Auteur Topic: Koosje, nieuw filmpje  (gelezen 56977 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Koosje is gearriveerd!!!
« Reactie #60 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:11:46 pm »
Nou Koosje is gewiekt en getest. Ben me rot geschrokken van de kosten van het testen, maar toch maar gedaan. Ik was in totaal 141 euro kwijt gisteren! :o

De polyoma was dus het duurste, dat deden ze door middel van een cloacaswab. ik dacht dat dat ook gewoon dmv bloed kon!! Dat kostte me dus 45,05 exl. BTW!! :oPBFD kostte 34,29 excl. BTW en papegaaienziekte 27,17 excl. BTW, totaal testen dus 106,51 excl. BTW. De BTW is trouwens maar 6 procent. Consult 28,20. Wieken heeft ie niet gerekend!

Koosje is verbazingwekkend!! Ik heb hem meegenomen in het kattenvervoersbakje en moest met 2 bussen naar Waalwijk. Hij zat doodleuk te eten in het bakje!! ;D Daarna ging hij bij de luchtgaatjes hangen om naar buiten te kunnen kijken, vooral als ik moest lopen van de ene bus naar de andere en naar de kliniek!! :a036:

Hij lijkt ook totaal niet onder de indruk van het gewiekt zijn. Ik heb zijn kooi nu open staan op Jaris kamer! Kwam net boven en meneertje zat op de grond en scharrelde rond. Dat kan in de kamer natuurlijk niet, maar hij dacht nu er gewoon weer op te kunnen vliegen natuurlijk. Dat kon dus niet en ik heb eerst even met hem op de grond gespeeld, waarbij hij op mijn arm, die plat op de grond lag is gaan zitten en vlak bij mijn gezicht gezelig een stukje druif op kwam eten.  :hart: Toen hij bij mijn hand zat geprobeerd mijn arm omhoog te doen, maar hij blijft dan niet zitten, te eng.. Op een gegeven moment heb ik hem maar gepakt en in de kooi gezet. Ik ben benieuwd of ie weer op de grond zit straks.. Ik hoop dat hij door heeft dat hij de kooi niet meer in kan als hij dat doet!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #61 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:15:17 pm »
 :o dit was wel een hele dure arts Loes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:18:41 pm »
Maar voor mij het beste te doen met de bussen!! Helaas. Zijn bij julllie de vogels ook op polyoma getest met een cloacaswab? Kan dat niet ook dmv bloed? ???

arnootje

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:21:25 pm »
Zat net even te kijken, ben me rot geschrokken van die bedragen, waar ik mijn vogels in Duitsland laat seksen halen ze alles uit de veren, polyoma en pbfd. Kijk maar es naar de prijslijst van hun.
Zou er dan verschil in de test zitten via veren of cloacaswap? Zouden veren een niet momentopname zijn? Net als bij mensen de haren, zo kunnen ze uit haren heel veel dingen halen, hoe langer de haar hoe groter de historie.

Preisliste/Anleitung

Sehr geehrte Vogelfreunde!
Wir freuen uns, Ihnen ab sofort unsere gewohnte Qualität zu dauerhaft niedrigen Preisen anbieten zu können:

Unsere Preise (inkl. MWSt.):

Geschlechtsbestimmung:
1 bis 4 Federn je 16,- EUR
ab 5 Federn je 14,- EUR

PBFD- oder Polyoma-Test:
1 bis 4 Federn je 20,- EUR
ab 5 Federn je 18,- EUR

PBFD- und Polyoma-Test:
1 bis 4 Federn je 28,- EUR
ab 5 Federn je 26,- EUR

Geschlecht + PBFD oder Polyoma:
aus einer Feder je 30,- EUR

Geschlecht + PBFD + Polyoma:
aus einer Feder je 40,- EUR

http://www.geschlechtsbestimmung.de/

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #64 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:30:27 pm »
Ik dacht dat je PBFD in ieder geval via het bloed moest doen? Ik weet echt niet hoe dat zit met die testen met veren! Als dat nl. echt net zo betrouwbaar is, had ik zeker wat veren er aan gewaagd  :a036: Ik denk eigenlijk dat het via het bloed betrouwbaarder is. Dat wordt nl. bij alle vogelartsen gedaan! ???

arnootje

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:51:49 pm »
Ik denk dat het zo is dat op het moment dat de veer aangemaakt is, de gaai dan de ziekte al moet hebben, anders kunnen ze het niet meer zien denk ik, dus een moment opname van langere termijn, en via bloed is het een moment opname van het huidige moment.
Anders zou ik het niet weten.

Kijken hier geen dierenartsen, of molucair biologen mee. Die precies weten hoe het zit. Of iemand die binnenkort naar een DA gaat en eens iets kan vragen?

ede

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: augustus 16, 2007, 13:01:43 pm »
Wat ik er van begrepen heb, is het juist andersom dat PBFD eerder in het bloed te zien is dan in de veren. Daarom word dat via bloed getest!
Uiteindelijk komt de ziekte ook in de veren maar dan is het helemaal te laat!

Dit staat hier ook ergens op het forum.

Maar het is zo een duur vogeltje geworden!  :o Maar helemaal begrijpelijk dat je het hebt laten doen.  :thumsup:
Ik hoop op een goede uitslag!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #67 Gepost op: augustus 16, 2007, 13:48:54 pm »
Wat ik er van begrepen heb, is het juist andersom dat PBFD eerder in het bloed te zien is dan in de veren. Daarom word dat via bloed getest!
Uiteindelijk komt de ziekte ook in de veren maar dan is het helemaal te laat!

Inderdaad, dat klinkt heel logisch.. ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #68 Gepost op: augustus 16, 2007, 15:23:02 pm »
Bij mijn vogels is het ook via bloed getest,en idd,
om het zeker te weten moet het dacht ik ook via
het bloed getest worden.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #69 Gepost op: augustus 16, 2007, 18:42:55 pm »
Het werkt andersom, als PBFD in de veren zit kunnen ze dit weer kwijtraken, zit het in het bloed dan niet meer. Tenminste zo heb ik het begrepen  ;) PBFD wordt dus via bloed getest. Als het in de veren zit hoeft het nog niet in het bloed te zitten.
Waar mijn valkjes vandaan komen zijn de vogels ook getest op polyoma via de cloaca, kosten waren ook schrikbarend.  :o

miekje

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: augustus 16, 2007, 19:31:55 pm »
Bij Harley is het ook met een swab gedaan  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #71 Gepost op: augustus 16, 2007, 19:43:41 pm »
Oké, dat maakt het dus tot de duurste test die er bij zit! ;)

Maar goed, inmiddels ga ik weer met Koosje in sneltreinvaart vooruit!! Hij komt op mijn hand zitten om zaadjes er uit te eten in de kooi en buiten de kooi. Ik heb hem tot 3 x toe vanaf de grond op mijn hand gekregen (hij kon geen kant op, in een hoek) en hem enórm geprezen!! Hij is nieuwsgierig en houdt van gezelschap. Als ik in de buurt van de kooi ben en expres niet naar hem kijk, klimt hij helemaal buitenop de kooi aan de zijkant zoveel mogelijk naar me toe.. het is echt zo'n poepie!!! :hart:

ede

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: augustus 16, 2007, 19:48:39 pm »
Het werkt andersom, als PBFD in de veren zit kunnen ze dit weer kwijtraken, zit het in het bloed dan niet meer. Tenminste zo heb ik het begrepen  ;) PBFD wordt dus via bloed getest. Als het in de veren zit hoeft het nog niet in het bloed te zitten.
Waar mijn valkjes vandaan komen zijn de vogels ook getest op polyoma via de cloaca, kosten waren ook schrikbarend.  :o

Ohh sorry. Dan heb ik verkeerde informatie gegeven! :S

arnootje

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: augustus 16, 2007, 20:26:57 pm »
Ohh sorry. Dan heb ik verkeerde informatie gegeven! :S

Hier kan je declareren loes :P

ede

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: augustus 16, 2007, 20:28:01 pm »
 ;D  ;D

Ik heb net weer een zak harrisons aangeschaft.. dus er valt weinig te halen hier!  ;D