Heb hier een mooi stukje tis wel engels, maar dat is voor de meeste niet zo lastig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Green-cheeked_ParakeetHierin zeggen ze eigenlijk dat je wel moet oppassen met pellets, omdat er stofjes inzitten die Pyrrhura's in het wild niet tegenkomen, ze kunnen deze stofjes niet verwerken.
(Ik denk dat dit hetzelfde is als je de ara's in het wild van de rotsen mineralen ed ziet schrapen om de gif deeltjes die in sommige zaden zitten te neutraliseren.)
Ze zeggen hier ook dat 30% pellets, 10% zaad en de rest fruit en groentes behoren tot een evenwichtig gevarieerd dieet.
Ook zeggen ze hier nogmaals wat ik al eerder zei, geef ze geen sunflower seed (zonnebloemzaden) en peanuts (pinda's) hierin zitten gewoon teveel vetten, die ze toch niet verbranden.
En zoals ik ook al las dat iemand hier schreef om je vogels tam te maken zonnebloempitten gebruikt. Je kan netzogoed kleine stukjes appel geven, veel gezonder. ( Of hebben jullie als kind nooit geleerd dat snoepen slecht is!!) En ze zijn er net zo gek op.
Ook lees ik hier dat ze well cooked meat (goed gekookt vlees)mogen, dierlijke eiwitten. Zoals hier al meerdere topics over waren, zoals meelwormen, wandelende takken, springkhanen ed.
Hier ben ikzelf niet mee bekend, maar misschien zijn er anderen die hier meer van weten?