Auteur Topic: Aga gooit een eitje uit het nest  (gelezen 2229 keer)

annetske

• Gast
Aga gooit een eitje uit het nest
« Gepost op: augustus 16, 2007, 16:02:26 pm »
Onze agaponis zit te broeden, ze heeft inmiddels 3 eitjes gelegd, maar nu zag ik vanmiddag dat ze 1 eitje uit het broedhok heeft "gegooid" Houdt dat in dat die niet bevrucht is? op de andere 2 eitjes zit ze nog te broeden. Kan ik het eitje terug leggen of kan ik het beter weggooien? Alvast bedankt voor de reacties.

arnootje

• Gast
Re: Aga gooit een eitje uit het nest
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2007, 16:37:06 pm »
Het kan natuurlijk per ongeluk zijn gegaan, ik zou hem snel terug leggen mits ie niet beschadigd is. Over of dat ie bevrucht is kun je zo niks zeggen.

annetske

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2007, 18:15:03 pm »
Ik heb het eitje inmiddels terug gelegd, en ligt er nog steeds in, ze broedt er ook weer op... dat ben benieuwd hoe dit afloopt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2007, 20:08:02 pm »
Meestal heeft dat een reden en zul je zien dat het eitje er snel weer naast ligt.
Als ze eitjes eruit gooit zou ik het nog even laten liggen en als ze er een paar dagen niet meer naar omkijkt dan kan het wel weg.

annetske

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2007, 15:56:02 pm »
het eitje ligt nog in het nestje... maar denk niet dat daar een jong vogeltje uitkomt... :( maar we wachten het af nog 14 dagen. Ze heeft er gelukkig 3 dus misch. zijn er 2 eitjes die wel uitkomen... ;)

vlinderr

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2007, 18:40:52 pm »
hoe ver zijn ze nu? ben benieuwd!