Had ik jullie al verteld....,een hele poos geleden, dat wij voor het mooie weer een voliere hadden gekocht voor onze ara Sjakko en ons grijsje Gijs...
Nou ze vinden het samen PRACHTIG in de tuin...
De voliere is 3 meter lang, 2 meter hoog, en 1.25meter breed geworden.

Sjakko begint nu zelfs zijn vleugelpennen weer terug te krijgen (hij werd eerst gekortwiekt) en wat wordt hij dan weer mooi

Nu waren we al van plan om ze alletwee van het najaar als het weer slechter zou gaan worden ze weer naar binnen te doen.
Dus de kooien netjes uit elkaar gehaald en in de schuur opgeborgen........
Maar hoe krijg je het voor elkaar om een paar vogels waar we allemaal helemaal stapeldol op zijn na zo´n lange tijd weer in een kooitje te doen om te overwinteren ??
Da's zielig dachten mijn vrouw en ik dus de enige optie was om ze dan maar te laten overwinteren buiten

Maar dat is ook zielig in de kou buiten en weinig aanspraak van ons...je gaat niet voor je lol buiten staan om even met je vogels te gaan staan praten als het regent of vriest....
Toen kwam mijn vrouw op een helder idee !!!!!
Ik heb in mijn vakantie een barbeque gemetseld.....NEE NIET OM DE VOGELS OP TE ROOSTEREN !!!!!

maar daar zou de wandkast na de barbeque wel op kunnen ( we stoken altijd een vuurtje na de bbq ).
En aankomend weekend wordt het mooi weer voor een bbq-tje of 2

dus genoeg gelegenheid om de wandkast in delen te verbranden
En op de plek van de wandkast daar past wel een hele mooie binnen voliere...
Wij dus maar eens opgemeten wat er eventueel voor een binnenvoliere kon komen te staan...tja een wandkast is maar 2 meter breed of zo.....

Hmmmm niet genoeg 2 meter....AHA !!!! het computer bureau kan ook naar boven !!! en de speelgoed kisten van de kinderen daar vinden we ook wel een andere plek voor

We hebben gisteravond dus gelijk maar even zitten neuzen op het internet ( marktplaats) naar iemand die die dingen bouwt...
En ja hoor gevonden.....Het wordt gelukkig niet zo'n hele grote

we hebben er 1 besteld van 3 meter lang 2 meter hoog en 85 diep......nu kunnen we ze met een gerust hart in het naajaar weer in een kooitje stoppen zodat ze niet hoeven te overwinteren in de kou en de wind en de regen...

Hij wordt over ± 3 weken geleverd...
Ik ben er echt superblij mee en ben blij dat de vogels toch nog wat "vrijheid" hebben in de winter.
Groeten René