even het vervolg van het verhaal
Vanmorgen leek het of Gizmo het niet erg vond, was vrolijk, speelde en kwetterde dat het een lieve lust was. Gaandeweg ondervond ik wel dat hij toch nog behoorlijk kon vliegen. Ook was hij meer dan anders geïntresseerd in zijn veren (heel erg veel poetsen) ook trok hij af en toe aan de geplakte pennen. Ik heb zo weinig mogelijk aandacht besteed hieraan (je weet wel grijsjes en hun zin doordrijven

) maar om een uur of vijf begon ik me toch zorgen te maken. Begon echt bang te worden voor plukken.
Vanmiddag had onze kweker al eens gebeld om te vragen hoe het ging, toen was er volgens mij niets aan de hand.
Om vijf uur hebben we samen met de kweker beslist om het experiment te stoppen. Vooral omdat hij hardnekkig bleef poetsen (ik was bang dat hij zou gaan plukken)
Ik wil er hier nogmaals de nadruk op leggen dat de keuze geheel bij ons lag, er is ons niets opgedrongen geweest, ik vond zelf dat het een interressante methode leek en heb er zelf voor gekozen. De kweker in kwestie was blij dat hij het heeft mogen uitproberen met onze toestemming, ik vond het vooral interressant dat hij dan zou kunnen/mogen vliegen als het kon en toch veilig mee naar buiten kon. Maar hellaas : Experiment mislukt. Hij heeft er uiteraard niet té veel last van gehad, als we dat dachten, hadden we het in eerste instantie niet gedaan. Ik ben ermee akkoord dat je met dieren niet mag experimenteren maar toch is elke methode ooit een eerste keer geprobeerd geweest, alleen op die manier kunnen we bijleren. Indien we dat niet zouden doen zouden de gaaitjes nog steeds zielig in een klein kooitje zitten, lustig pinda's en zonnebloempitten etend, nooit even eruit kunnen.
Ik deel deze ervaring met jullie, in de hoop dat onze gaaitjes er allemaal beter van worden.
Groetjes,
Kyra & Destiny