Auteur Topic: pen met bloed..  (gelezen 2254 keer)

Sanco

• Gast
pen met bloed..
« Gepost op: augustus 08, 2007, 20:24:54 pm »
Ik controleer altijd tony's uitgevallen veren, en nu zit er gewoon een grote veer tussen met een pen waar opgedroogd bloed in zit. is ook niet mooi uitgevallen maar echt afgebeten. ik schrik me helemaal rot hier, ik heb zulke dingen gezien op plaatjes van papegaaien met verenrot?? Of zit ik nu te overdrijven? Iemand ook wel zoiets gehad zonder dat het gelijk iets ergs was??  :o

ede

• Gast
Re: pen met bloed..
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2007, 20:27:04 pm »
Geen zorgen maken. ;)
Hij kan zich gestoten hebben en daardoor misschien afgebroken. Hebben ze hier ook wel es.

Als de veren geen rare schacht heeft! (wat ook wel es bij gezonde gaaien is = stressveer) dan hoef je je geen zorgen te maken.
Kijk het maar even aan of er nog meer veren uitvallen.

Waarschijnlijk is hij gewoon wat lomp geweest!

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2007, 20:34:53 pm »
oh ik sta gewoon echt in de startblokken om morgen met hem naar Feld te rijden.. ik hoop echt zo dat het niets erg is... kan wel janken. Het was volgens mij inderdaad wel een veer die al een tijdje scheef zat. kan het dan zijn gaan bloeden omdat ie is afgebroken? Fijn dat je zo snel reageert..  :-*

ede

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2007, 20:41:23 pm »
Ja dat kan heel goed zijn!
Zelfs meer dan waarschijnlijk.
Misschien heeft hij al in de weg gezeten omdat hij scheef zat en heeft hij em er zelf uit getrokken. Of afgebroken tijden fladderen.

Graag gedaan!

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2007, 21:02:52 pm »
toevallig heb ik net een topic over een rare veer van tweety  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2007, 22:04:57 pm »
toevallig heb ik net een topic over een rare veer van tweety  ;)

ik heb het gezien ja! jeetje zeg dat ziet er ook echt apart uit! kan me voorstellen dat je paniekerig was! Fijn dat je het hebt laten testen. ik denk dat ik het ook maar gewoon doe voor de zekerheid. Ik vond nog wel een andere veer van Tony in zijn kooi en die zag er gewoon goed en gezond uit gelukkig...

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2007, 22:09:10 pm »
Niet panieken hoor.

Elke gaai heeft wel eens een veer die afbreekt! Niets aan de hand. Echt niet!
Mocht je nou regelmatig veren treffen met bloed dan zou ik even naar een VA gaan. Maar van eentje is er echt niets aan de hand!

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2007, 22:42:28 pm »
Onze Diva had het ook. Bij haar hadden we meerdere veren gevonden die niet goed/mooi waren.
Op/in sommige pennen zat ook bloed.
Voor de zekerheid hebben we haar toch laten testen op PBFD en polyoma.
Beiden gelukkig negatief  :thumsup:
Nu gaat het weer goed, heel af en toe vinden we een veer die minder mooi is.

Wij houden het op stressveren.

Weeg je gaai regelmatig, aan het gewicht kan je vaak opmaken hoe het met je gaaitje gaat. Gewichtsverlies kan een indicatie
zijn van ziekte...
Hou verder de veren verder goed in de gaten.

Succes  :-*

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2007, 23:26:59 pm »

Weeg je gaai regelmatig, aan het gewicht kan je vaak opmaken hoe het met je gaaitje gaat. Gewichtsverlies kan een indicatie
zijn van ziekte...
Hou verder de veren verder goed in de gaten.

Succes  :-*

ja dat doe ik regelmatig inderdaad en hij heeft een stabiel gewicht. hij eet ook zwaar goed, alles altijd netjes schoon op en zijn fruit ook. misschien was ik een beetje te overstuur net.. :-[

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2007, 23:33:09 pm »
We kennen je reactie hoor en is helemaal niks mis mee.
Maar daarom is het forum hier. Dat heeft ons toendertijd ook wat gerust gesteld  :thumsup:

Caiolinda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2007, 11:35:52 am »
Tis meer een geval van een ongelukje dan stres Quinzy heeft er ook wel is een of twee gehad dit kwam doordat hij verkeerd terecht kwam met z`n landing.

En dan blijven ze bij verkeerde landingen bloeden en met het uitvallen meestal ook nog een klein beetje de nieuwe veren die erna komen zijn gewoon weer goed.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2007, 11:38:23 am door Caiolinda »

chantal

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2007, 07:44:57 am »
Chico stapte gisteren bij Richard op en begon vreselijk te krijsen. Wij dachten dat ie ergens bang voor was maar ik zag ineens dat er een veer van zijn vleugel omgedraaid zat. Deze veer wilden wij eigenlijk al afknippen omdat we bang zijn dat ie misschien zou vliegen. Toen Chico stil was probeerden wij de veer weer goed te doen maar aangezien de vleugel verboden terrein is luktte het niet echt. Uiteindelijk toch gelukt en Chico lekker in zijn kooi gezet. Vanochtend haal ik Chico uit zijn kooi en zie ik dat de veer weer verkeerd zit. Dus ik voel aan die veer laat de veer los dus ik heb hem goed bekeken en zag dat dat de veer afgebroken is waar de veer in het lichaam zit. Er zit dus nog een klein gedeelte in. De afgebroken veer had ook gebloed zou hij nu geen last hebben van dat stukje wat er nog in zit?

Caiolinda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2007, 08:31:27 am »
Als het goed verloopt zal deze er gewoon uitvallen als er een nieuwe veer komt zoals het normaal gaat ik zou het wel even in de gaten houden met ruien of het goed gaat!!

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2007, 09:04:14 am »
Klopt. Als het goed is gaat deze snel uitvallen!

nermin

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:50:29 am »
Chico stapte gisteren bij Richard op en begon vreselijk te krijsen. Wij dachten dat ie ergens bang voor was maar ik zag ineens dat er een veer van zijn vleugel omgedraaid zat. Deze veer wilden wij eigenlijk al afknippen omdat we bang zijn dat ie misschien zou vliegen. Toen Chico stil was probeerden wij de veer weer goed te doen maar aangezien de vleugel verboden terrein is luktte het niet echt. Uiteindelijk toch gelukt en Chico lekker in zijn kooi gezet. Vanochtend haal ik Chico uit zijn kooi en zie ik dat de veer weer verkeerd zit. Dus ik voel aan die veer laat de veer los dus ik heb hem goed bekeken en zag dat dat de veer afgebroken is waar de veer in het lichaam zit. Er zit dus nog een klein gedeelte in. De afgebroken veer had ook gebloed zou hij nu geen last hebben van dat stukje wat er nog in zit?
Ik heb met Rifki zo vaak bloedveren...dat wil je niet weten. Als hij nog een stukje veer over heeft die gebloed heeft laat ik dit altijd eruit trekken. Ik heb namelijk begrepen dat dat best wel gevoelig kan zijn, bij het bewegen. Het beste is dus om dit gewoon eruit te laten trekken of anders zelf te doen als je het durft.