Auteur Topic: Simon en Simone (het klikt niet)  (gelezen 2567 keer)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Simon en Simone (het klikt niet)
« Gepost op: augustus 20, 2007, 19:52:35 pm »
Simon en Simone (het klikt niet)

Helaas,waar ik eigenlijk al bang voor was...er is géén klik tussen beide vogels.
Simone wil wel en loopt parmantig het verblijf door en stapt telkens op Simon af en zoekt telkens toenadering,maar Simon gaat hier absoluut niet op in.Als Simone te dicht bij komt haalt Simon happend uit en blijft dan bibberig op één stok zitten.Vanaf dag 1 gaat dit al zo...ze zitten soms wel samen op één stok,maar als Simone ook maar iets te dicht bij komt haalt Simon al uit en dit lijkt steeds vaker het geval te worden.Simone is in hun nieuwe verblijf ook veel losser dan Simon en verkende al snel het hele verblijf ,terwijl Simon eigenlijk liever op z'n vaste stok blijft,even gauw wat gaat eten en drinken om vervolgens snel weer terug te gaan naar z'n stok.
Ik zit nu met een dubbel gevoel....ik wil natuurlijk graag een koppel dat klikt,alleen ligt het in dit geval absoluut niet aan de pop,maar aan Simon.Zoals ik hem nu zie zal hij niet makkelijk een "maatje" accepteren,gevoelsmatig wil ik Simon natuurlijk niet missen,maar als ik een andere man bij Simone koop en zal plaatsen dan moet ik Simon weer apart plaatsen en alleen is ook maar alleen.Terug nemen in de woonkamer is voor ons ook geen optie,omdat ik zolang ik Simon al heb niet echt een hechte band met hem kan opbouwen,op één of andere manier laat hij me toe,maar ook weer niet.Hij is hier onberekenbaar en daardoor zijn de overige gezinsleden "bang" voor hem (en dat komt ook niet ten goede voor het vertrouwen van Simon natuurlijk) en kunnen niets met hem,op zich erg jammer,omdat mijn vriendin en de kids Simon erg graag mogen.Het zal het makkelijkst zijn om Simon te plaatsen bij mensen die veel thuis zijn en veel aandacht aan hem kunnen schenken en waar ik zo af en toe nog contact mee kan blijven houden en dan een andere man voor Simone te zoeken zodat ik een koppeltje compleet kan maken,want dat wil ik toch ook wel erg graag.
Ik ben er nog niet volledig over uit wat nu de beste oplossing is voor dit verhaal en denk er nog goed over na...ik wil,als ik beslis Simon elders te willen plaatsen,in ieder geval zeker weten dat hij goed terecht komt.Mocht ik ervoor kiezen om Simon elders te gaan plaatsen dan zal hij niet voor niks weg gaan,omdat het een erg lieve vogel is,gesext en getest is op PBFD en hij super veel fluit,praat etc.(veel mensen denken vaak dat als mensen door omstandigheden een papegaai verkopen/"wegdoen" ze deze voor niets of weinig op kunnen halen,dit is in dit geval niet het geval).
Mochten er leden zijn die evt. intresse hebben dan hoor ik dit graag,misschien maakt mij daardoor het maken van een besluit wat "eenvoudiger".Ik wil ten eerste het beste voor Simon.In de woonkamer kwam hij vanzelf als hij zin had uit zijn kooi en liep dan gewoon de woonkamer door en zocht jou dan wel op als hij zin had,zo niet ging hij op of in zijn kooi zitten en vond ie alles wel best zolang je maar niet te veel achter hem aan zat.Waar hij vandaan komt ook...hier stond de hele dag de kooi open en mocht hij er in en uit wanneer hij wilde,maar er werdt verder niet gepakt met hem,daarom was hij in het begin een lange tijd bang voor handen die te dicht bij kwamen,dit is na verloop van tijd erg verminderd.Simon is een vogel die het liefst met rust gelaten wil worden en aandacht wil wanneer hem dat uitkomt,dan klimt ie bijv. via je broek omhoog om vervolgens rustig op je schoot te zitten.
Ik moet alles nog goed over denken,al ben ik hier al enige tijd mee bezig...

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
Re: Simon en Simone (het klikt niet)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2007, 20:25:39 pm »
Spijtig om te lezen dat het (nog) niet wil klikken Mark.

Hoe lang zitten ze nu samen? Je kunt helaas de klik niet opdwingen. Wel kun je ze de tijd gunnen elkaar te accepteren.

Ik heb Japie en Cocootje ook zo bijelkaar gezet in de kooi en ik heb het ze lekker uit laten zoeken. Ik geef ze allebei wat minder aandacht zodat ze toenadering naar elkaar gaan zoeken.

Het kan best zijn dat Simon nog steeds zijn 'maatje' bij de mens zoekt. Dat is ook niet zo gek na een aantal jaren in de woonkamer.

Waarom geef je ze niet wat rust. Verzorg ze alleen en laat het ze verder zelf uitzoeken. Ze zullen het met elkaar moeten doen in hun nieuwe verblijf.

In het begin (maar ook nu nog steeds) werd/word Cocootje door Japie terecht gewezen. Dit gaat met een hoop kabaal en gekrijs van Cocootje, maar het klinkt erger dan dat het is. Soms lijkt het wel of ze vermoord wordt. Ik laat ze echter het zelf uitzoeken en ik bemoei me er niet mee.

Wat is eigenlijk je bedoeling van die 2 in de voliere? Gewoon om ze elkaar een maatje te geven en lekker de ruimte? Of is het je bedoeling om met ze te kweken. Want als je het laatste als doel hebt, dan kun je best met nog meer gaaitjes krijgen dat Simon die niet wil accepteren/

Ik vind eigenlijk dat je het nog langer een kans moet geven. Voor mijn gevoel zitten die 2 nog niet zolang samen.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2007, 20:27:21 pm door Pascallo.NL »

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2007, 20:31:11 pm »
ik ben zeker niet de juiste persoon om raad te geven maar ik ben het eens met pascal .
je gaat je niet beter voelen als je simon weg doet , zoveel is duidelijk.
misschien stom maar kan je niet nog een pop bij nemen  ???
dan zal simon misschien veranderen en heeft simone toch een maatje  :CENS

arnootje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2007, 20:42:45 pm »
Zoals ik kan zien zitten ze nog geen anderhalve maand bij elkaar. Ik ben het ook wel met pascall eens dat je ze niet kan dwingen, maar je in zo'n korte tijd niet veel kan zeggen.
Heb hier een tijdje terug ook een verhaal van een koppel ara's gelezen. En deze waren zeer afstandelijk van elkaar als er iemand keek, en als er niemand keek dan waren ze heel lief tegen elkaar. https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=27180.0

En zoals ook al werd gezegd, simon is net uit de huiskamer, zo van de mensen af. en nu moet ie zomaar met simone, gewoon tijd gunnen.

Neem geen overhaaste beslising,  kijk het gewoon nog even aan. (ik ben zelf ook zo, er moet resultaat zijn op korte termijn ;))

Grecia

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2007, 20:50:50 pm »
hahhaaha het verhaal komt mij bekend voor. Als mens heb je soms een hekel aan iemand en dan blijkt dat je verliefd bent op een gegeven ogenblik. En je kan het je niet voorstellen dat het net juist die persoon is die je niet kon uitstaan.
Zou het ook zo kunnen zijn bij vogels? Ze moeten elkaar leren kennen en het gevoel bij elkaar vinden denk ik. Als ze op een gegeven ogenblik zien dat ze het met elkaar moeten doen dan hebben ze weinig keus. Simon ziet jullie nog als zijn maatje en wil nog niets anders. Straks beseft hij dat hij niet meer op jullie kan rekenen en wie weet vind hij Simone hopelijk toch heel lief. :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2007, 22:19:14 pm »
Hoe oud zijn de vogels?

Ik ben het in ieder geval met voorgaande reactie's eens, dat ging al door me heen toen ik de tophic-titel las. Als ze elkaar niet aanvallen is er zeker een grote kans op acceptatie, het koppelen zal wat langer tijd nodig hebben. Daarbij heb ik begrepen dat het vinden van een partner bij een grijze roodstaart niet makkelijk gaat. Ik zou eens info inwinnen bij kwekers die regelmatig koppeltjes moeten samen stellen zij kunnen je in ieder geval meer info geven hoelang het meestal duurt voor er een verliefde klik is. Ze tolereren elkaar in ieder geval anders waren er al lang gewonden gevallen. Ook zou je eens contact op kunnen nemen met het NOP daar worden alle vogels eerst "gekoppeld" voor ze een groot verblijf in gaan zodat ze de eerste tijd (na quarantaine) niet alleen zitten.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2007, 23:03:01 pm »
Het is niet zo dat Simon weg moet (of Simone),juist niet,maar ze zitten nu zo'n 1,5 maand samen inderdaad,maar heb van meerdere kwekers gehoord dat de klik er wel of niet is en dit heeft zeker geen weken nodig,vandaar dat ik me ook zorgen maak of het ooit zal gaan klikken.Ik houd ze in de gaten via de camera in het verblijf die in verbinding staat met de tv binnen,dus alle rust hebben ze!Ik dwing ze ook absoluut niks op,maar alles wijst er op dat ze elkaar niet mogen.Ook heb ik van div. kwekers gehoord dat ze koppels samen hebben gesteld met papegaaien uit de huiskamer,geen enkel probleem.Ik beslis nu zeker nog niet dat een vd beiden weg gaat,maar ik wil tzt wel graag wat ik al jaren wil,iig een koppel (klikkend) grijzen in de voliere,maar om zomaar een andere man voor Simone en een andere pop voor Simon te kopentrek ik nu ook niet.Nogmaals,ik neem geen overhaaste beslissingen,ze maken elkaar niet "af" dat scheeld en dat geeft mij de ruimte en tijd om nog goed na te
denken en om advies in te winnen hoe of wat.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2007, 23:15:46 pm »
Dag Birdman,(doet mij altijd aan Pacino denken)Dianne vroeg hoe oud je vogels zijn,weet je dat of niet?

Mijn vraag is komen ze nu al buiten en wat voer jij jouw vogels?

Gr Kees.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2007, 23:24:03 pm »
Simon is bijna 5 en Simone weet ik niet precies,zo'n jaar of 10 werdt er geschat.
Heb ze eergisteren voor het eerst (zelf) buiten gezet,uit zichzelf gaan ze nog niet (ook zelf weer binnen geplaatst).
De vogels worden verzorgd (voer,fruit en drinkwater) en worden verder met rust gelaten.
Als voer krijgen ze aangeboden;Pellets (dit at Simon binnen ook),een papegaaien zaadmengsel,eivoer,grit en vers fruit.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2007, 00:04:10 am »
Qua leeftijd is er dus geen enkel probleem,het eerste probleem is geduld,wat is nu 1.1/2 maand,niets dus.

Kijk het gewoon nog even lekker rustig aan,veel meensen,(ik zeg dus niet jij)koppelen vandaag en willen gisteren eieren,is ook zo met het tam maken,(daarom is er zoveel handopfok).

Het kan idd zo zijn dat dit stel niet klikt,maar op zo,n korte termijn is dit wel HEEL erg kort door de bocht,je hebt idd wel eens koppel en bingo,maar je moet maar denken dat is meer eens dan meer.

Lekker niet te veel mee bemoeien,laat ze het maar uitzoeken met elkaar,gisteren las ik voor het eerst naar buiten gezet,morgen maar weer een keer doen,daarna niet meer of iid geval als je ze wel hebt buitengezet ZELF laten teruggaan,ik weet natuurlijk ook niet hoe de conditie van de vogels is,buiten het elkaar in eerste instantie liggen is dit toch wel heel belangrijk.

Kort gezegd Birdman,heb nog maar even geduld,ook dat is het leuke van deze hobby.

Gr Kees.
Ps,stop ze maar even lekker vol,kan voor een korte periode niet zo,n kwaad als ze tenminste niet TE vet zijn.

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2007, 01:05:49 am »
Er is zoveel nieuws te ontdekken voor ze, dat ze dat waarschijnlijk in hun eentje willen verwerken (in ieder geval Simon zo te lezen) als hij zich meer thuis voelt zal zijn oogje misschien sneller op het popje vallen. Geef ze een kans, ik verwacht dat het wel lukt anders hadden ze elkaar denk ik allang echt verwond.

arnootje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2007, 21:19:59 pm »
Hoe gaat het nou met je koppeltje, is er al vooruitgang.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2007, 22:34:50 pm »
Nee weinig,maar ik laat ze gewoon samen zitten en wacht verder gewoon rustig af,wie weet komt er tzt toch een klik tussen beiden.

miekje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2007, 10:28:16 am »
Nee weinig,maar ik laat ze gewoon samen zitten en wacht verder gewoon rustig af,wie weet komt er tzt toch een klik tussen beiden.

Ik weet niet of het helemaal te vergelijken is met gaaien,
maar met Peanut en Donut heeft het ook een hele poos geduurd voordat ze elkaar een blik waardig gunnen.
Wel zeker een half jaar, toen begonnen ze langzaamaan wat ruzie te maken,  :(
en nou zitten ze elkaar steeds te kroelen, naast elkaar te slapen, samen spelen  :hart:

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2007, 12:27:30 pm »
Ik laat het gewoon gebeuren en wacht af hoe en wat verder. ;)