Simon en Simone (het klikt niet)
Helaas,waar ik eigenlijk al bang voor was...er is géén klik tussen beide vogels.
Simone wil wel en loopt parmantig het verblijf door en stapt telkens op Simon af en zoekt telkens toenadering,maar Simon gaat hier absoluut niet op in.Als Simone te dicht bij komt haalt Simon happend uit en blijft dan bibberig op één stok zitten.Vanaf dag 1 gaat dit al zo...ze zitten soms wel samen op één stok,maar als Simone ook maar iets te dicht bij komt haalt Simon al uit en dit lijkt steeds vaker het geval te worden.Simone is in hun nieuwe verblijf ook veel losser dan Simon en verkende al snel het hele verblijf ,terwijl Simon eigenlijk liever op z'n vaste stok blijft,even gauw wat gaat eten en drinken om vervolgens snel weer terug te gaan naar z'n stok.
Ik zit nu met een dubbel gevoel....ik wil natuurlijk graag een koppel dat klikt,alleen ligt het in dit geval absoluut niet aan de pop,maar aan Simon.Zoals ik hem nu zie zal hij niet makkelijk een "maatje" accepteren,gevoelsmatig wil ik Simon natuurlijk niet missen,maar als ik een andere man bij Simone koop en zal plaatsen dan moet ik Simon weer apart plaatsen en alleen is ook maar alleen.Terug nemen in de woonkamer is voor ons ook geen optie,omdat ik zolang ik Simon al heb niet echt een hechte band met hem kan opbouwen,op één of andere manier laat hij me toe,maar ook weer niet.Hij is hier onberekenbaar en daardoor zijn de overige gezinsleden "bang" voor hem (en dat komt ook niet ten goede voor het vertrouwen van Simon natuurlijk) en kunnen niets met hem,op zich erg jammer,omdat mijn vriendin en de kids Simon erg graag mogen.Het zal het makkelijkst zijn om Simon te plaatsen bij mensen die veel thuis zijn en veel aandacht aan hem kunnen schenken en waar ik zo af en toe nog contact mee kan blijven houden en dan een andere man voor Simone te zoeken zodat ik een koppeltje compleet kan maken,want dat wil ik toch ook wel erg graag.
Ik ben er nog niet volledig over uit wat nu de beste oplossing is voor dit verhaal en denk er nog goed over na...ik wil,als ik beslis Simon elders te willen plaatsen,in ieder geval zeker weten dat hij goed terecht komt.Mocht ik ervoor kiezen om Simon elders te gaan plaatsen dan zal hij niet voor niks weg gaan,omdat het een erg lieve vogel is,gesext en getest is op PBFD en hij super veel fluit,praat etc.(veel mensen denken vaak dat als mensen door omstandigheden een papegaai verkopen/"wegdoen" ze deze voor niets of weinig op kunnen halen,dit is in dit geval niet het geval).
Mochten er leden zijn die evt. intresse hebben dan hoor ik dit graag,misschien maakt mij daardoor het maken van een besluit wat "eenvoudiger".Ik wil ten eerste het beste voor Simon.In de woonkamer kwam hij vanzelf als hij zin had uit zijn kooi en liep dan gewoon de woonkamer door en zocht jou dan wel op als hij zin had,zo niet ging hij op of in zijn kooi zitten en vond ie alles wel best zolang je maar niet te veel achter hem aan zat.Waar hij vandaan komt ook...hier stond de hele dag de kooi open en mocht hij er in en uit wanneer hij wilde,maar er werdt verder niet gepakt met hem,daarom was hij in het begin een lange tijd bang voor handen die te dicht bij kwamen,dit is na verloop van tijd erg verminderd.Simon is een vogel die het liefst met rust gelaten wil worden en aandacht wil wanneer hem dat uitkomt,dan klimt ie bijv. via je broek omhoog om vervolgens rustig op je schoot te zitten.
Ik moet alles nog goed over denken,al ben ik hier al enige tijd mee bezig...