Auteur Topic: baby grijsje in kooi, hoe opbouwen?  (gelezen 1416 keer)

kokosnoot

• Gast
baby grijsje in kooi, hoe opbouwen?
« Gepost op: augustus 18, 2007, 11:49:52 am »
hallo!
mijn Poekie is nu 9 weken, mijn vraag is, vanaf wanneer mag hij in de kooi? en bouw ik dat bijv. op met 10 min per dag en dan steeds beetje langer? en vanaf hoeveel weken mag hij er ook snachts in?
ik ben nu beetje oefenen met op een stok zitten, krijgt al een beetje evenwicht, alleen met uitrekken of omdraaien op de stok gaat het nog wel eens mis  :) maar gelukkig heb ik de stok enkele centimeters boven de bank nu, dus echt vallen kan hij niet.

arnootje

• Gast
Re: baby grijsje in kooi, hoe opbouwen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2007, 12:14:17 pm »
Ik heb weleens gehoord dat ze tot 12 weken in de doos, kistje moesten blijven. Dit is normaal ook zo als ze in het nestkast zitten, dan vliegen ze ook na 12 weken uit. Alvast oefenen is waarschijnlijk niet zo erg, maar hij moet dan nog wel steeds terug, al zal dat steeds lastiger worden.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2007, 12:28:54 pm »
Ik heb weleens gehoord dat ze tot 12 weken in de doos, kistje moesten blijven. Dit is normaal ook zo als ze in het nestkast zitten, dan vliegen ze ook na 12 weken uit. Alvast oefenen is waarschijnlijk niet zo erg, maar hij moet dan nog wel steeds terug, al zal dat steeds lastiger worden.

Poekie zit absoluut nog steeds in de doos, ik haal hem er ong. 4 x per dag uit om even te spelen en te oefenen op stok, maar ik wou ook graag weten hoe ik dit opbouw, bijv; vanaf nu 10 min per dag en dan opbouwend. hij zal toch ook moeten oefenen met op een stok zitten en niet in 1x vanuit de doos en dan met 12 weken in 1x in de kooi dag en nacht?
(snap je me nog? hihihi :))

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2007, 12:56:26 pm »
Je merkt heus wel wanneer hij er aan toe is. Als hij goed kan zitten en klimmen in de kooi is het geen probleem meer! ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2007, 13:47:12 pm »
tweety heb ik met doos en al na 12 weken in de kooi gezet, plots na een  dag of twee zat ze zelf op stok
zo kunnen ze op eigen tempo wennen  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2007, 13:50:21 pm »
tweety heb ik met doos en al na 12 weken in de kooi gezet, plots na een  dag of twee zat ze zelf op stok
zo kunnen ze op eigen tempo wennen  :thumsup:
dat is ook zeker een goed idee, maar de doos die ik heb past niet in de kooi en is te hoog om er zelf uit te klimmen  ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2007, 13:56:18 pm »
dat is ook zeker een goed idee, maar de doos die ik heb past niet in de kooi en is te hoog om er zelf uit te klimmen  ;D

:)
kleinere lagere doos dan  ??? 

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2007, 14:18:48 pm »
tweety;
ja dat zou ik kunnen doen als hij 12 weken is, maar is het wel goed dat ik nu heel af en toe hem al op een stok leer zitten zodat het straks niet ineens vanuit doos op stok wordt? beetje oefenen elke dag paar minuutjes?

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2007, 14:21:48 pm »
aandacht is zeker goed , alleen niets forceren. komt helemaal goed  :thumsup:
schattig hè zo een klein grijsje  :hart:
ik was op slag verliefd op tweety  :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2007, 16:09:18 pm »
schattig hè zo een klein grijsje  :hart: