Auteur Topic: Mijn nieuwste aanwinst  (gelezen 4734 keer)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
Mijn nieuwste aanwinst
« Gepost op: augustus 10, 2007, 13:39:45 pm »
Zoals al in een ander topic te lezen is heb ik er een Pyrrhura molinea molinea bij.
De kleurslag van kiki :) (naam bedacht door men ouders) is Cinnamon en het is een popje en is afkomstig van arnootje. Kiki komt hier in de huiskamer wonen en zal een tamme vogel gaan worden die er straks zo veel mogelijk uit zal zijn.

We hebben al een kleine voorsprong daar arno de jongen al vaak in de hand heeft gehad en ook uit de hand heeft laten eten.
Dit heb ik nu in de afgelopen 2 dagen al wel gemerkt want ze is totaal niet bang.

In eerste instantie zouden de 2 grasparkieten naar buiten gaan en zou kiki in de huiskamervoliere komen maar men moeder had toch graag nog een parkietje in huis.
Nu hebben we dus een nieuwe kooi gekocht voor kiki en ze is hier dan ook erg blij mee. De eerste keer in de kooi heeft ze eigenlijk alles al wel direct uitgeprobeert en de hele kooi eens goed bekeken.

Vandaag ben ik al met de hand in de kooi geweest om trosgierst te voeren en ze kwam eigenlijk direct naar beneden. Heb der zelfs even mogen aaien over de pootjes.

Het is een hele lieve vogel die later een partner zal gaan krijgen al zijn mijn ouders hier nog niet echt mee eens ;D
Maar als het zover is krijg ik ze wel weer om :P

Hieronder al enkele foto's (woensdag avond 08-08-07):
Eerste avond nog in tt kooi

De nieuwe kooi (donderdag middag 09-08-07):

Eerste keer in nieuwe kooi (donderdag avond 09-08-07):

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
Re: Mijn nieuwste aanwinst
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2007, 13:40:06 pm »
foto's van vandaag:

« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2007, 13:57:02 pm door parkieten-lover »

Grecia

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2007, 13:52:41 pm »
Gefeliciteerd met je nieuwe vogel. Mooie kooi heb je, Kiki wordt verwend.
Veel plezier! ;)

miekje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2007, 14:41:04 pm »
Gefeliciteerd!!  :a036:  :-*
Ze is een echte beauty  :hart:

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2007, 15:26:01 pm »
proficiat  :-*  tis een mooike  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2007, 16:14:41 pm »
Ze is werkelijk prachtig!!! :hart:

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2007, 18:55:33 pm »
Heel mooi!   :hart:

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2007, 22:59:47 pm »
en heb je nog meer vorderingen gemaakt vandaag kilian. Morgen stapt ie al op denk ik.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2007, 23:18:07 pm »
ben venochtend begonnen met wat trosgierst en toen probeerde ik het trosgiest zo ver mogelijk van hem vandaan te houden zodat hij wel zou moeten opstappen maar dan rekt ie zich zo ver uit en dan kan die er toch bij ;D maar ze heeft al wel enkele malen een pootje op men vinger gezet dus dat opstappen zal niet lang meer duren.

rond de middag ben ik er weer voor gaan zitten en ze weet al precies wat er dan gaat gebeuren en toen zat ze bovenin en ik zat met wat trosgierst beneden te wachten totdat ze eigenlijk kwam en toen nam ze een duikvlucht en schoot ze bijna de kooi uit. ze schrok hier zelf ook wel even van en zat even raar te kijke op stok maar daarna kwam ze eigenlijk al wel direct weer wat trosgierst pakken

daarna ben ik naar boven gegaan en zit ze te roepen van kom nou ik wil meer maargoed hier moet ik niet echt op reageren omdat ze anders dit wilt gaan koppelen aan aandacht dus dan zal ze blijven roepen en weet ze dat ze aandacht zal krijgen

eind van de middag heeft ze heel even op men vinger gezeten maar toen kwamen de honden kijken en was het eigenlijk direct verkeken
maar beetje bij beetje komt ze wel. denk volgende week dat ik al een heel eind ben en dat ze dan eens een rondje mag gaan vliegen

arnootje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2007, 23:29:48 pm »
zozo, netjes hoor. Tja honden kennen ze hier niet, die hield ik altijd ver weg van ze. Maar dat aandacht vragen heb je goed opgelost. Ik neem wel aan dat je elke keer maar een klein beetje gierst geeft he, en niet elke keer een hele streng.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2007, 00:07:26 am »
ik knip een centimeter of 6 a 7 af en daar doe ik eingelijk zo goed als 2 dagen mee :)
en heb het vandaag ook met wat appel geprobeert en dat lukte ok goed dus dat zal morgen ook worden gebruikt

ede

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2007, 06:45:44 am »
Klinkt goed allemaal zeg!  :thumsup:

arnootje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2007, 10:01:00 am »
tja bij pyrrhura's kan je beter fruit of groente gebruiken. Ze zijn hierook gek op broccoli, dat pakken ze hier ook allemaal aaan.
Pyrrhura's hebben nogal de neiging om snel vet te worden, daarom ben ook heel bewust van dat ze niet of heel weinig zonnebloempitten krijgen, het zijn geen grijsjes die extra vetten nodig hebben..
hier krijgen ze om de 2 dagen per 2 vogels 1 streng, zonnebloempitten krijgen ze niet. en ze krijgen ongeveer 10 gram zaad pervogel/dag, daarnaast nog eivoer(zoveel als dat ze eten) en de rest is fruit en groente en datzal wel 50 tot 70% van het eten zijn.
De koppels die op jongen zitten of eieren hebben krijgen hier ook nog een eigen mengsel van Aves opfok (eivoer). Dit maak je met beschuit eieren en ik doe er altijd wat grit door en wat probiotics van aves. hiervan maak ik dan pakketjes voor elke dag, en dan bewaren in de diepvries.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2007, 11:06:52 am »
gisteren geeft ze een bakje met groenten en fruit gekregen en ik moet zeggen ze pakt er wat uit neemt een hapje en gooit het op de grond :)
nu venochtend had ze geen interesse in de trosgierst en zal zo weer even bezig gaan met wat appel

en als mijn eigen kweek koppels op eieren zitten krijgen ze ook eigenmengsel van beschuit en eieren.

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2007, 21:50:29 pm »
je kent het gezegde vast wel "wat een rare vogel" nou dat komt volgens mij wel overeen met kiki :)
men vader riep me net de vogel zit niet meer op stok kom maar is kijken.

nu lag ze in de langwerpige voerbak die ik er heb ingehangen voor grit en eivoer
hoop dat er niets mis is en ze gewoon dit ziet als slaapplaats

morgen toch maar even gaan kijken of ik een blok erin kan gaan hangen zodat ze hier eventueel de nachten kan gaan doorbrengen