Auteur Topic: Koosje, nieuw filmpje  (gelezen 57071 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Re: Koosje is gearriveerd!!!
« Reactie #90 Gepost op: augustus 22, 2007, 09:16:43 am »
Wat een mooie vogel.

karensouvereyns

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: augustus 22, 2007, 09:53:06 am »
Heej Loes, wat heb jij een mooi koosje !!!
(hij lijkt wel sprekend op mijne pyrrhura molinea molinea  :CENS maar ... wat een schatje!  :hart:)

Leuk om te horen dat het allemaal al zo goed gaat met koosje.
Ik kan je zeggen: bij mij gaat het ook iedere keer beter en beter, ik heb hem nu bijna 3 weken en Riki begint erg aan mij te hechten.
Hij heeft gister de hele avond op mijn schouder gezeten en als ik zeg: riki op dan vliegt hij naar mij toe.
Als mijn broer in de kamer zit en riki is los, en ik kom binnen, dan vliegt hij onmiddellijk naar mij toe...
Dus... Je gaat veel plezier van je koosje hebben! Nog even wachten en jullie zijn smoorverliefd op elkaar,  :hart:

Zegt hij al een woordje ?
De mijne zegt ondertussen al: Riki Riki ... en sinds deze morgend een soort gemompel van : Rrrikebooe (hij bedoelt dus kiekeboe)
Hoe oud is koosje eigenlijk?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #92 Gepost op: augustus 22, 2007, 10:12:13 am »
Koosje is 17 weken!! Wat goed dat Riki al woordjes zegt!! Koosje zegt nog niets hoor en ik ga er ook niet van uit dat dat gaat gebeuren, want dat is natuurlijk lang niet altijd zo! Het zou wel geweldig zijn!! :hart:  Koosje staat natuurlijk nog steeds boven in Jari's kamer en hoort veel minder omdat ik niet de hele dag tegen hem kan praten zo tussendoor! ;)
Maar verliefd ben ik al op hem hoor, hij is zo makkelijk!! En zo slim en zo grappig... :hart:

Ik hoop dat de testuitslag snel binnenkomt. Zou een dag of 10 duren en hij is vorige week woensdag getest, dus misschien vrijdag (dat hoop ik, anders gaat het weekend er nog overheen!). Dan kan hij naar beneden en kan ik hem de hele dag zien! :thumsup:

karensouvereyns

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: augustus 22, 2007, 13:41:59 pm »
Ik ben anders ook niet constant bij hem.
Ik moet leren voor mijn herexamen Tandarts-Arts en daarom mag hij momenteel nog niet op mijn  kamer zitten. Dat examen heb ik volgende week, dus even ernstig concentreren. Ik ga naar riki tussen half 9 en half 10. En smiidags van kwart voor 12 tot half 1, savonds komt mijn broer thuis om 6u en dan is hij bij Riki ...
Ik denk dat dat dus niet zoveel aandacht is dat hij krijgt... Maar hij begint gewoon iedereen leuk te vinden, haha.
de mijne is nu 20 weken.
Nog 3 weken en de jouwe is even gek als de mijne  :P

Btw: het bijten is bijna geheel afgeleerd!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #94 Gepost op: augustus 22, 2007, 13:45:03 pm »
Wat goed joh!!! :thumsup: Wat denk je dat het beste geholpen heeft? ;)

karensouvereyns

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: augustus 22, 2007, 16:24:14 pm »
het beste heeft geholpen : hem uit de kooi laten  ;D
en dat gecombineerd met: nee roepen als hij bijt, en als hij verder bijt na 3x nee-roepen hem terug naar de kooi brengen. En oolaa dat hielp! ALs hij in de kooi zit , nee roepen en lekker wegwandelen zonder nog wat te zeggen....
maar moet eerlijk toegeven: dat negeren wanneer hij bijt (en zelf even doorbijten om de pijn niet te voelen), dat hielp voor geen meter. Hij ging dan gewoon veel harder en langer bijten tot hij eindelijk een dik stuk huid had afgetrokken!  shootme

als koosje eens hard doorbijt bij je zal je wel eens voelen hoe pijnlijk dat kan zijn ...
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2007, 16:28:06 pm door karensouvereyns »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #96 Gepost op: augustus 22, 2007, 17:19:16 pm »
Haha, ik heb al eens een pijnlijke beet gehad hoor, toen ik hem moest vangen.. Ik wacht het wel af of hij bijtgedrag gaat vertonen. Voorlopig wacht ik op de uitslag van de test en tot hij beneden kan staan, dan kan ik veel meer met hem gaan doen!! ;)

Pim

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: augustus 24, 2007, 10:49:06 am »
Ahh wat gaaf nog meer pyhhrura's!! :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: augustus 24, 2007, 12:34:09 pm »
Ja, we hebben er best wel een aantal nu he? :hart:

lineola

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: augustus 24, 2007, 13:40:43 pm »
hey, t was me helemaal ontgaan :-[, van harte met je nieuwe vogel :-* dus toch nog een pyrrhura  :thumsup:

groetjes marjan

arnootje

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: augustus 24, 2007, 16:07:32 pm »
En zaten de resultaten bij de post vandaag loes?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #101 Gepost op: augustus 24, 2007, 20:43:44 pm »
woohoo Telefoon vandaag!! Koosje is op alles negatief getest!! :a036: :thumsup:  :yahoo: :thumsup::yahoo:

Dus na de vierde kooi vanmorgen in de kamer, de vijfde er ook maar bij gezet!! ;D Het is hier echt een gekkenhuis!! :o

In eerste instantie had ik de kooi in de buurt van de spiegel sstaan, maar dat vond ie té ointeressant had nergens anders meer oog voor dan voor zichzelf (als ie bovenop de kooi zit, zit ie precies voor de spiegel) dus de kooi maar weer verplaatst! Nu staan Orrie, Rocko en Koosje op een rij. Koosje moest wel een stuk van Rocko vandaan , anders springt ie daarbij op de kooi.

Dat ging in eerste instantie goed. Rocko was onder de indruk, dus Koosje mocht alles. Maar Koosje voelde macht en begon Rocko aan te vallen onder luid geschreeuw. Tsja Rocko wist niet hoe snel hij weg moest komen en daalde aan de buitenkant tot onderaan de kooi. Ik dus bang dat hij weer ging fladderen en ik heb Koosje er maar afgehaald!  :)

Daarna samen met Sjakko in de klimboom buiten. Weer komt dat dominante vogeltje naar Sjakko toe, wat gesnavel en Koosje begint aan te vallen: weg Sjakko!! :o

« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2007, 21:05:56 pm door Loes »

Nyah

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: augustus 24, 2007, 20:57:15 pm »
gefeliciteert met het goeie nieuws ^^
nu kan je echt genieten van je nieuwe huismaatje...nog een paar jaar en je hebt je eigen gaaien-dierentuin he  :)

arnootje

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: augustus 24, 2007, 21:06:20 pm »
Klein vogeltje met wel een hele grote bek, wat een durfal is het zeg  :P.

Ik ben heel blij dat alles goed is Loes, dit is natuurlijk voor mij ook een heel goed teken. Het betekent dat mijn vogels ook gezond zijn.  :a036: :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #104 Gepost op: augustus 24, 2007, 21:07:49 pm »
Haha, ja zéker!! Fijn voor je hoor! ;)