Auteur Topic: Papegaaienhulp Haren (Hortus) moet verkassen  (gelezen 8353 keer)

miekje

• Gast
Re: Papegaaienhulp Haren (Hortus) moet verkassen
« Reactie #60 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:04:38 pm »
Daar staan ook de foto´s!  :thumsup:

Ik vind het zo jammer dat ik het niet eerder wist, anders zou ik zijn gaan kijken  :a036: :a036:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:16:55 pm »
Rare actie om geld in te zamelen. Hij wilde het eerst voor de NOP doen, maar die waren niet enthousiast.

Voor papegaaienhulp hoop ik uiteraard wel dat hij veel geld in zal zamelen.  :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:38:03 pm »
Ik zal het overtypen wat er in de krant stond:

Citaat
Een dag lang zat Erwin Folkers verkleed als vogel in de papegaaienvoliere van de Hortus Haren. Uit protest tegen de sluiting van het opvangstation.

Als vogelliefhebber gingen zijn "veren" recht overeind staan toen Erwin Folkers (40) uit Deventer hoorde dat de papegaaien in de Hortus in Haren tijdelijk moeten wijken voor de Chinese dinosaurussen. "Ik vond dat ik zo snel mogelijk in actie moest komen." Daarom zat hij gister een dag lang verkleed in een voliere tussen de papegaaien om geld in te zamelen.
Zijn bovenlijf is beplakt met veren, maar de schmink en de zelfgemaakte snavel maken de gelijkenis af. Folkers is fraai verkleed als ara-papegaai. Tussen zijn tijdelijke soortgenoten zit hij de hele dag op een boomstam in de voliere. Het idee voor deze opvallende actie werd een aantal weken geleden geboren. "Toen ik hoorde van de verplichte verhuizing moest ik wat doen. Ik ben al mijn leven lang aan papegaaien verslingerd en zoiets gaat mij aan het hart. Ik ben zelf eigenaar van een aantal fraaie exemplaren. Daarom wil ik deze stichting uit de brand helpen. Ze doen geweldig werk en Nederland heeft veel te weinig plekken waar papegaaien opgevangen kunnen worden. Op dierendag laat ik zo mijn stem horen."
Het verenpak aanbrengen op het lichaam van Folkers bleek een flink karwei. "Een aantal weken geleden heb ik mijn hoofd al eens laten beplakken voor een fotoshoot, maar dit duurde vele malen langer. Mijn visagiste is al sinds woensdagavond half 12 bezig geweest om alle veren op te plakken." Folkers benadrukt dat de veren niet van levende vogels afkomstig zijn. "Levende vogels plukken is verschrikkelijk en daar ben ik fel tegen gekant. De lijm waarmee de veren worden opgeplakt is wel keihard dus het gaat wel een maandje duren voor alles er weer af is. De eventuele pijn doet mij trouwens niks. Voor de papegaaien heb ik alles over."

En er stond nog een grote foto van hem en Bruce bij.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2007, 17:40:24 pm door miekje »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #63 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:39:42 pm »
Citaat
De lijm waarmee de veren worden opgeplakt is wel keihard dus het gaat wel een maandje duren voor alles er weer af is. De eventuele pijn doet mij trouwens niks. Voor de papegaaien heb ik alles over

:thumsup: ( :CENS volgende keer maar tape?)

miekje

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:42:15 pm »
  ( :CENS volgende keer maar tape?)

:) ook een goed plan!

Maar t stukje klopt toch niet helemaal  :CENS
Er staat geschreven dat zn idee kwam omdat de papegaaien in de Hortus moesten verkassen, maar het idee was oorspronkelijk voor het NOP, maar dat ging toen niet door, en toen is hij naar de Hortus gegaan  ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #65 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:42:49 pm »
Dat verhaal klopt dus niet helemaal. Hij liep al langer met het idee rond en wilde het voor de NOP doen. Toen hij dit voorstelde waren ze in eerste instantie enthousiast, maar uiteindelijk is het dus niet doorgegaan.

Hij is toen gaan zoeken naar een ander doel en is zo uitgekomen bij Papegaaienhulp (volgens mij nog zelfs voor het nieuws bekend werd dat ze moesten verkassen).

Beetje flauw dat het op deze manier in de publiciteit wordt gebracht.  ???

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #66 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:44:15 pm »
ja ach, hij had een leuk idee maar zat te wachten op het goede moment om t uit te voeren denk ik ;)
ik vind het zo ie zo een leuk en goed idee of het nu is om gewoon geld op te halen of een statement te maken :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:45:12 pm »
Maar toch goed dát het in het nieuws wordt gebracht.  ;)
Misschien dat het mensen wakker schudt, al die opvangpapegaaien  :(

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #68 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:51:39 pm »

Ik heb het even nagezocht. 7 augustus dit jaar is hij overeengekomen met de opvang om deze actie te gaan doen. Zie datum van het eerste bericht in dit topic (17 augustus) vanaf wanneer bekend werd dat ze moesten verkassen.

Het doel van de actie vind ik ook helemaal top hoor.  :thumsup:  Ik kan alleen niet zo goed tegen het verdraaien van feiten.  :-[

miekje

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: oktober 05, 2007, 17:53:47 pm »

Het doel van de actie vind ik ook helemaal top hoor.  :thumsup:  Ik kan alleen niet zo goed tegen het verdraaien van feiten.  :-[

Dat heb ik net zo hoor!  ;)
Het klopt niet helemaal...
Alsof het idee voor de Hortus is bedacht, omdat ze moesten verhuizen, maar dat is dus niet helemaal zo  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #70 Gepost op: oktober 05, 2007, 18:01:52 pm »

mee eens :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: oktober 05, 2007, 23:11:22 pm »
Heb nu pas het filmpje kunnen kijken!
Vind het op zich een super actie. Maar ik sluit me wel bij mijn voorgangers aan!  :) :)