Auteur Topic: wat moet ik doen  (gelezen 995 keer)

truus

• Gast
wat moet ik doen
« Gepost op: augustus 09, 2007, 12:34:16 pm »
hoi
ik ben deze week na een dierenarts geweest met deejay(van de sander in maastricht)deze arts heeft zelf iets van 45 papegaaien
maanden geleden zijn deejay's veren te kort geknipt en nu begint hij er aan te bijten
ik wou effe na een da gaan, om hem na te laten kijken of zijn huid er door geirriteerd raak omdat hij er aan zit te bijten , dat is gelukkig niet het geval
ik heb de da uit gelegt dat deejay al 2 keer als een baksteen na onder gevallen is,en dat hij al 2 keer flink aan zijn tong bloede
nu zei de da dat hij deejay onder narcose de veerpennen(als ik het goed heb) eruit te trekken en dan heeft hij binnen 6 weken weer mooie veren , zou ik het zo laten dan kon het nog wel een jaar duren voor de veren weer aangegroeit waren
maar ik zit een beetje over de narcose in
mijn man zit ook over de nacose in, en hij had het idee om als deejay op de kooi zit, het honden kussen er onder te leggen (deejay kennende springt hij net waar het kussen niet ligt)
maar als ik met hem de tuin in ga kan ik niet iedere keer het kussen mee slepen
nu weet ik het niet wat ik moet doen, zo laten of onder narcose
groetjes truus

ede

• Gast
Re: wat moet ik doen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2007, 12:53:41 pm »
Nou ik zou in ieder geval noooooooit meer naar die Sander gaan.

Ik zou persoonlijk het niet doen. Die veren gaan ook wel ruien. Duurt misschien even maar dan hoeft hij niet onder narcose (wat slecht is voor een vogel) en hij krijgt toch wel weer de veren terug. Als je em mee neemt naar buiten zou ik em gewoon wat lager zetten zodat hij niet zo ver valt.

Maar echt nooit meer naar die DA gaan hoor!  :(

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2007, 13:16:11 pm »
Ik weet niet hoe Deejay is maar ms kan je overwegen een tuigje te nemen
voor als je naar buiten gaat  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2007, 13:21:22 pm »
Infomeer eens bij Hedwig van der Horst per telefoon. (ze werkt alleen en is dus moeilijk (direct) te bereik via telefoon maar ze belt snel terug als je inspreekt) Omdat je naar een da in Maastricht bent geweest neem ik aan dat je ergens in limburg woont en is Hedwig van der Horst de dichtsbij zijnde vogelarts in de buurt (Veldhoven bij NOP). Maar ook ik denk dat ze zal zeggen de veren te laten zitten zodat ze bij de rui gewoon gewisseld worden.

truus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2007, 17:48:17 pm »
hoi
dank je wel voor het snel reageren
ik ben na de      da  van de sander gegaan, omdat dit op dit forum stond en het een goede arts moest zijn, en hij zelf 45 papegaaien heeft.
ik ga het nu toch niet laten doen , deejay onder narcose ik vindt het toch akelig en als het dan niet echt nodig is
en hij kan nu nog mee na buiten, kan toch nog niet vliegen (en inderdaad zo laag mogelijk bij de grond houden
maar als het weer aan gegroeit is ,dan moet hij toch weer geknipt worden(omdat hij achter de twee honden en de kat aan gaat en hun bijt)  maar dan vraag ik eerst hier om raad en dan wordt hij zeker niet meer kort geknip zo als nu
ik zal effe kijken of ik hedwig deze week aan de telf krijg
groetjes truus

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2007, 18:05:23 pm »
Veel succes  :-*