Ik vind het een grappig filmpje

Die hond op de laatste foto, doet die Jacky ook niks?
Lijkt heel erg op onze hond, ook een am. stafford...
Onze hond doet de aga's niks. Maar.. hier is ook eens wat gebeurd
Toen ik Koko pas had, (intussen overleden was ziek) was onze hond ook helemaal wild. We hebben haar dan ook moeten leren omgaan met Koko. Op een dag vloog Koko naar de bank, en de hond zat op die bank. Nou je raadt het al, hap!

De hond had Koko in haar bek, toen heb ik zo hard tegen de hond geschreeuwd, dat ze Koko van schrik weer uitspuugde. Koko was helemaal be-kwijld. Ik ben nog nooit zo geschrokken, toen dat gebeurd is, was onze hond nog een puppy. Met de jaren zijn ze wel echte dikke vriendjes geworden. Na een tijdje kon ik ze gewoon samen laten zitten.
Toen Mickey in huis kwam, was de hond weer helemaal dol, om Mickey's kooi heen aan't draaien, helemaal gefocust op Mickey. Net alsof ze hem wel even wilde bijten. Heel vreemd vond ik dat, want Koko mocht alles van de hond, op haar hoofd zitten, etc, en Mickey mocht dat niet. Intussen kan ik Mickey ook gewoon bij de hond op de rug zetten, maakt haar allemaal niet meer uit.
Ik denk dat gaaien en honden die elkaar vaker zien, beter aan elkaar moeten leren wennen. Dan is de kans op bijten echt minder, en de nieuwschierigheid van de hond is dan niet meer zo opdringerig, wat voor de gaai ook veiliger is. Dan nog: als een gaai bij een hond weg gehouden word door het baasje, is de kans groot dat de hond de gaai bijt, uit jaloezie