Nou, Yoshi en Bumble zijn gisteravond gekortwiekt. Wat een ervaring was dat voor hun zeg. Tijdens het vervoer naar de dierenarts (zijn met kooi en al gegaan) hielden ze zich heel erg rustig, al werden ze wel weer wat actiever toen ze een tijdje bij de dierenarts op de balie stonden (nog steeds in de kooi). Het leek alsof ze iets rustiger werden door ons gepraat tegen ze.
Yoshi hield zich heel dapper toen hij gekortwiekt werd. Hij liet zich in één keer vangen door de dierenarts en heeft bijna niet gepiept of gesparteld. Dapper beestje! (of misschien wel helemaal confuus/gechoqueerd, dat kan ook)
Bumble daarentegen zag het helemaal niet zitten en maakte flinke stampij. De dierenarts ving haar echter toch wel binnen een halve minuut maar een keel dat ze opzette! Alsof ze geslacht werd!

Echt zielig. Het is jammer dat haal vleugeltje nu niet mooi afgeknipt is (een vleugel is een stuk korter dan de andere) en het ziet niet mooi uit. Maar Bumble spartelde dan ook wel flink tegen. Yoshi daarentegen is door zijn rustige gedrag heel netjes gewiekt.
Ik heb wel het idee dat ze flink geschrokken zijn want ze houden zich al de hele ochtend erg stil, blijven lang op dezelfde plek zitten en maken maar af en toe geluid. Toen ik moest stofzuigen op de vloer rond de kooi, werden ze wel erg bang

. Gisteren leken ze gek genoeg een stuk relaxter. We hadden lekkere hapjes zoals trosgierst in de kooi gehangen om ze wat extra te verwennen en Bumble heeft daar dan ook lekker van gegeten. Yoshi hield het liever bij standaardvoer.
Ik maak me een beetje zorgen en hoop dat de schrik echt van korte duur is. Ze hebben voor zover ik weet helemaal geen pijn geleden (vleugel heeft ook totaal niet gebloed of zo), maar toch zijn ze wel erg stil. Niet fijn. Gelukkig groeit zo'n vleugel wel weer mooi terug aan.
Ik wil Janina's methode voor tam maken proberen maar vraag me af of nu wel het goede moment is nu ze nog zo geschrokken lijken/zijn. Ik ben ook wel een beetje gespannen voor als ik dat moet doen en hoop dat ze ook echt tammer zullen worden als ze je maar vaak genoeg uit de kooi haalt en wat met ze speelt op de grond/hapjes geeft. Ze zijn tot nog toe zo schuw geweest dat ik me bijna niet kan voorstellen dat dit echt werkt! Bijten doen ze nooit, ze houden eerder afstand.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis en Janina heeft toch een stuk meer ervaring dan ik, dus die zal het neem ik aan wel weten

.
Hopelijk kan iemand me een beetje helpen met bovenstaande zorgen. Alvast bedankt.