Auteur Topic: zo zielig  (gelezen 3521 keer)

Mar

• Gast
zo zielig
« Gepost op: augustus 22, 2007, 08:06:28 am »
Op de Slinge(Rotterdam)in een Solarium-Kapperszaak staat een jockkooi met een witkuif kaketoe erin,
puur als decoratie.
Zo zielig, helemaal alleen,in een hoek,het goedkoopste voer.....pijn in mijn hart krijg ik van zoiets :cry:
zou je daar nou niets aan kunnen doen?
(de mensen vertellen dat het zielig is zo,n beest alleen word afgescheept met,, nou er komen klanten heel de dag en hij kan naar buiten kijken,,) :cry:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: zo zielig
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2007, 08:26:49 am »
Ik zou wel zo brutaal zijn en eens naar binnen stappen hoor  :-[
Gewoon vriendelijk beginnen en proberen uit te leggen wat de bedoeling eigelijk moet zijn van een gaai

Soms helpt het, som niet, dan worden ze boos  :( maar ik zou het wel proberen

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2007, 08:33:33 am »
 :angry:  ik zou een pluche kaketoe geven en vragen om te wisselen, ik zou zeggen dat het hun toch niets uitmaakt en dat het veel goedkopere decoratie is  :-X :-X :-X

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2007, 10:16:21 am »
Voorzichtig aanpakken, praatje maken en vertellen hoe het anders kan..  ;)

Mar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2007, 10:52:59 am »
ja vertellen dat het niet goed was voor het beestje vertelde ik meteen al............
maar dan word er gezegd,,al die klanten en ze kan naar buiten kijken.....
en zondags dan?
,, 1 dag kan geen kwaad hoor,vers water en vers voer,,

Ja dan kan ik zo link worden dan loop ik maar gewoon weg en vertel haar hoe zij het zou vinden de hele dag in zo,n kutkooitje
alleen :angry:

dierenbescherming heeft geen nut,want het is geen beschermd dier :-X

bah domme mensen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2007, 11:06:29 am »
Ja, moeilijk is dat.. Wat jammer dat ze er niet voor openstaan!! ???

ahacking

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2007, 11:24:56 am »
Ik wist niet dat de dierenbeschermng er alleen voor beschermde dieren is. Volgens mij komt de dierenbescherming wel kijken maar alleen als je echt kunt aantonen dat er sprake is van schade. En de doorsnee-Nederlander, die er niets vanaf weet, zal ontkennen dat dit schadelijk is voor een vogel. Ik vind die van de pluche kakatoe wel een goeie. Misschien werkt dat wel. Moet je dan doen als de zaak helemaal vol zit met klanten.

Grecia

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2007, 12:08:29 pm »
Is er aan het vogel te zien dat ie eronder lijdt? Zich verveelt en veren uittrekt etc.. Want dan is er bewijs ook nog om aan te tonen dat het geen leven is. Er zijn mensen die het echte leed moeten zien voordat het kwartje valt. Dat is erg en belachelijk als het zover moet komen.
De eigenaar moet zelf in een kooi gestopt worden als ie denkt dat het beestje alleen aan dat voldoende heeft. :angry:
Het zou goed zijn als mensen eerst opgevoed zouden worden alvorens ze een huisdier nemen. Zou de wereld een heleboel ellende besparen.

Asura

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2007, 12:25:12 pm »
Ik wist niet dat de dierenbeschermng er alleen voor beschermde dieren is.
Nee hoor, de dierenbescherming is voor ALLE dieren. Een klasgenootje van me werkt bij de dierenbescherming en die wordt o.a. opgeroepen om bij verwaarloosde schapen of een in een te klein achtertuintje gehouden varken te gaan kijken.

banjer

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2007, 12:44:08 pm »
ik woon in bennekom/wageningen tegenover de oude tol daar zit een vogel ik weet niet wat voor een ook voor de mooi heel sneu .
maar ik ben ban dat hij of zij het ook niet lang meer zal uit houden eerst kwam die altijd naar je toegesprongen en zei dan hello en hapte naar je vinger maar nu zit die heel stil en praat niet meer echt sneu hij zit er ook al heel lang mischien is het ook wel beter in de hemel niet lullig bedoeld hoor :cry: :cry: :S rip

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2007, 14:57:44 pm »
Je kan proberen de dierenbeschermong te bellen,maar ws zullen ze zeggen dat ze weinig/niks kunnen doen
wanneer de vogel te eten en te drinken krijgt,en wat voor eten maakt niet uit.
Maar probeer het maar,ik heb het ook al twee keer gedaan,maar dan voor een dierenzaak.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2007, 15:10:01 pm »
In een kapperszaak is echt niet de beste plek voor een vogel! (ik ben zelf kapster (ambulant) dus weet het een en ander van de producten en stoffen die door de lucht vliegen in een salon).
Denk alleen is aan teflon! Dit soort stof zit in fohn's en krultangen! Haarlak wat rond gespoten wordt is erg slecht voor zijn luchtwegen, toen ik nog in de kapsalon stond kon ik halverwege de dag niet meer door mijn lenzen kijken van de haarlak (serieus geen grapje!) ik zou zeker de dierenbescherming er eens op aanspreken! Een vogel hoort niet thuis in een kapsalon!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2007, 17:14:58 pm »
In een kapperszaak is echt niet de beste plek voor een vogel! (ik ben zelf kapster (ambulant) dus weet het een en ander van de producten en stoffen die door de lucht vliegen in een salon).
Denk alleen is aan teflon! Dit soort stof zit in fohn's en krultangen! Haarlak wat rond gespoten wordt is erg slecht voor zijn luchtwegen, toen ik nog in de kapsalon stond kon ik halverwege de dag niet meer door mijn lenzen kijken van de haarlak (serieus geen grapje!) ik zou zeker de dierenbescherming er eens op aanspreken! Een vogel hoort niet thuis in een kapsalon!

helemaal met je eens! denk eens aan de peroxide luchten van haren verven :cry:

mar ik zou haar eens een briefje geven met het forum er op, met de link van dit topic ofzo!
of een email sturen met de link er in, voor het geval dat ze niet kan typen..

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2007, 17:32:20 pm »
De waterstofperoxide is niet zo erg als allerlei andere dampen, permanent dampen en stoffen die in de verf zitten zijn vervelender. Maar ik denk dat voor de luchtwegen de haarlak nog wel het ergste is.

Grecia

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2007, 10:56:45 am »
Het is dus toch de moeite waard om de dierenbescherming te bellen. Gewoon doen, nee heb je en ja kan je krijgen. Het is voor een goede doel en niet om die mensen te pesten. Wij gunnen de vogel een beter leven. :thumsup: