Bedankt voor jullie reacties!
Nooit geweten dat er een forum was over vogels en ben er via via terecht gekomen.
Ik ben net met haar naar de dierenarts geweest en ze kan het ei toch niet echt voelen.
Ze heeft nog een keer parafine ingebracht, paar keer achter elkaar, want ze plast het zo weer uit.
Ze heeft haar nog een keer een weeënopwekkertje gegeven en dat mag ik haar ook nog een paar dagen geven.
Maar ze heeft er ook een hard hoofd in dat ze het nog overleeft.
Ze is erg mager, futloos, slecht in de veren en fluit eigenlijk niet meer.
Kortom....afwachten.....
Maar wat ik me dan afvraag, hebben ze dan wel bekeken wat het dan wel kan zijn?
Hebben ze een foto genomen van haar buik? Want een ei is op foto goed te zien, dus is het ook te zien als er geen ei zit en kun je verder zoeken.
1 van mijn vogels had ook steeds een dikke buik, zelfde reactie als met eitjes, bol zitten, slecht in de veren ( ze plukte zichzelf kaal ) zwaardere ademhaling, zelfs 'weeën' zeg maar, maar geen ei zoals op de foto's was te zien.
Ze is helemaal onderzocht en de VA kwam erachter dat ze geen eitjes meer kan maken, in plaats daarvan zitten er goedaardige gezwellen, die van tijd tot tijd komen en ook weer weggaan.
Om haar wat minder broeds te maken krijgt ze zo nu en dan injecties, niet ideaal, maar voor deze situatie wel.
Ze krijgt extra vitamines, ik hou haar warm door middel van kruiken en zo gaat het al 1,5 jaar prima.
Ze is actief en speels en toch al ouder dan 13.
Dus zet haar warm, geef haar vitamines, als het nog lukt zet haar op goede pellets en laat uitzoeken wat het wel is.