Zoals al in een ander topic te lezen is heb ik er een Pyrrhura molinea molinea bij.
De kleurslag van kiki

(naam bedacht door men ouders) is Cinnamon en het is een popje en is afkomstig van arnootje. Kiki komt hier in de huiskamer wonen en zal een tamme vogel gaan worden die er straks zo veel mogelijk uit zal zijn.
We hebben al een kleine voorsprong daar arno de jongen al vaak in de hand heeft gehad en ook uit de hand heeft laten eten.
Dit heb ik nu in de afgelopen 2 dagen al wel gemerkt want ze is totaal niet bang.
In eerste instantie zouden de 2 grasparkieten naar buiten gaan en zou kiki in de huiskamervoliere komen maar men moeder had toch graag nog een parkietje in huis.
Nu hebben we dus een nieuwe kooi gekocht voor kiki en ze is hier dan ook erg blij mee. De eerste keer in de kooi heeft ze eigenlijk alles al wel direct uitgeprobeert en de hele kooi eens goed bekeken.
Vandaag ben ik al met de hand in de kooi geweest om trosgierst te voeren en ze kwam eigenlijk direct naar beneden. Heb der zelfs even mogen aaien over de pootjes.
Het is een hele lieve vogel die later een partner zal gaan krijgen al zijn mijn ouders hier nog niet echt mee eens

Maar als het zover is krijg ik ze wel weer om

Hieronder al enkele foto's (woensdag avond 08-08-07):
Eerste avond nog in tt kooi

De nieuwe kooi (donderdag middag 09-08-07):

Eerste keer in nieuwe kooi (donderdag avond 09-08-07):