@Nicole: Het is niet zo dat we bang zijn dat Lola andere gaaien gaat bijten. Voor mezelf heb ik ook niet de indruk dat we overbeschermend zijn naar de "kleine" vogels, maar misschien dat het onbewust wel zo is hoor. Het is in ieder geval niet de opzet. Het gaat hem echt puur om het feit dat we Lola niet bij de "kleine vogels" in de kooi willen zetten, omdat ze met die immens grote snavel de andere vogels lelijk kan verwonden. Als we er dan niet zijn, kan het heel verkeerd aflopen.
We hebben bij Lorre en co van Bert een verhaal gehoord van een ara en een kaketoe die al jaren met elkaar in een kooi zaten en echte vrienden waren, maar op een dag had de ara wel de snavel van de kaketoe kapot gebeten in een speelse bui.
@Corina: Lola is niet een agressieve vogel, maar ze gaat wel op haar strepen staan. Net heeft ze Diva 2x uit de boom gejaagd en dit gaat niet bepaald zachtzinnig hoor

Dat is dus ook weer de reden waarom we haar niet bij de anderen in de kooi willen hebben, want dan is het toezicht weg.
@Corina en Sandra: Wat het klikken betreft is mijn grootste zorg eigenlijk. De hoofdreden voor nog een vogel erbij is het gezelschap voor Lola. Dus wat als het niet klikt. Zit ik dan met 2 ara's die ik dan zielig ga vinden omdat ze alleen zitten. Zien jullie me komen met mijn nieuwe topic. Jarno en Ilona zijn op zoek naar hun 6e en 7e gaai

@Diesel: Zoals ik hierboven al zei. De hoofdreden is een maatje voor Lola. We staan open voor een ara erbij en als we beslissen er eentje bij te nemen dan zal het zeker niet behandelt worden als het maatje van Lola, maar een volwaardig lid worden van ons gezinnetje.
En dat brengt mij eigenlijk bij Dorian...
@Dorian:Wij zouden vereert zijn om een keer gezellig met Marc, Viv en al het gaaies bij jullie thuis te komen kijken. Het zou voor ons een goede indruk geven hoe Lola zal reageren op een andere ara. Als er geen reactie zal zijn bij Lola, weten we dat het waarschijnlijk toch niet nodig zal zijn (beetje wat jullie nu ontdekken met Mickey)
@Loes: Hahaha, de keuze is nog niet gemaakt hoor

maar de liefde is er al wel... (gisteren waren we stiekem al namen aan het bedenken tussen al het serieuze nadenken door

)
@Dianne: Ik ben me ook bewust dat het tussen jonge vogels sneller en meer kans is op een klik en dat is dan ook eigenlijk de reden, waarom we er nu zo hard over aan het nadenken zijn. En wat betreft eentje meer of minder kan een wereld van verschil maken. Lola eist nu af en toe echt de aandacht op en dat gaat soms wel ten koste van de andere vogels. Stel als ze nu niks van elkaar willen weten en wel van ons. Zitten we ineens met 2 van die knuffelbeesten

We moeten dus echt wel een vermoeden hebben dat er een klik gaat komen en ik denk dat we dat het beste uit de reactie van Lola op een andere ara kunnen halen.
Het is echt wel moeilijk om deze beslissing te maken. Als we hiermee doorzetten betekent dit dus dat het niet op al te lange termijn moet gaan gebeuren. Maar dit houdt ook voor ons in, dat de ara kooi eigenlijk te klein zal zijn en dat ik de wens van een voiliere op de papegaaienkamer veel eerder in vervulling moet laten gaan. Wat nog meer kosten met zich mee zal brengen....
Ilona heeft vandaag met een kweker gebelt, waar wij wel vaker contact mee hebben. Hun waren er eigenlijk niet positief en niet negatief over. Allebei de kanten van het verhaal kleeft een risico aan. Voor ons is het nu de keus welk risico we willen lopen met Lola....
- - -Zucht- - - Het is moeilijk, maar we blijven ons eerst nog even informeren en Dorian, die date die staat nu hè

We houden jullie op de hoogte natuurlijk en tot die tijd blijven jullie vragen en opmerkingen welkom natuurlijk.
Tot nu toe alvast bedankt voor de lieve woordjes

Groetjes Jarno en Ilona