Auteur Topic: Baas in huis?  (gelezen 1564 keer)

Poeke

• Gast
Baas in huis?
« Gepost op: augustus 03, 2007, 10:50:35 am »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn geelvoorhoofdamazone van bijna 8 genaamd Poekie, heeft het laatste half jaar een hele vervelende eigenschap. :( Poekie is meestal los in huis als ik thuis ben en dan scharrelt hij rond in de woonkamer, klimt op de bank etc. etc. Maar opeens kan hij uit het niets met staart wijd, opgezette vleugels en open snavel na je toe rennen om je in voeten te pikken. En dan bedoel ik niet een speels beetje, maar echt tot bloedens toe! Ik weet niet waar het vandaan komt en ook niet hoe je dat af kan leren. Heeft iemand tips?

Mar

• Gast
Re: Baas in huis?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2007, 10:59:38 am »
ik zou zodra die zo,n aanval krijg ;D hem gelijk in zijn kooi zetten,dichtdoen en even een half uurtje negeren die hap ;)

giggles

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2007, 11:04:16 am »
Als hij 8 maanden is, dan zal hij waarschijnlijk nog moeten leren hoe hard hij mag en hoe hard hij kan bijten.
Misschien doet hij het niet eens expres, maar meer omdat hij aan het spelen is.

Leer hem om te gaan met dat gevaarte dat snavel heet.
Hier deed mijn grijze het in het begin ook en het heeft ook wel is bloedende vingers gekost, maar nu bijt hij nooit meer door.
Want hij weet hoe hard hij mag en kan bijten.

Kent hij de basiscommando's: Stap op, Stap af en Nee al???
Begin daar aan te werken. Als hij deze commando's kent, dan kan je verder trainen.
Laat hem in je vinger bijten en bijt hij te hard, geef dan het commando NEE.
Wij hebben ze ook het commando zachtjes geleerd.
Hier heeft het wonderen gedaan. Vooral met mijn grijsje, omdat deze mijn vrouw nog wel is wilde bijten.
Nu kan iedereen mijn grijze oppakken en zal ze niet bijten. Zelfs als mensen iets doen wat ze niet wilt, zal ze eerst met haar snavel een vinger pakken van de desbetreffende persoon om aan te geven dat ze het niet wil.

Groeten Jarno

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2007, 11:14:07 am »
Ik denk dat ie 8 jaar is  :CENS

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2007, 11:28:13 am »
Oh oke  :-[
Verkeerd gelezen  :-[

Blijft toch de vraag of hij de basiscommando's kent?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2007, 11:30:12 am »
Dat is zo  :)

Poeke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2007, 13:56:41 pm »
hoi allemaal,

bedankt alvast voor de reacties. Poekie is inderdaad 8 jaar oud (7 en driekwart jaar) om precies te zijn. De basiscommando's kent hij wel. En hij luistert
daar ook altijd braaf naar. Maar ja soms heeft hij dus van die kuren.

Ik vraag me af of het misschien komt doordat hij in de woonkamer staat en ik uitkijk op een bosrijken en vogelrijke omgeving waar meneer nogal opgewonden van raakt zeg maar. :CENS Of zeg ik nu iets heeeel erg doms?  :)

ede

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2007, 14:00:46 pm »
Het klinkt voor mij eerder als territorium drift.

Als hij vrj rond mag lopen begint hij die ruimte ook als zijn territorium te zien. en als je iets deot wat hem niet aanstaat.. zal hij naar je uithalen.

Mijn inziens kun je hem dan het beste oppakken en in de kooi zetten voor een poosje. Zovan: deze ruimte is van jou. De kamer is van mij en ik bepaal wat er hier gebeurd.

succes!

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2007, 15:32:11 pm »
Ja dat zal het dan denk ik ook zijn.
Dus in dat geval ben ik het ermee eens. Wegzetten en een tijdje negeren...
De kooi is van de vogel en de woonkamer is van jou  ;)

Poeke

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2007, 09:44:07 am »
Van het weekend inderdaad uitgeprobeerd. Waarschijnlijk was het te warm, want hij had niet zo'n last van z'n kuren. Dus toen hij aangerend kwam inderdaad in z'n kooi gezet. Vond meneer niet leuk. Draaide pontificaal zijn rug naar me toe. 's avonds was hij nog een klein beetje knorrig. Maar inmiddels zijn we weer vriendjes  :)

Grecia

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2007, 09:50:40 am »
Hahahahahhha, hij heeft het wel door en laat zien dat hij het er niet mee eens is. Net een kind!
Goed gedaan :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2007, 10:53:14 am »
Heel goed gedaan. Hij is te gast in jouw kamer! ;) Jij bent daar de baas!

Poeke

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 08, 2007, 15:16:14 pm »
@ Grecia,  :) inderdaad ja, veklaart misschien ook gelijk wel waarom ik als 31-jarige (nog) geen last heb van mijn biologische klok, heb al een kind thuis  ;)

Grecia

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2007, 21:23:48 pm »
Hahahahha :)
Ik heb een kind waar ik niet op kan rekenen als ik vroeg uit bed wil. Zij slaapt door tot 11 uur als het moet en ze is nu 3 jaar. Ik hoor van bijna iedereen dat hun kinderen vroeg op staan, maar de mijnes niet hoor. ;) :CENS

Poeke

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 05, 2007, 10:27:52 am »
@Grecia, volgens mij zijn er nu heleboel ouders ontzettend jaloers op je  :)