ik heb zelf twee gras parkieten maar zou ook wel een wat grotere soort willen weet iemand de gemiddelde prijs een beetje en wat voor een het beste bij een grasparkiet kan of maakt dat niet uit ???

Ga eerst eens kijken wat voor papegaai je zou willen hebben. Er zijn zoveel verschillende soorten en iedere soort heeft zijn voor en nadelen. Welke past bij jou en bij jouw situatie thuis. Als je ze buiten wil gaan houden moet je dus geen soort hebben wat een halve dag zit te schreeuwen.

Daarna kun je gaan kijken welke kwekers en of winkels dit soort verkopen en (HEEL BELANGRIJK!!!) of er op verschillende forums mensen zijn die ervaringen hebben met deze verkopers. Goedkoop, groot en naamsbekendheid is lang niet altijd goed.

banjer

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 28, 2007, 18:42:15 pm »
bedankt voor al die tips  :-* :-* :-* :a036: :a036: